Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑντωνίου, Αθήναel
dc.date.accessioned2020-11-11T11:50:21Z-
dc.date.available2020-11-11T11:50:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30260-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10148-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΔιδακτικήel
dc.subjectΣυγκρουσιακόel
dc.subjectΕμφύλιοςel
dc.subjectΠαιδίel
dc.subjectHistoryen
dc.subjectTeachingen
dc.subjectControversialen
dc.subjectCivil Waren
dc.subjectChilden
dc.titleΗ διδασκαλία των συγκρουσιακών θεμάτων στην ιστορίαel
dc.titleTeaching controversial issues of historyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleοι μετακινήσεις των παιδιών στον εμφύλιοel
heal.secondaryTitlethe evacuation of children in the Greek Civil Waren
heal.classificationΔιδακτική της ιστορίας-
heal.dateAvailable2020-11-11T11:51:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 92-99el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία εντάσσεται στη μελέτη της ιστορίας και τη διδακτική της ιστορίας. Όπως όλες οι κοινωνικές επιστήμες, έτσι και η ιστορία μελετά ανθρώπινες πράξεις, συμπεριφορές και τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες αυτές αναπτύσσονται. Κεντρικό θέμα μελέτης είναι τα συγκρουσιακά ζητήματα και οι νεότερες προσεγγίσεις σχετικά με τη θέση τους στην τάξη και το δημοτικό σχολείο, καθώς και στη συλλογική μνήμη. Το θέμα στο οποίο εστιάζει είναι οι μετακινήσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια του ελληνικού Εμφύλιου. Η εργασία διαχωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Το θεωρητικό περιλαμβάνει την παρουσίαση των βασικότερων ιστοριογραφικών ρευμάτων και των εξελίξεων στη διδακτική των συγκρουσιακών θεμάτων. Στο κεφάλαιο αυτό, περιλαμβάνεται και η ιστορική πλαισίωση του ζητήματος με την αναφορά στα γεγονότα του Εμφυλίου και τις αποφάσεις που οδήγησαν στη μετακίνηση παιδιών από τις εστίες τους. Στο ερευνητικό μέρος, αναλύεται η υλοποίηση και τα δεδομένα που προέκυψαν από μια έρευνα σε δασκάλους σχετικά με τις στάσεις τους αναφορικά με τη διδασκαλία του Εμφυλίου στο σχολείο. Το κύριο εύρημα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί, αν και αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της διδασκαλίας των αμφιλεγόμενων ζητημάτων στην τάξη, είναι επιφυλακτικοί ως προς την υλοποίησή της. Ακολουθεί σχέδιο διδασκαλίας, με βάση τα επιμέρους πορίσματα τόσο της βιβλιογραφίας όσο και της διεξαχθείσας έρευνας.el
heal.abstractThis master thesis refers to the study of history and history teaching. As it occurs with every other social science, history’s main duty is to study human actions and behaviours, as well as the social context where these are developed. The main topic of this study is the controversial issues and the latter approaches in relation to their position in the classroom, especially in the Primary school, also in the collective memory. The study focuses on the evacuation of children during the Greek Civil war. The study is divided in two chapters, the theoretical one and the empirical followed by a lesson plan. The theoretical one includes the presentation of the most principal trends in historiography and the developments in teaching of controversial issues. This chapter also includes the historical context of the issue under study, making reference to the events of the Civil war and the decisions made to evacuate children from their homes. The research part includes the data analysis and the findings of research conducted in relation to teachers’ attitudes towards the Civil war as a topic of school history. Teachers were generally found ambivalent in relation to the inclusion of the subject in school history. A suggested lesson plan to be held in the school classroom follows, designed according to the research findings and informed by the relevant literature view.en
heal.advisorNameΑποστολίδου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΑποστολίδου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages105 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΘΗΝΑ 2016.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons