Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοδωρής, Αριστείδηςel
dc.date.accessioned2020-08-27T11:03:40Z-
dc.date.available2020-08-27T11:03:40Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30024-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9915-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΜειονότητα Δυτικής Θράκηςel
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subjectΕκπαιδευτική και κοινωνική πολιτικήel
dc.subjectEducationel
dc.subjectMinority of Western Thraceen
dc.subjectBilingualismen
dc.subjectEducational and social policyen
dc.titleΕκπαιδευτικές, διδακτικές και κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις στην εκπαίδευση της μειονότητας Δυτικής Θράκηςel
dc.titleEducational, didactic and Socio-Political dimensions of the minority education in Western Thraceen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση-
heal.dateAvailable2020-08-27T11:04:40Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 192-233el
heal.abstractΣκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των εκπαιδευτικών, κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών στην εκπαίδευση της μειονότητας της Δυτικής Θράκης. Η σχετική διερεύνηση επιχειρείται μέσω της συγκριτικής προσέγγισης και αξιολόγησης ερευνητικών αποτελεσμάτων αντίστοιχων επιστημονικών ερευνών, που πραγματοποιήθηκαν στον ελληνικό ακαδημαϊκό χώρο την τελευταία 15ετία. Η εκπαίδευση συνιστά από τη φύση της ένα πολυδιάστατο και πολυπαραγοντικό πεδίο, το οποίο, γίνεται περισσότερο πολύπλοκο στην περίπτωση της μειονοτικής εκπαίδευσης. Η πολυπλοκότητα αυτή συνίσταται κυρίως στην κοινωνική και πολιτισμική ιδιαιτερότητα του μαθητικού πληθυσμού, αλλά και στο νομικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί γύρω από τη μειονοτική εκπαίδευση. Για τους λόγους αυτούς πρέπει να κατανοηθούν τα βασικά συστατικά του δομικού πλαισίου της μειονοτικής εκπαιδευσης, υπό το πρίσμα της παιδαγωγικής, εκπαιδευτικής, κοινωνικής και πολιτικής διάστασης. Προς την επίτευξη αυτή στην παρούσα μελέτη, αρχικά, οριοθετούνται οι μειονότητες και αναλύεται το νομοθετικό πλαίσιο που τις διέπει σε εθνικό, διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Κατόπιν, επιχειρείται η κοινωνική προσέγγιση της μειονότητας της Δυτικής Θράκης και ακολουθεί μια αναλυτική διερεύνηση της μειονοτικής εκπαίδευσης. Στην ανάλυση αυτή ερευνάται η εκπαιδευτική πραγματικότητα, οι παρεμβάσεις και οι μεταρρυθμίσεις που επέδρασαν στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της επίσημης μειονότητας στην Ελλάδα, που είναι η μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Συναφώς με τα παραπάνω, μελετώνται οι θέσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη συγκεκριμένη μειονότητα, αναδεικνύοντας τα βασικά χαρακτηριστικά των εξωγενών παραγόντων που επέδρασαν στην εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων στην περιοχή αυτή. Η όλη διερεύνηση των διαστάσεων αυτών πραγματοποιείται στην παρούσα μελέτη με βάση την ερμηνευτική συγκριτική μέθοδο. Τέλος, εξετάζονται ακροθιγώς τα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης ως παράγοντας διπλωματικής επίδρασης.el
heal.abstractThe aim of this study is to investigate the educational, social and political data of minority education in Western Thrace. This research is attempted through the comparative approach and the evaluation of the research results of corresponding researches, which were implemented at postgraduate and doctoral level in the Greek academic environment at the last 15 years. Education is by nature a multidimensional and multifactorial field, which becomes more complex in the case of minority education. This complexity consists mainly in the social and cultural characteristics of student population, but also due to the legal status that has been formed as far as minority education concerns. For this reason, the basic elements of this structural framework should be understood, through a pedagogical, educational, social and political approach. For this purpose, in the present study, the minorities are initially determined and the legal status about them at a national, international and European level is analyzed. Then, the social approach of the minority of western Thrace is attempted and afterwards a detailed approach of minority education. In this approach, the educational reality, the interventions and the reforms in the educational environment of the only official minority in Greece, which is the Muslim minority of western Thrace, are studied. Also, the dimensions of the educational policy for the specific minority are studied, highlighting the factors that affect the education of Muslim children in this area. The whole investigation of these dimensions is carried out in the present study with the interpretive comparative approach of relevant researches in postgraduate and doctoral level studies, which have been carried out in the last 15 years in Greece. In conclusion, the issues of minority education as a factor of diplomatic influence are examined in detail.en
heal.advisorNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages250 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΘΕΟΔΩΡΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ 2020.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons