Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοκοβέ, Χαρίκλειαel
dc.date.accessioned2021-02-23T08:24:40Z-
dc.date.available2021-02-23T08:24:40Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30591-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10435-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑντιλήψειςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΓενική Αγωγήel
dc.subjectΕιδική Αγωγήel
dc.subjectΑίτιαel
dc.subjectΧαρακτηριστικάel
dc.subjectΕκππαιδευτική αντιμετώπισηel
dc.subjectΑποτροπήel
dc.subjectΕμφάνισηel
dc.subjectΣτίγμαel
dc.subjectΠαράγοντεςel
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectDyslexiaen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectSecondary educationen
dc.subjectGeneral educationen
dc.subjectSpecial educationen
dc.subjectCausesen
dc.subjectCharacteristicsen
dc.subjectEducational treatmenten
dc.subjectPreventionen
dc.subjectPrevalenceen
dc.subjectStigmaen
dc.subjectFactorsen
dc.titleΑντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη δυσλεξίαel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔυσλεξία-
heal.classificationΔυσλεξία -- Αντιμετώπιση-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίες-
heal.dateAvailable2021-02-23T08:25:40Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 160-173el
heal.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Π.Μ.Σ. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην κατεύθυνση της Ειδικής Εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη δυσλεξία. Η έρευνα διεξήχθη από τον Ιανουάριο ως το Μάρτιο του 2016 και αφορούσε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής που υπηρετούσαν σε Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Άρτας. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ανώνυμου ερωτηματολογίου και το τελικό δείγμα ανήλθε στα 100 άτομα. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πάνω σε διάφορα θέματα που αφορούν τη δυσλεξία και ειδικότερα οι αντιλήψεις τους για τα αίτια, τα χαρακτηριστικά, την εκπαιδευτική αντιμετώπιση, την αποτροπή, το στίγμα και την εμφάνισή της. Επίσης, το πώς διαφοροποιούνται αυτές οι αντιλήψεις ανάλογα με δημογραφικούς και άλλους παράγοντες, καθώς και ποιοι από αυτούς είναι πιο σημαντικοί. Τα ευρήματα από την παρούσα έρευνα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαθέτουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο αντίληψης για τη δυσλεξία και τις διάφορες πτυχές της, ενώ κάποιοι μύθοι που επικρατούν γύρω από αυτή δείχνουν να τους επηρεάζουν. Τέλος, παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία και η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή λειτούργησαν ως οι πιο σημαντικοί παράγοντες πρόβλεψης των αντιλήψεών τους για την εκπαιδευτική αντιμετώπιση, τα αίτια και το στίγμα της δυσλεξίας αντίστοιχα.el
heal.abstractThe present master thesis was produced as part of the M.Sc. of the Department of Primary Education, University of Ioannina, in the direction of Special Education. The purpose of this study was to investigate the perceptions of secondary school teachers about dyslexia. The survey was conducted from January to March 2016 and concerned teachers and special education teachers serving in secondary schools of Arta’s prefecture. For the purpose of the research the method of anonymous questionnaire was used and the final sample was 100 subjects. More specifically investigated the perceptions of teachers on various issues related to dyslexia and more specifically their attitudes about causes, characteristics, educational treatment, prevention, stigma and prevalence of dyslexia. Αlso how these perceptions varied according to demographic factors and what of them are more important. The findings of this research showed that teachers serving in schools of secondary education have a good level of understanding of dyslexia and its different aspects, but some myths that exist around it seem to affect them. Finally, factors such as gender, age and experience of teachers in special education served as the most important predictors of their perceptions about the educational treatment, causes and stigma of dyslexia respectively.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages181 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΚΟΒΕ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ 2016.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons