Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚικίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2021-02-21T10:17:11Z-
dc.date.available2021-02-21T10:17:11Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30584-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10428-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιάκριση πραγματικού φανταστικούel
dc.subjectΕιδημοσύνηel
dc.subjectΕιλικρίνειαel
dc.subjectΚριτική στάσηel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΠληροφοριοδότεςel
dc.subjectReal-imaginary distinctionen
dc.subjectExpertiseen
dc.subjectHonestyen
dc.subjectCritical stanceen
dc.subjectChildrenen
dc.subjectInformantsen
dc.titleΗ κριτική στάση των παιδιών απέναντι στην πληροφόρηση περί πραγματικότητας και φαντασίαςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleο ρόλος της ειδημοσύνης και της πρόθεσης για ειλικρινή πληροφόρηση των πληροφοριοδοτώνel
heal.classificationΦαντασία στα παιδιά-
heal.classificationΠαιδιά -- Ανατροφή-
heal.dateAvailable2021-02-21T10:18:12Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 100-108el
heal.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση των χαρακτηριστικών των πηγών πληροφόρησης στις αποφάσεις των παιδιών αναφορικά με την ύπαρξη ή μη μιας σειράς αγνώστων σε αυτά οντοτήτων. Πραγματοποιήθηκαν δύο πειράματα: Στο πρώτο πείραμα εξετάστηκε εάν η ειδημοσύνη, ως χαρακτηριστικό της πηγής πληροφόρησης, ασκεί επίδραση στις αποφάσεις των παιδιών όσον αφορά στη διάκριση μεταξύ πραγματικών και φανταστικών οντοτήτων. Παιδιά ηλικίας 5 έως 7 ετών παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους στις οποίες δύο πληροφοριοδότες- ένας εκ των οποίων διέθετε ειδημοσύνη σχετικά με το είναι πραγματικό και τι φανταστικό- προέβαιναν σε αντίθετους ισχυρισμούς σχετικά με την ύπαρξη ή μη αγνώστων οντοτήτων. Στη συνέχεια καλούνταν να αποφασίσουν τα ίδια για το αν είναι πραγματικές ή φανταστικές οι εν λόγω οντοτήτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα παιδιά ηλικίας 7 ετών ενστερνίζονταν περισσότερο τους ισχυρισμούς του ειδήμονα πληροφοριοδότη συγκριτικά με τα παιδιά 5 και 6 ετών. Στο δεύτερο πείραμα στόχος ήταν να εξεταστεί εάν τα παιδιά όταν πρόκειται να αποφασίσουν για την ύπαρξη μιας άγνωστης οντότητας λαμβάνουν υπόψη τους την πρόθεση του να παρέχει αληθείς πληροφορίες. Ομοίως με το πρώτο πειραματικό έργο, παιδιά ηλικίας 5-7 ετών παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους όπου δύο πληροφοριοδότες- ένας εκ των οποίων είχε την πρόθεση να παρέχει αληθείς πληροφορίες- προέβαιναν σε αντίθετους ισχυρισμούς αναφορικά με φύση των οντοτήτων (πραγματική ή φανταστική). Τα αποτελέσματα έδειξαν τη σαφή προτίμηση των παιδιών όλων των ηλικιακών ομάδων προς το πρόσωπο του πληροφοριοδότη με πρόθεση ειλικρίνειας.el
heal.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of informants’ characteristics on children’s decision making concerning the reality status of a series of unknown entities to them. Two experiments were conducted: the first examined whether expertise, as a characteristic of the information source, exerts influence on children’s decisions with regard to the distinction between real and imaginary entities. Children aged 5-7 watched short videos in which two informants- one who possessed expertise about what is real and what is imaginary- made contradictory claims about the reality status of unknown entities. Children were asked to decide whether these entities are real or not. The results showed that 7-year- old children espoused the expert informant’s claims more often than and 6 year-olds. In the second experiment the objective was to examine whether children, when deciding on the existence of an unknown entity, take into account the informant’s intention to provide honest information. Similarly to the first experiment, children aged 5-7 years watched short videos where two informants- one of whom intended to provide true informationmade opposing claims about the nature of the entities (real or imaginary). The results that children of all age groups showed clear preference for the honest informant.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages115 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΙΚΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ 2015.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons