Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιάννη, Μελπομένηel
dc.date.accessioned2020-11-30T10:21:35Z-
dc.date.available2020-11-30T10:21:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30349-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10237-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΘεωρία του Νου(ΘτΝ)el
dc.subjectΕσωτερικευμένη και εξωτερικευμένη ντροπήel
dc.subjectΕικόνα σώματοςel
dc.subjectΙδιωτική και δημόσια αυτοσυνειδησίαel
dc.subjectTheory of Mind (ToM)en
dc.subjectInternal and external shameen
dc.subjectBody imageen
dc.subjectPrivate and public self-consciousnessen
dc.titleΝτροπή, εικόνα σώματος, αυτοσυνειδησία και θεωρία του Νου στην παιδική ηλικίαel
dc.titleShame, body image, self-consciousness and theory of Mind in childrenen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦιλοσοφία του νου-
heal.dateAvailable2020-11-30T10:22:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 58-70el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την σχέση της θεωρίας του νου (ΘτΝ), με τη ντροπή, την εικόνα του σώματος και την αυτοσυνειδησία, σε παιδιά ηλικίας 10-12 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν 180 παιδιά ηλικίας 10-12 ετών. Για την μέτρηση της ντροπής χρησιμοποιήθηκαν δύο εργαλεία, η κλίμακα Test of Self-Conscious Affect for Children (TOSCA-C) και η κλίμακα «Εξωτερικευμένης Ντροπής» (Other as Shamer scale – OAS). Για την μέτρηση της εικόνας σώματος χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Σωματικής Εκτίμησης για παιδιά (Body-esteem Scale – BES for children). Για την μέτρηση της αυτοσυνειδησίας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα αυτοσυνειδησίας (Self-Consciousness Scale). Τέλος, η ΘτΝ εξετάστηκε με έργα κατανόησης ψευδούς πεποίθησης α’ και β’ τάξης, καθώς και έργα κατανόησης σύνθετων κοινωνικών καταστάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία επιδρά σημαντικά στις επιδόσεις των παιδιών στα έργα της ΘτΝ, με τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα μικρότερα παιδιά. Ακόμη, το φύλο βρέθηκε να επιδρά στην δημόσια αυτοσυνειδησία, με τα κορίτσια να έχουν υψηλότερα επίπεδα από τα αγόρια. Επιπλέον, βρέθηκε σημαντική στατιστικά θετική συσχέτιση της ΘτΝ με την υποκλίμακα εξωτερικευμένη ντροπή, αλλά όχι με την υποκλίμακα εσωτερικευμένη ντροπή. Η ΘτΝ είχε σημαντική θετική συσχέτιση με την υποκλίμακα Απόδοση από τους άλλους της εικόνας σώματος, αλλά όχι με την υποκλίμακα Εμφάνιση της εικόνας σώματος. Όσον αφορά την αυτοσυνειδησία, βρέθηκε σημαντική θετική συσχέτιση της ΘτΝ με την υποκλίμακα δημόσια αυτοσυνειδησία, αλλά όχι με την υποκλίμακα ιδιωτική αυτοσυνειδησία. Η υποκλίμακα εξωτερικευμένη ντροπή παρουσίασε σημαντική θετική συσχέτιση με την υποκλίμακα απόδοση από τους άλλους της εικόνας σώματος, ενώ η υποκλίμακα εσωτερικευμένη ντροπή με τις υποκλίμακες εμφάνιση και βάρος της εικόνας σώματος. Η υποκλίμακα δημόσια αυτοσυνειδησία συσχετίστηκε θετικά με την υποκλίμακα εξωτερικευμένη ντροπή, ενώ η υποκλίμακα ιδιωτική αυτοσυνειδησία με την υποκλίμακα εσωτερικευμένη ντροπή. Τέλος, η υποκλίμακα δημόσια αυτοσυνειδησία είχε στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση με την υποκλίμακα απόδοση από τους άλλους της εικόνας σώματος, ενώ η υποκλίμακα ιδιωτική αυτοσυνειδησία με τις υποκλίμακες εμφάνιση και βάρος της εικόνας σώματος. Η συζήτηση εστιάζει στις συνέπειες αυτών των ευρημάτων για τη θεωρία και την εκπαιδευτική πράξη.el
heal.abstractThe aim of the present research was to examine the relationship between Theory of Mind (ToM) and shame, body image as well as self-consciousness in children aged 10-12 years. The participants of the research were 180 children, aged between 10 and 12 years old. The measurement of shame has been carried out through the use of two research tools, the Self-Conscious Affect for Children Scale (TOSCA-C) and the Other as Shamer scale 2 (Other as Shamer scale – OAS) while the measurement of the body image was conducted through the use of the Body-Esteem Scale (BES for children). For the measurement of self-consciousness, The Self-Consciousness Scale (SCS) was used. Finally, ToM was examined through first and second grade’s False-Belief understanding tasks as well as understanding complex social situations tasks. The results showed that age has a significant effect on children’s performance in TοΜ experimental tasks, with the older children performing better than the younger ones. Gender has also been found to affect the public self-consciousness, with girls having higher levels than boys. In addition, a significant statistically positive correlation has been found between ToM and externalized shame subscale, but not between ToM and internalized shame subscale. ToM had a significant positive correlation with the Body Image attribution subscale, but not with the appearance of Body Image subscale. As far as the self-consciousness is concerned, a significant positive correlation was found between ToM and the public self-consciousness subscale, but not between the ToM and the private self-consciousness subscale. Externalized shame subscale had a significant positive correlation with the attribution of Body Image subscale, while Internalized shame subscale with the subscales Appearance and Weight of the body image. Public self-consciousness subscale was positively correlated with the externalized shame subscale, while private self-consciousness subscale with the internalized shame subscale. Last but not least, public self-consciousness subscale had a significant statistically positive correlation with the attribution of Body Image subscale, while the private self-consciousness subscale had a significantly positive correlation with the subscales Appearance and Weight of the body image. The discussion focuses on the implications of these findings on theory and educational action.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπονότη, Φωτεινήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages70 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ 2020.pdf9.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons