Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσακανίκα, Σταυρούλαel
dc.date.accessioned2020-11-10T10:31:43Z-
dc.date.available2020-11-10T10:31:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30248-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10136-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΑλφαβητάριοel
dc.subjectΑναγνωστικάel
dc.subjectChildren's literatureen
dc.subjectAlphabeten
dc.subjectReading booksen
dc.titleΤα αναγνωστικά του δημοτικού σχολείου από το 1955 έως σήμεραel
dc.titleReading books in the primary school from 1955 until todayen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑλφαβητάρια, Ελληνικά-
heal.classificationΑναγνωστικά-
heal.classificationΠαιδική λογοτεχνία-
heal.dateAvailable2020-11-10T10:32:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 135-140el
heal.abstractΤα αναγνωστικά βιβλία, είναι για το δημοτικό σχολείο τα βασικότερα εγχειρίδια για την εκπαίδευση των μαθητών. Είναι η πρώτη επαφή του μαθητή με τον πολιτισμό της γραφής και τον κόσμο του βιβλίου. Μέσα από την ανάγνωση και τη γραφή, η ζωή του μαθητή αλλάζει ποιοτικά και εντάσσεται στον κόσμο της εγγραμματοσύνης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η προσέγγιση του Αλφαβηταρίου και των σχολικών εγχειριδίων « Η Γλώσσα μου» στη συνέχεια, για να φτάσουμε στα σημερινά διαθεματικά βιβλία της γλώσσας. Μια προσέγγιση, από σκοπιά γλωσσική, διδακτική, λογοτεχνική, αισθητική και ιδεολογική που καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1955 έως σήμερα. Η μελέτη αυτή αναφέρεται στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που συντέλεσαν στην αλλαγή των σχολικών βιβλίων, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή από το πρώτο αλφαβητάρι μέχρι το σημερινό βιβλίο της γλώσσας. Στη συνέχεια έμφαση δίνεται στο θεματικό περιεχόμενο των αναγνωστικών, αλλά και στο ιδεολογικό χαρακτήρα των γλωσσικών μαθημάτων. Επιπλέον αναλύεται κατά πόσο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την Παιδική Λογοτεχνία μέσω των σχολικών εγχειριδίων. Στην παρούσα εργασία, μελετήθηκε επίσης, το θέμα της εικονογράφησης στα αναγνωστικά βιβλία και αναλύθηκε η διάκριση των φύλων σε αυτά. Τέλος, μελετήθηκε η συμβολή της σχολικής βιβλιοθήκης ως μέσο ενίσχυσης της παιδικής λογοτεχνίας.el
heal.abstractReading books in the primary school are the main textbooks for forming students. They are the first interaction of the student with the culture of writing and the world of books. Through reading and writing, their lives change qualitatively and enter in the world of literacy. The purpose of this thesis is to first to approach and study the primers and textbooks "My Language" and second to get the nowadays interdisciplinary language books. An approach from a linguistic point of view, teaching, literary, aesthetic and ideological covering the period from 1955 to today. The study refers to the educational reforms that contributed to the change of textbooks, while attempting a throwback from the first primer to the current book of language. Then attention is given to the thematic content of reading books and the ideological nature of language courses. Moreover an analysis is performed on whether the students come into contact with children's literature through textbooks. Additionally, within this thesis, an analysis on the illustrations on reading books and sex discrimination is performed. Finally, the contribution of the school library as a means of enhancing the children's literature is assessed.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages159 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΑΚΑΝΙΚΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ 2016.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons