Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταύρου, Βαΐαel
dc.date.accessioned2020-12-15T07:52:50Z-
dc.date.available2020-12-15T07:52:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30385-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10268-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣχολική προσαρμογήel
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτικές ομάδεςel
dc.titleΑξιολόγηση των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της κοινωνικο-συναισθηματικής και συμπεριφορικής προσαρμογής παιδιών Α' δημοτικού στο σχολείοel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠροσαρμογή (Ψυχολογία) στα παιδιά-
heal.classificationΕκπαιδευτική ψυχολογία-
heal.dateAvailable2020-12-15T07:53:50Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 250-260el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά την αξιολόγηση των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος επτά συναντήσεων για τη διευκόλυνση της κοινωνικο-συναισθηματικής και συμπεριφορικής προσαρμογής παιδιών Α ́ Δημοτικού στο σχολείο, μέσω της ανάπτυξης και ενίσχυσης των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Το δείγμα αποτέλεσαν 56 μαθητές/ριες (Μ.Ο. ηλικίας = 6.5 έτη), που φοιτούσαν σε δύο σχολεία της πόλης των Ιωαννίνων. Οι μεταβλητές διαδικασίας που εξετάστηκαν ήταν οι θεραπευτικοί παράγοντες και η θεραπευτική συμμαχία. Οι θεραπευτικοί παράγοντες διερευνήθηκαν με τη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου Κρίσιμων Συμβάντων (Kivlighan & Goldfine, 1991) και ταξινομήθηκαν με βάση τις δέκα κατηγορίες θεραπευτικών παραγόντων των Bloch, Reibstein, Crouch, Holroyd και Themen (1979). Η θεραπευτική συμμαχία αξιολογήθηκε με τη συμπλήρωση της Κλίμακας Εκτίμησης της Συνάντησης (Duncan et al., 2003). Η σχολική προσαρμογή μετρήθηκε με ημιδομημένες συνεντεύξεις των μελών, καθώς και με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων, πριν και μετά από το πρόγραμμα, αλλά και σε μία επαναληπτική μέτρηση. Η ανάλυση των θεραπευτικών παραγόντων έδειξε ότι τα μέλη των ομάδων θεώρησαν την καθοδήγηση ως το σημαντικότερο θεραπευτικό παράγοντα. Ανέφεραν συχνότερα γνωστικούς παράγοντες και όχι συναισθηματικούς ή συμπεριφορικούς. Μεγάλος αριθμός κρίσιμων συμβάντων δεν ταξινομήθηκε με βάση τις κατηγορίες των θεραπευτικών παραγόντων. Η θεραπευτική συμμαχία αυξήθηκε σημαντικά από την τρίτη έως την έβδομη συνάντηση. Η σχολική αρέσκεια, οι κοινωνικές δεξιότητες και η αποδιοργανωτική συμπεριφορά των μαθητών/ριών πριν από το πρόγραμμα συνδέθηκαν με τη θεραπευτική συμμαχία της πρώτης συνάντησης. Η σχολική αποφυγή πριν από το πρόγραμμα προέβλεψε τη θεραπευτική συμμαχία της τρίτης συνάντησης. Η αποδοχή των αγοριών από την ομάδα των συνομηλίκων προέβλεψε τη θεραπευτική συμμαχία της πρώτης και της τρίτης συνάντησης. Η θεραπευτική συμμαχία της πρώτης συνάντησης συνδέθηκε με τη σχολική αρέσκεια και προέβλεψε τις κοινωνικές δεξιότητες μετά από το πρόγραμμα. Η θεραπευτική συμμαχία της πέμπτης συνάντησης σχετίστηκε με τη μοναξιά και την κοινωνική δυσαρέσκεια μετά από το πρόγραμμα. Η θεραπευτική συμμαχία της πρώτης συνάντησης προέβλεψε την αποδοχή των αγοριών μετά από το πρόγραμμα. Η θεραπευτική συμμαχία της πέμπτης συνάντησης προέβλεψε τη σχολική αποφυγή αργότερα κατά το σχολικό έτος. Τα ερευνητικά αποτελέσματα δείχνουν ότι η εμφάνιση συγκεκριμένων θεραπευτικών παραγόντων συνδέεται με την εκπαιδευτική 13διάσταση του προγράμματος και τις δραστηριότητες των συναντήσεων. Βέβαια, απαιτείται ένα ευρύτερο σύστημα ταξινόμησης των κρίσιμων συμβάντων. Η θεραπευτική συμμαχία αυξήθηκε κατά τη διάρκεια των συναντήσεων. Ωστόσο, δε συνδέθηκε με συνέπεια με τα χαρακτηριστικά των μελών πριν και μετά από το πρόγραμμα ή με το αποτέλεσμα μετά από την εφαρμογή του. Η σχέση της θεραπευτικής συμμαχίας με τα χαρακτηριστικά των μελών και το αποτέλεσμα της ομαδικής εργασίας είναι απαραίτητο να διερευνηθεί περισσότερο.el
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages326 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΤΑΥΡΟΥ ΒΑΪΑ 2015.pdf3.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons