Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-08-28T06:34:36Z-
dc.date.available2020-08-28T06:34:36Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30027-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9918-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕιδικοί παιδαγωγοίel
dc.subjectΕπαγγελματικό στρεςel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί γενικής αγωγήςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectSpecial education teachersen
dc.subjectOccupational stressen
dc.subjectSelf-esteemen
dc.subjectGeneral education teachersen
dc.subjectPrimary Educationen
dc.titleΤο επαγγελματικό στρες των ειδικών παιδαγωγών ως παράγοντας επίδρασης στην αυτοεκτίμησηel
dc.titleThe professional Stress of special education teachers as an influencing factor in self- esteemen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές και κοινωνιολογικές προσεγγίσειςel
heal.secondaryTitleeducational and sociological approachesen
heal.classificationΕπαγγελματικό στρες-
heal.dateAvailable2020-08-28T06:35:36Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 131-144el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του επαγγελματικού στρες των ειδικών παιδαγωγών ως παράγοντας επίδρασης στην αυτοεκτίμηση. Ειδικότερα, επιχειρείται να ερευνηθούν εάν σήμερα οι ειδικοί παιδαγωγοί βιώνουν το επαγγελματικό στρες, εάν επηρεάζεται η αυτοεκτίμησή και η αυτάρκειά τους.Αξίζει να αναφέρουμε ότι το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 220 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 110 ήταν ειδικοί παιδαγωγοί και 110 εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, που αποτελούσαν την ομάδα ελέγχου. Οι συμμετέχοντες της έρευνας εργάζονται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και σε γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Το δείγμα της έρευνας αντλήθηκε μέσω διαπροσωπικής επικοινωνίας από την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα από τις περιοχές της (Πτολεμαΐδας,της Κοζάνης, της Φλώρινας και της Καστοριάς).Επίσης, το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της έρευνας είναι το ερωτηματολόγιο, η δημιουργία του οποίου βασίστηκε στην ενοποίηση τριών σταθμισμένων ερωτηματολογίων. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο μέρος αποτελείται από τα δημογραφικά στοιχεία,το δεύτερο μέρος διερευνά τις πηγές του επαγγελματικού στρες των εκπαιδευτικών που συνδέονται άμεσα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες κάθε χώρας και το τρίτο μέρος διερευνά το αίσθημα της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευτικών. Τέλος, να αναφερθεί ότι για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS, καθώς έγινε χρήση του στατιστικού ελέγχου Anova και του τεστ συσχετίσεων PearsonCorrelations.Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης μπορούν να αξιοποιηθούν από ειδικούς παιδαγωγούς με στόχο την ομαλή και αποτελεσματικότερη επίτευξη του εκπαιδευτικού έργου.el
heal.abstractThe purpose of this study is to investigate the occupational stresshatthe special education teachers experience as a factor of impact on self-esteem. In particular, the study makes an attempt to investigate whether today’s special education teachers experience occupational stress as well as whether their self-esteem and their self-sufficiency are affected. It is worth mentioning that the sample of this research consisted of 220 teachers. Namely, 110 of these are special education teachers and the rest 110 are general education teachers who constitute the control group. Theparticipantsofthisresearch work in special education schoolsand general schools of primary education.The sample of this researchwas drawn from interpersonal communication which took place in the prefecture of West Macedonia and particularly in the areas of Ptolemaida, Kozani, Florina and Kastoria. Moreover,for the accomplishment of this research the questionnaire was used as a research tool. This questionnaire was based on the unification of three weighted questionnaires. More specifically, the first part consists of demographics, the second part explores the sources of the occupational stressthatteachers experience which are directly relatedto the particular educational conditions of each country and the third part explores teachers’ sense of self-esteem.Finally, it should be mentioned that data’s statistical analysis was processed using the SPSS statistical package. Furthermore, there were applied the statistical testAnova and also the correlation test Pearson Correlations. The results of this study can be utilized by Special Education Teachersaiming to achieve a smooth and effective educational procedure.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages153 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ 2020.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons