Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραγιάννης, Κωνσταντίνος Ι.
dc.date.accessioned2021-02-16T09:21:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30580-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10424-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜυθιστόρημα μαθητείαςel
dc.subjectΜύησηel
dc.subjectΜαθητείαel
dc.subjectΤαυτότηταel
dc.subjectΕφηβείαel
dc.subjectΕφηβικό μυθιστόρημαel
dc.subjectBildungsromanen
dc.subjectInitiationen
dc.subjectApprenticeshipen
dc.subjectIdentityen
dc.subjectAdolescenceen
dc.subjectAdolescent novelen
dc.titleΜύηση και ταυτότητα στο ελληνικό μυθιστόρημα μαθητείας (1935-1949)el
dc.titleInitiation and identity in the greek apprenticeship novel (1935-1949)en
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΜαθητεία-
heal.dateAvailable2024-02-15T22:00:00Z-
heal.languageel-
heal.accessembargo-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 343-376el
heal.abstractΗ παρούσα διατριβή αποτελεί μία μελέτη του ελληνικού μυθιστορήματος μαθητείας (Bildungsroman) της περιόδου 1935-1949. Ειδικότερα, η έρευνα επικεντρώνεται αφενός στα πρόσωπα, τα οποία, συνειδητά ή ασυνείδητα, ασκούν μυητική επίδραση στους κεντρικούς έφηβους ήρωες ή ηρωίδες των μυθιστορημάτων, αφετέρου στις μορφές μύησης, όπως ο έρωτας, ο θάνατος, η φύση, η τέχνη, η λογοτεχνική ανάγνωση και η ιστορική πραγματικότητα, με βασικό σκοπό να αναλυθούν οι τρόποι με τους οποίους επηρεάζουν την εξελικτική πορεία των μυθοπλαστικών νεαρών ηρώων/ηρωίδων προς την ενηλικίωση και τη διαμόρφωση της ατομικής τους ταυτότητας. Συνολικά, αναλύονται έντεκα μυθιστορήματα ανδρών και γυναικών συγγραφέων, με βάση επιστημονικές θεωρίες από τα πεδία κυρίως της ψυχολογίας, της ψυχανάλυσης, της φιλοσοφίας, της κοινωνικής ανθρωπολογίας, της θεωρίας της λογοτεχνίας.el
heal.abstractThe present dissertation is a study of the Greek apprenticeship novel (Bildungsroman) of the period 1935-1949. In particular, the research focuses on the characters that, consciously or unconsciously, have an initiating effect on the central adolescent heroes or heroines of novels, as well as on the forms of initiation, such as love, death, nature, art, literature and historical reality, aiming at analyzing the ways in which they influence the evolutionary course of the fictional young heroes / heroines towards adulthood and the formation of their individual identity. In total, eleven novels by male and female authors are analyzed, based on scientific theories from the fields of psychology, psychoanalysis, philosophy, social anthropology, and the theory of literature.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΠάτσιου, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΑναγνωστοπούλου, Διαμάντηel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΓιαννικοπούλου, Αγγελικήel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages376 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ι. 2020.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons