Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπατσίμπα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2021-03-08T06:38:41Z-
dc.date.available2021-03-08T06:38:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30640-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10483-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑτομα με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectΑδέρφια παιδιών με αναπηρίαel
dc.subjectΓονεϊκή αποδοχήel
dc.titleΤα αδέλφια παιδιών με αναπηρία και οι κοινωνικές τους δυνατότητες/δυσκολίεςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleο ρόλος της γονεϊκής αποδοχήςel
heal.classificationΆτομα με ειδικές ανάγκες -- Κοινωνικές απόψεις-
heal.classificationΑτομα με ειδικές ανάγκες -- Οικογενειακές σχέσεις-
heal.dateAvailable2021-03-08T06:39:41Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 242-252el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία μελέτα τις κοινωνικές δυνατότητες και δυσκολίες των αδελφών παιδιών με αναπηρία καθώς και το ρόλο που παίζει για αυτές η αντίληψη της γονεϊκής αποδοχής. Συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να σκιαγραφηθούν οι αντιλήψεις των παιδιών που έχουν αδέλφια με αναπηρία, σχετικά με το αν αισθάνονται αποδεκτά ή όχι από τους γονείς τους και πως αυτό επηρεάζει την ψυχοκοινωνική τους ικανότητα/προσαρμογή. Στη διεξαγωγή της εμπειρικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2015-2016 στην Περιφέρεια της Ηπείρου, στην Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιήθηκαν δυο ερευνητικά εργαλεία: α) Το Ερωτηματολόγιο Γονεϊκής Αποδοχής-Απόρριψης [Parental Acceptance-Rejection Quest^n^^ (PARQ)] και β) Το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (ΕΔΔ). Παράλληλα διερευνήθηκε και η επίδραση που ασκούν ορισμένα δημογραφικά στοιχεία όπως είναι το φύλο, η ηλικία του παιδιού αλλά και του αδελφού με αναπηρία, η ύπαρξη, το φύλο και η ηλικία άλλων αδελφών, η αρτιότητα του λόγου και η κινητική επάρκεια καθώς και στοιχεία που αφορούν στη μητέρα όπως το μορφωτικό επίπεδο και η εργασία. Επίσης συμπεριλήφθησαν παράμετροι που αφορούν την οικογένεια αλλά και την εκπαίδευση των μελών με αναπηρία, όπως το αν τα παιδιά κατοικούν και με τους δύο γονείς τους ή και με άλλους συγγενείς, αν παρακολοθούν και για πόσες ώρες ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και ποιος ο βαθμός της αλληλεπίδρασης του τυπικώς αναπτυσσόμενου παιδιού με τον αδελφό με αναπηρία. Διαπιστώθηκε πως η πλειοψηφία των στοιχείων αυτών επηρεάζει όλες τις ομάδες των αδελφών παιδιών με αναπηρία, οι οποίες δείχνουν να έχουν και διαφορές μεταξύ τους. Αντιθέτως το δείγμα της ομάδας ελέγχου δέιχνει να μην επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό. Ως προς τη συσχέτιση της γονεϊκής αποδοχής με τις κοινωνικές δυνατότητες και αδυναμίες τα αποτελέσματα είναι σε μεγάλο βαθμό αντιφατικά με τα μέχρι τώρα ευρήματα, γεγονός που κινεί το ενδιαφέρον για τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των αδελφών παιδιών με αναπηρία που δεν έχουν μελετηθεί αρκετά.el
heal.abstractThe current master thesis studies the social capabilities and difficulties of siblings of children with disabilities and the role it plays for them the perception of parental acceptance. Specifically, the purpose of this study is to outline the concepts of children who have siblings with disabilities, about whether or not they feel accepted by their parents and how this affects their psychosocial capacity / adjustment. For the research‟ needs, an empirical study was conducted during the school year 2015-2016 in the Region of Epirus, Athens, Piraeus and Thessaloniki two research tools were used: a) Questionnaire Parental Acceptance-Rejection [Parental Acceptance-Rejection Questionnaire (PARQ)] and b) Questionnaire Capabilities and Difficulties (EDD). Alongside investigated and the effect which some demographic information such as gender, age of the child and his brother with a disability, the existence, the sex and age of other siblings, the integrity of speech and motor competence and information relating the mother as the level of education and work. Also included parameters related to the family and the education of members with disabilities, such as whether children live with both their parents or other relatives, if the member with a disability takes and for how many hours special education programs and what is the degree of interaction between the typically developing child and thw disabled sibling. It was found that the majority of these elements affects all groups of siblings of children with disabilities, which also seem to have differences between them. By contrast, the sample of the control group shows not greatly affected. As for the correlation between parental acceptance with the social capabilities and difficulties of the results is largely inconsistent with the previous research findings, which raise the interest of the needs and specificities of siblings of children with disabilities which have not been studied enough.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages264 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΤΣΙΜΠΑ ΜΑΡΙΑ 2016.pdf4.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons