Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαρούνη, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2021-03-01T10:52:26Z-
dc.date.available2021-03-01T10:52:26Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30602-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10446-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΘετική ψυχολογίαel
dc.subjectΨυχολογικό κεφάλαιοel
dc.subjectΕργαζόμενοι φοιτητέςel
dc.subjectΑναδυόμενη ενηλικίωσηel
dc.subjectΣτρεςel
dc.subjectΨυχοκοινωνική άνθησηel
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΘετική ψυχολογική παρέμβασηel
dc.subjectPositive Psychologyen
dc.subjectPsychological capitalen
dc.subjectWorking studentsen
dc.subjectEmerging adulthooden
dc.subjectStressen
dc.subjectFlourishingen
dc.subjectResilienceen
dc.subjectPositive psychological interventionen
dc.titleΜία θετική ψυχολογική παρέμβαση για την αύξηση του ψυχολογικού κεφαλαίου σε εργαζόμενους και μη φοιτητέςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΘετική ψυχολογία-
heal.dateAvailable2021-03-01T10:53:26Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 122-168el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα-παρέμβαση σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών της κατεύθυνσης «Συμβουλευτική Εφαρμοσμένη σε Εκπαιδευτικά και Κοινωνικά Πλαίσια» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Πλαίσιο μελέτης για την παρούσα έρευνα και παρέμβαση αποτέλεσε ο κλάδος της Θετικής Ψυχολογίας. Σκοπός της ήταν να μελετήσει την επίδραση μιας Θετικής Ψυχολογικής Παρέμβασης στα επίπεδα στρες, το ψυχολογικό κεφάλαιο, την ψυχική ανθεκτικότητα και την ψυχοκοινωνική άνθηση των φοιτητών, εργαζομένων και μη. Μέσα από την παρέμβαση πραγματοποιήθηκε προσπάθεια για ανάπτυξη των ατομικών θετικών ψυχολογικών πόρων (ψυχολογικό κεφάλαιο, ψυχική ανθεκτικότητα) και ενίσχυση της βίωσης θετικών συναισθημάτων, με απώτερο σκοπό τη μείωση του στρες και την προώθηση της ψυχικής και κοινωνικής ακμαιότητας των φοιτητών. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 30 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές κι φοιτήτριες, από διαφορετικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το σύνολο των συμμετεχόντων ανήκε στην ηλικιακή ομάδα της αναδυόμενης ενηλικίωσης, που συντελεί ένα κρίσιμο και φορτικό στάδιο της ζωής. Οι συμμετέχοντες που έλαβαν μέρος στη Θετική Ψυχολογική Παρέμβαση, αφού συμπλήρωσαν μια συστοιχία ερωτηματολογίων, κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε μια σειρά κατάλληλα προσαρμοσμένων δραστηριοτήτων, οι οποίες βασίστηκαν στις αρχές και τις μεθόδους της Θετικής Ψυχολογίας. Η συγκεκριμένη έρευνα-παρέμβαση επιχείρησε να δημιουργήσει το πλαίσιο και να αναδείξει την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης στον ακαδημαϊκό τομέα αντίστοιχων ψυχολογικών παρεμβάσεων, για την αντιμετώπιση του στρες και τη βελτίωση της ψυχοκοινωνικής ευεξίας των φοιτητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας-παρέμβασης οδήγησαν στο συμπέρασμα πως το παρόν πρόγραμμα παρέμβασης ενίσχυσε το ψυχολογικό κεφάλαιο και την ψυχική ανθεκτικότητα, και προήγαγε την ψυχοκοινωνική τους άνθηση, ενώ μετρίασε τα επίπεδα στρες που βίωναν. Οι μεταβλητές που σημείωσαν την πιο σημαντική βελτίωση ήταν αυτές της άνθησης και της ανθεκτικότητας. Η παρέμβαση αποδείχθηκε εξίσου ευεργετική για τους εργαζόμενους και τους μη εργαζόμενους φοιτητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ένα Θετικό Πρόγραμμα Παρέμβασης συμβάλλει στην ενίσχυση των ατομικών ψυχολογικών πόρων και, κατ' επέκταση, στη βελτίωση της ψυχολογικής υγείας των φοιτητών, γεγονός που τους θωρακίζει απέναντι στο στρες και τους δίνει τη δυνατότητα να διαχειρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις απαιτήσεις και προκλήσεις της αναδυόμενης ενηλικίωσης.el
heal.abstractThe present study was designed within the framework of the Postgraduate Program in “Counseling Applied to Educational and Social Contexts” of the Department of Primary Education of the University of Ioannina. Positive Psychology served as the framework for this study and for the intervention that followed. The purpose of the study was to investigate the effect of a Positive Psychological Intervention on the psychological capital, resilience, flourishing, and stress levels of working and non-working students. Throughout the intervention, efforts were made to develop the personal positive psychological resources (psychological capital, resilience) and to enhance positive emotions, ultimately aiming at the mitigation of stress and the promotion of flourishing. The study involved 30 undergraduate and postgraduate students from a variety of study fields of the University of Ioannina. All participants were within the age group of emerging adulthood, a critical and demanding stage of life. After completing a questionnaire battery, the participants were asked to engage in a set of appropriately tailored activities based on the principles and methods of Positive Psychology. This research-intervention attempted to shape the framework and highlight the need for implementation of suitable intervention programs to alleviate stress and improve the psychosocial well-being of students. The results of the intervention-research led to the conclusion that this intervention program developed the psychological capital and resilience of students and promoted their flourishing, while simultaneously reducing their stress levels. Among the examined variables, resilience and flourishing demonstrated the most considerable improvement. The intervention proved equally beneficial for the working and the non-working students. According to the results, a Positive Psychology Intervention program can contribute to the reinforcement of individual psychological resources and, therefore, the improvement of psychological health, protecting students against stress and enabling them to face the demands and challenges of emerging adulthood in the best possible way.en
heal.advisorNameΛεοντοπούλου, Σοφίαel
heal.committeeMemberNameΛεοντοπούλου, Σοφίαel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages195 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΡΟΥΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 2019.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons