Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡούτσια, Στυλιανήel
dc.date.accessioned2020-12-17T09:41:51Z-
dc.date.available2020-12-17T09:41:51Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30415-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10278-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣχολικός εορτασμός της 25ης Μαρτίουel
dc.subjectΣχολική ιστορίαel
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα ιστορίαςel
dc.subjectΠολυπρισματικότηταel
dc.subjectSchool celebration of the 25th of Marchen
dc.subjectHistoryen
dc.subjectCurricula of the historyen
dc.subjectMultiperspectivityen
dc.titleΟ εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο δημοτικό σχολείοel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΣχολεία -- Ασκήσεις και ψυχαγωγία-
heal.dateAvailable2020-12-17T09:42:51Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 93-101el
heal.abstractΟ σχολικός εορτασμός της 25ης Μαρτίου εξυμνεί το ένδοξο ιστορικό γεγονός της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Το ιστορικό αυτό γεγονός χαρακτηρίζεται από τον αμφιλεγόμενο και πολυπρισματικό του χαρακτήρα, που αποδεικνύει τις διαφορετικές κριτικές προσεγγίσεις του. Οι σχολικοί εορτασμοί συγκαταλέγονται στο ευρύτερο πλαίσιο της διδακτικής της Ιστορίας και συνδέονται με τον σκοπό της εθνικής διαπαιδαγώγησης, μέσα στον οποίο εντάσσεται η διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης, καθώς και με τον ιδεολογικό χαρακτήρα της Ιστορίας. Η στοχοθεσία του μαθήματος της Ιστορίας φαίνεται να αλλάζει όπως μαρτυρούν τα αναθεωρημένα και νέα Αναλυτικά Προγράμματα και Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας, δίνοντας σημασία σε πολυπρισματικά ζητήματα, στην ανάπτυξη κριτικής και ιστορικής σκέψης των μαθητών, στην ανοχή και τη συνεργασία των εθνών, καθώς και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα μεταξύ των πολιτισμών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση της εφαρμογής της πολυπρισματικότητας στην προετοιμασία και ερμηνεία του εορτασμού της 25ης Μαρτίου, από τη μεριά εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, επιδιωκόμενος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να απαντήσει στο υπονοούμενο ερώτημα του εάν οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πως ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου είναι κάτι διαφορετικό από την Ιστορία ως επιστήμη. Εν κατακλείδι, από την παρούσα έρευνα θα εξαχθούν συμπεράσματα για το αν οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για το νόημα του σχολικού εορτασμού της 25ης Μαρτίου ή αν τον αντιλαμβάνονται ως μία ώρα μη κριτικού μαθήματος. Πορίσματα σημαντικά για την κατανόηση της διδακτικής της Ιστορίας στη σημερινή εποχή και την εξέλιξή της.el
heal.abstractThe school celebration of the 25th of March praises the glorious historical event of the Greek Revolution of 1821. The historical event is characterized by its controversial and multifaceted character, which proves its different critical approaches. School celebrations are part of the broader context of history teaching and are linked to the purpose of national education, which includes the formation of collective memory, as well as to the ideological character of history. The purpose of the History lesson seems to be changing as evidenced by the revised and new Curricula of the History lesson, emphasizing multifaceted issues, the development of students’ critical and historical thinking, the tolerance and cooperation of nations, as well as the respect for diversity between cultures. The purpose of this paper is to examine the application of multiperspectivity in the preparation and interpretation of the celebration of the 25th of March by primary education teachers. In addition, the aim of this paper is to answer the implicit question of whether teachers perceive that this celebration differs from history as a science. In conclusion, the present study will draw conclusions as to whether teachers are interested in the meaning of the March 25 school celebration or whether they perceive it as an hour of non-critical lesson. Findings important for the understanding of the teaching of History in the present era and its evolution.en
heal.advisorNameΑποστολίδου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΑποστολίδου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages103 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΡΟΥΤΣΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΗ 2019.pdf804.56 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons