Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣακαρέλου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-08-28T07:56:05Z-
dc.date.available2020-08-28T07:56:05Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30029-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9920-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠροσωπικότηταel
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΣτάσεις μαθητώνel
dc.subjectPersonalityen
dc.subjectEmpathyen
dc.subjectDisabilityen
dc.subjectStudents’ attitudesen
dc.titleΗ προσωπικότητα και η ενσυναίσθηση ως παράμετροι διαμόρφωσης των στάσεων απέναντι στην από κοινού εκπαίδευση μαθητών με ή/και δίχως αναπηρίαel
dc.titlePersonality and empathy as parameters of configuration attitudes towards inclusive education of students with or/and without disabilitiesen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη περίπτωση των μαθητών Ε’ και Στ’ τάξης δημοτικού σχολείου του νομού Αιτωλοακαρνανίαςel
heal.secondaryTitlethe case of students of 5th and 6th grade of primary school in the county of Etoloakarnania.en
heal.classificationΠροσωπικότητα-
heal.dateAvailable2020-08-28T07:57:05Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 100-112el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία είχε ως στόχο να διερευνήσει τον βαθμό επιρροής της προσωπικότητας και της ενσυναίσθησης των μαθητών δίχως αναπηρία στη στάση τους προς την από κοινού εκπαίδευση μαθητών με ή/και δίχως αναπηρία. Ειδικότερα, έγινε προσπάθεια να εντοπιστούν ποιοι συγκεκριμένοι παράγοντες της προσωπικότητας βάσει του μοντέλου Big Five (συνεργατικότητα, ευσυνειδησία, συναισθηματική αστάθεια, εξωστρέφεια, δεκτικότητα στην εμπειρία) και ποιες διαστάσεις της ενσυναίσθησης (γνωστική και συναισθηματική) επηρεάζουν τη στάση αυτή. Το δείγμα αποτέλεσαν 204 μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου χωρίς αναπηρία του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Ως εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το «Greek Big Five Questionnaire for Children - Short Form», το «Basic Empathy Scale» και το «Ανίχνευση των Στάσεων Μαθητών απέναντι σε Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες». Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι στις στάσεις των μαθητών δίχως αναπηρία απέναντι στους συμμαθητές τους με αναπηρία επιδρούν θετικά η προσωπικότητα των μαθητών χωρίς αναπηρία, καθώς και οι παράγοντές της, εξωστρέφεια και συνεργατικότητα, καθώς και η ενσυναίσθηση και η γνωστική συνιστώσα αυτής. Ακόμη, διαπιστώθηκε πως οι παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν τη στάση των μαθητών προς τους συνομηλίκους τους με αναπηρία είναι η εξωστρέφεια και η γνωστική συνιστώσα της ενσυναίσθησης.el
heal.abstractThe aim of this paper was to investigate the degree of influence of personality and empathy of students without disability towards their attitude towards the inclusive education of students with and/or disability. In particular, an attempt was made to identify which specific personality factors are based on the Big Five model (agreeableness, conscientiousness, neuroticism, extraversion, openness to experience) and which dimensions of empathy (cognitive and affective) influence this attitude. The sample consisted of 204 students without disability of the 5th and 6th grade of elementary school. The measures was the "Greek Big Five Questionnaire for Children - Short Form", the "Basic Empathy Scale" and the "Attitudes towards children with special needs". The statistical analysis of the data showed that the personality of students without disabilities, as well as its factors, extraversion and agreeableness, have a positive effect on their attitudes towards their classmates with disabilities. Empathy and its cognitive component have a correspondingly positive effect. It was also found that the factors that can predict students' attitudes towards their peers with disabilities are extraversion and the cognitive component of empathy.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages121 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΑΚΑΡΕΛΟΥ ΜΑΡΙΑ 2020.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons