Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29698
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Νούσιας, Περικλής | el |
dc.date.accessioned | 2020-03-04T11:13:00Z | - |
dc.date.available | 2020-03-04T11:13:00Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29698 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9695 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αναγνωστικές δυσκολίες | el |
dc.subject | Αυτοαποτελεσματικότητα | el |
dc.subject | Άγχος | el |
dc.subject | Μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.subject | Self efficacy | en |
dc.subject | Anxiety | en |
dc.subject | Reading difficulties | en |
dc.subject | Secondary school students | en |
dc.title | Η επίδραση των αναγνωστικών δυσκολιών στη διαμόρφωση του ψυχολογικού προφίλ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | εκπαιδευτικές παρεμβάσεις | el |
heal.classification | Αναγνωστικές δυσκολίες | - |
heal.dateAvailable | 2020-03-04T11:14:00Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2019 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 88-103 | el |
heal.abstract | Μια σημαντική ψυχολογική έννοια που έχει σχέση με την ανάγνωση, είναι η αυτοαποτελεσματικότητα του αναγνώστη. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν για να αξιολογήσει τη σχέση μεταξύ αυτοαποτελεσματικότητας, άγχους και αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών στα τέλη της σχολικής φοίτησης. Οι συμμετέχοντες ήταν 83 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (βαθμοί 10 & 11) (ηλικίας 15-17 ετών), από ένα λύκειο της περιφέρειας της Ελλάδας. Δύο ερωτηματολόγια μέτρησης αυτο-αποτελεσματικότητας έχουν χρησιμοποιηθεί, συγκεκριμένα το ερωτηματολόγιο αυτοαποτελεσματικότητας για νέους (SEQ-C, Muris, 2001) και το ερωτηματολόγιο αυτοαποτελεσματικότητας για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Melnick et. al., (2009), καθώς και ένα ερωτηματολόγιο μέτρησης άγχους που αναπτύχθηκε από τον Friedman & Bendas-Orit (1997). Τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των καλών και αδύναμων αναγνωστών όσον αφορά την ακαδημαϊκή αυτοαποτελεσματικότητα, τη γνωστική παρεμπόδιση, την πρόοδο, τη σύγκριση σε σχέση με τους συνομηλίκους του, και την κοινωνική ανατροφοδότηση. Σε αντίθεση με τις προσδοκίες μας, δεν σημειώθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων όσον αφορά στην κοινωνική και συναισθηματική αυτοαποτελεσματικότητα, στην κοινωνική προσβολή, στην ψυχολογική κατάσταση και στην υπερένταση. Συνολικά, τα πορίσματα παρέχουν κάποια υποστήριξη για την εγκυρότητα της έννοιας της αυτοαποτελεσματικότητας. Οι κοινωνικοπολιτιστικοί παράγοντες, η ηλικία, οι στρατηγικές αντιμετώπισης και η ανθεκτικότητα είναι παράγοντες που θα πρέπει να εξεταστούν προκειμένου να ρίξουν φως στις πτυχές που επηρεάζουν την ανάγνωση. | el |
heal.abstract | An important psychological concept related with the role of affect in reading, is the reader self-efficacy. The purpose of the present study was to evaluate the relationship between self-efficacy, anxiety, and reading ability of students at late stages of schooling. Participants were 83 upper secondary school students (grades 10 & 11) (ages 15-17) from a semi-urban area in Greece. Two measures of self-efficacy have been used, namely the validated version of the Reader Self-Perception Scale (RSPS, Melnick, et al.,2009), the Self-Efficacy Questionnaire for Children (SEQ-C, Muris, 2001) and the measure of anxiety developed by Friedman & Bendas-Orit (1997). The results indicate significant differences between high and low achievers as regards academic self-efficacy, cognitive obstruction, progress, observational comparisons and social feedback. Contrary to expectations, social and emotional self-efficacy, social derogation, physiological state and tenseness did not yield significant differences between the groups. Overall, the findings provide some support for the validity of the original construct. Socio-cultural factors, age, coping strategies and resilience are considered in order to shed light on aspects determining affect in reading. | en |
heal.advisorName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Φύκαρης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 115 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΝΟΥΣΙΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ 2019.pdf | 1.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License