Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30411
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡίνης, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2020-12-16T09:15:32Z-
dc.date.available2020-12-16T09:15:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30411-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10274-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαμοιραζόμενες πρακτικέςel
dc.subjectΑνερχόμενοι ηγέτεςel
dc.subjectΛήψη αποφάσεωνel
dc.subjectDistributed practicesen
dc.subjectFuture leadersen
dc.subjectDecision-makingen
dc.subjectΔιοικητικό σώμαel
dc.subjectGoverning bodyen
dc.titleΗ διαμοιραζόμενη ηγεσία στο Ελληνικό και Αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημαel
dc.titledistributed leadership in the Greek and English education systemen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη συμβολή της στη λήψη αποφάσεων και στον μετασχηματισμό της διοίκησης των σχολικών μονάδωνel
heal.secondaryTitleits contribution to decision-making and reformulation of school units’ administrationen
heal.classificationΔιαμοιραζόμενη ηγεσία-
heal.dateAvailable2020-12-16T09:16:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής & Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 194-207el
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη του μοντέλου της διαμοιραζομένης ηγεσίας (distributed leadership), ως το πιο δοκιμασμένο και αποτελεσματικό μοντέλο διοίκησης και οργάνωσης των εκπαιδευτικών μονάδων της Αγγλίας στις μέρες μας. Συνάμα, το μοντέλο των διαμοιραζόμενων πρακτικών αντιπαραβάλλεται με την ελληνική σχολική διοίκηση, σε μια προσπάθεια να ανιχνευτεί ο βαθμός σύγκλισης ή απόκλισης της αγγλικής και ελληνικής νοοτροπίας, αναφορικά με τις συνθήκες διαβούλευσης και τη δυναμική των συλλογικών διαδικασιών στη λήψη των αποφάσεων. Η δομή ενός αυτόνομου διοικητικού συστήματος των σχολικών μονάδων δεν είναι ανεπηρέαστη από κοινωνιολογικούς παράγοντες, ενδογενείς και εξωγενείς. Τόσο οι αστάθμητοι εσωτερικοί συντελεστές –στο χώρο του σχολείου –όσο και οι εξωτερικές συνθήκες και συγκυρίες, επιδρούν στην πορεία των σχολικών διεργασιών και προκαλούν την εκάστοτε φυσική ηγεσία να απαντήσει στις εκάστοτε προκλήσεις, βασιζόμενη στη δική της ιδιοσυγκρασία και φιλοσοφία. Το δείγμα των Άγγλων διευθυντών αποτελείται από εκπαιδευτικούς στις ανώτερες, μεσαίες και κατώτερες βαθμίδες σχολικής ηγεσίας, ενώ των Ελλήνων διευθυντών από άτομα που έχουν τουλάχιστον δεκαπενταετή πείρα στην εκπαίδευση, την εμπειρία σχολείων εξωτερικού ή και τα διοικητικά προσόντα με βάση τα βιογραφικά τους. Η έρευνα-δράση, αφού οριοθέτησε και διαπραγματεύτηκε το ζήτημα μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, αξιοποίησε την ημιδομημένη συνέντευξη ως εργαλείο συλλογής δεδομένων. Ως βασικό συμπέρασμα, προκύπτει ότι η διαμοιραζόμενη ηγεσία μπορεί να εφαρμοστεί στις υπάρχουσες παραδοσιακές δομές εκπαίδευσης με οφέλη και για τις δύο πλευρές (win-win), διευθυντές και προσωπικό. Κοινωνιολογικοί και θεσμικοί παράγοντες, όπως το «governing body», ο αξιολογικός μηχανισμός «Ofsted» σε συνδυασμό με την «κοινωνική ανάγκη» αναβάθμισης ενός σχολείου σε «outstanding», παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων.el
heal.abstractThe aim of this research is the study of the distributed leadership model, as the most tested and effective model of management and organization of educational units in England nowadays. At the same time, the model of shared practices is contrasted with the Greek school administration, in an effort to detect the degree of convergence or deviation between the English and Greek mentality, regarding the consultation conditions and the dynamics of collective decision-making processes. The structure of an autonomous school system is not unaffected by sociological, endogenous and exogenous, factors. Both the unbalanced internal factors - within the school environment - as well as the external conditions and circumstances, affect the course of school processes and provoke each physical leadership to respond to current challenges, based on its own temperament and philosophy. The sample of English principals consists of teachers in the upper, middle and lower levels of school leadership, while that of Greek principals consists of people who have at least fifteen years of experience in education, experience of foreign schools or administrative qualifications based on their CVs. The action-research, after delimiting and negotiating the topic among the involved parties, used the semi-structured interview as a data collection tool. As a basic conclusion, it turns out that distributed leadership can be applied to existing traditional education structures with benefits for both sides (win-win), managers and staff. Sociological and institutional factors, such as the «governing body» and the «Ofsted» assessment mechanism, in combination with the "social need" to upgrade a school to an "outstanding" status, play a leading role in decision-making.en
heal.advisorNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣιάκαρης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΖάγκος, Χρήστοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής & Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages211 σ.-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΡΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 2020.pdf805.92 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons