Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοδώρου, Αλέξανδροςel
dc.date.accessioned2020-03-04T11:36:30Z-
dc.date.available2020-03-04T11:36:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29704-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9701-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιοίκησηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΔιεύθυνση σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΛειτουργίες διοίκησηςel
dc.subjectΡόλοι διευθυντώνel
dc.subjectManagementen
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectSchool management and leadershipen
dc.subjectManagement functionsen
dc.subjectPrincipals’ rolesen
dc.title"Οι λειτουργίες της διοίκησης στη σχολική μονάδα και οι ρόλοι των διευθυντών"el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιευθυντές σχολείων -- Ρόλος-
heal.dateAvailable2020-03-04T11:37:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 188-196el
heal.abstractΟι Διευθυντές αναλαμβάνουν πολλαπλούς ρόλους και συμβάλουν στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων μέσα από την αποτελεσματική εκπλήρωση των διοικητικών λειτουργιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των λειτουργιών της διοίκησης των σχολικών μονάδων που περιέχονται στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και η ερμηνεία των ρόλων των Διευθυντών σύμφωνα με τις παραγόμενες λειτουργίες της διοίκησης των σχολικών μονάδων. Στο θεωρητικό μέρος της παρούσας έρευνας αναπτύχθηκε η προβληματική της έρευνας και πραγματοποιήθηκε η σχετική βιβλιογραφική ανασκόπηση, όπου αποσαφηνίστηκε η έννοια Εκπαιδευτική Διοίκηση και η ταύτισή της με τη Διοίκηση, καθώς και αναδείχθηκαν οι τέσσερις βασικές λειτουργίες της διοίκησης: ο Προγραμματισμός, η Οργάνωση, η Διεύθυνση- Ηγεσία και ο Έλεγχος. Ακόμη, αναδείχθηκε η πρωτοτυπία της έρευνας στην ελληνόγλωσση βιβλιογραφία για τους ρόλους που αναλαμβάνουν οι διευθυντές για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους μέσα από τις λειτουργίες διοίκησης. Στο εμπειρικό μέρος παρουσιάζεται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο ισχύον Ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν πως οι κύριες λειτουργίες στη διοίκηση των σχολικών μονάδων είναι τέσσερις: ο Προγραμματισμός, η Οργάνωση, η Διεύθυνση- Ηγεσία και ο Έλεγχος. Αντίστοιχα, οι διευθυντές αναλαμβάνουν τέσσερις κύριους ρόλους: του Προγραμματιστή, του Οργανωτή, του Διευθυντή- Ηγέτη και του Ελεγκτή. Ακόμη, αναδείχθηκαν δεκαεννέα επιμέρους λειτουργίες, όπου στον Προγραμματισμό εντάσσονται: η κατάρτιση προγραμμάτων και ημερησίων διατάξεων και η κατάρτιση προσκλήσεων για συνεδριάσεις και συναντήσεις. Στην Οργάνωση εντάσσονται: ο καταμερισμός των αρμοδιοτήτων και των εργασιών, η τμηματοποίηση των ανθρώπινων και των υλικών πόρων, και ο μερικός βαθμός της αποκέντρωσης της εξουσίας. Στη Διεύθυνση- Ηγεσία εντάσσονται: η διαχείριση, η υποδειγματική διοίκηση ή ηγεσία, η επικοινωνία, η συνεργασία, η επαγγελματική ανάπτυξη, η καθοδήγηση, ο συντονισμός, η παρακίνηση, η διαμεσολάβηση στις διαφορές, η διαμόρφωση του σχολικού κλίματος, η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, και η γραμματεία. Στον Έλεγχο εντάσσονται: η εποπτεία της σχολικής μονάδας και η αξιολόγηση του προσωπικού. Τέλος, αναδείχθηκαν δεκαεννέα επιμέρους ρόλοι, όπου στον Προγραμματιστή εντάσσονται: ο καταρτιστής προγραμμάτων και ημερησίων διατάξεων και ο καταρτιστής προσκλήσεων για συνεδριάσεις και συναντήσεις. Στον Οργανωτή εντάσσονται: ο καταμεριστής του συνολικού έργου και των συνολικών καθηκόντων, ο τμηματοποιητής των ανθρώπινων και υλικών πόρων, και ο διαμορφωτής του βαθμού αποκέντρωσης της εξουσίας. Στον Διευθυντή- Ηγέτη εντάσσονται: ο διαχειριστής, το υποδειγματικό πρότύπο διεύθυνσης, ο σύνδεσμος επικοινωνίας, ο συνεργάτης, ο μέντορας, ο καθοδηγητής, ο συντονιστής, ο παρακινητής, ο διαμεσολαβητής, ο διαμορφωτής του σχολικού κλίματος, ο εφαρμοστής της εκπαιδευτικής πολιτικής, ο γραμματέας. Στον Ελεγκτή εντάσσονται: ο επόπτης και ο αξιολογητής.el
heal.abstractPrincipals accept the responsibility of multiple roles and strive for smooth functioning of school units through the accomplisment of management functions effectively. The purpose of the present study is to investigate the management functions of school units which be included in the current laws framework and to explanation the principals’ roles of according to deductive functions of school management. The present study composed of the theoretical and the empirical framework. The theoretical framework include the delimitation of the research problem and the literature review that was developed. The review clarified the concept of Educational Leadership and its identification with Management, and highlighted the four management functions: planning, organizing, directing- leadership and controlling. In addition, the originality of the research in the Greek literature was highlighted for the roles of the managers that assume in processing their duties and responsibilities through management functions. The empirical framework include the methodology, results and conclusions of the research. The research was conducted in the current Greek laws framework and the content analysis method was used, which gives the dual possibility of conducting the research in both quantitative and qualitative approaches. The results of the research showed that there are four main functions in school management: planning, organizing, directing- leadership, and controlling. Accordingly, school principals assume four main roles: planner, organizer, directorleader, and controller. The results of the research also revealed nineteen sub-functions and nineteen sub-roles respectively. The main function of planning involves two sub-functions: the establishment of programs and agendas and the establishment of invitations to meetings. The main function of the organizing consists of three sub-functions: the division of tasks, the division of resources, and the partial degree of decentralization of power. The main function of directing- leadership is twelve functions: managing, exemplary directingleading, communicating, cooperating, professional developing, guiding, coordinating, motivating, mediating differences, modifing of school climate, implementating of educational policy, and secretaring. The main function of the controlling consists of two sub-functions: monitoring and evaluating. Accordingly, the main role of the planner is to play two sub-roles: the programmer of programs and agendas and the caller for meetings. The main role of the organizer consists of three sub-roles: the divisor of the overall task, the divisor of resources, and the modulator of the degree of decentralization of power. The principal role of director- leader includes twelve sub-roles: manager, exemplary directorleader, communicator, cooperator, mentor, guide, coordinator, motivator, mediator, school climate modifier, fitter of educational policy, and secretary. The controller main role consists of two sub-roles: supervisor and evaluator.en
heal.advisorNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΠορτελάνος, Σταμάτηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages211 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ 2019.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons