Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29694
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛίτος, Ιωάννης Σ.el
dc.date.accessioned2020-03-04T11:00:32Z-
dc.date.available2020-03-04T11:00:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29694-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9691-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕλληνικός παραδοσιακός χορόςel
dc.subjectΚινητικές δεξιότητεςel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectGreek traditional danceen
dc.subjectKinetic skillsen
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectSelf-Esteemen
dc.titleΣχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός παρεμβατικού ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος ελληνικού παραδοσιακού χορούel
dc.titleDesign, implementation and assessment an interventional psycho-pedagogical program of Greek traditional danceen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleσυμβολή στην κινητική και κοινωνική ανάπτυξη και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης παιδιών προσχολικής ηλικίαel
heal.secondaryTitlecontributing to the kinetic and social growth and enhancement of self-esteem of preschool childrenen
heal.classificationΠαραδοσιακός χορός, Ελληνικός-
heal.dateAvailable2020-03-04T11:01:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 127-140el
heal.abstractΜέσα από διαδικασίες παιγνιώδους μάθησης, ο μαθητής έρχεται σε επαφή με το περι-βάλλον του και εξοικειώνεται με έννοιες, ρόλους και καταστάσεις της καθημερινότη-τας αναπτύσσοντας δεξιότητες σε ψυχοκινητικό, συναισθηματικό και γνωστικό επί-πεδο. Με έναυσμα τον πλούτο της ελληνικής μουσικοχορευτικής παράδοσης τίθεται ως σκοπός της παρούσας εργασίας η αξιοποίησή του ελληνικού παραδοσιακού χορού στη διδακτική πράξη μέσα από το σχεδιασμό, την υλοποίηση και αξιολόγηση ενός πα-ρεμβατικού ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος προκειμένου να εξεταστεί η συμβολή και επίδραση του στην κινητική και κοινωνική ανάπτυξη και στην ενίσχυση της αυτο-εκτίμησης παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 38 μαθητές (18 αγόρια και 20 κορίτσια) προσχολικής ηλικίας (4 ½ έως 6 ½ ετών) οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία και ισόποσα στην πειραματική (N=19), που παρακολούθησε το παρεμβατικό πρόγραμμα, και στην ομάδα ελέγχου (N=19), που παρακολούθησε το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε, συνολικά, για δέκα εβδομάδες, με συχνό-τητα επίσκεψης δύο φορές την εβδομάδα ενώ ως εργαλεία αξιολόγησης χρησιμοποιή-θηκαν το «Εργαλείο Μέτρησης της Επίδοσης των Κινητικών Δεξιοτήτων ΜΟΤ 4-6» καθώς και η «Κλίμακα Αξιολόγησης της Κοινωνικής Συμπεριφοράς» και η «Κλίμακα Αξιολόγησης της Αυτοεκτίμησης». Αρχικά, πραγματοποιήθηκε ανάλυση διακύμανσης μεταξύ των ομάδων για το ΜΟΤ-TEST, την κοινωνική συμπεριφορά και αυτοεκτίμηση και, στη συνέχεια, ανάλυση παλινδρόμησης για την ύπαρξη κάποιας σχέσης μεταξύ των μεταβλητών. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως στην κινητική ανάπτυξη υ-πήρξε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ αρχικής και τελικής μέτρησης, στην κοι-νωνική συμπεριφορά και αυτοεκτίμηση παρόλο που παρουσίασαν μια σημαντική δια-φορά μεταξύ της ομάδας ελέγχου και της πειραματικής δε μπορεί να θεωρηθεί ως στα-τιστικά σημαντική ενώ μόνο η ανάλυση παλινδρόμησης της κοινωνικής συμπεριφοράς με την αυτοεκτίμηση δηλώνει μία θετική γραμμική σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών. Συμπερασματικά, προτείνεται η περαιτέρω διερεύνηση παραγόντων που μπορεί να ε-νισχύσει η δυναμική του ελληνικού παραδοσιακού χορού καθώς και προτάσεων για την ουσιαστική επικοινωνία του με την παιδική ηλικία.el
heal.abstractThrough the playful learning process, the student is connecting with his/her environ-ment and becomes familiar with concepts, roles and situations of everyday lifetime de-veloping skills at a psychomotor, emotional and cognitive level. Stimulated by the wealth of Greek music and dancing tradition, the purpose of this work is to design, apply and evaluate an interventional psycho-pedagogical Greek traditional dance teach-ing program to examine its contribution and impact on kinetic development, social skills and the self-esteem of preschool children. In this research 38 pupils (18 boys and 20 girls) of pre-school age (4 ½ to 6 ½ years) randomly and equally divided into exper-imental (N = 19), who attended the interventional program, and control group (N = 19) who attended the kindergarten program. The interventional program was applied for ten weeks, with twice a week frequency of visits while for the evaluation of the program the « MOT 4-6» was used and the "Evaluation Scale of Social Behavior" and "Evalua-tion Scale of Self-Esteem" was also used. Initially, an analysis of variance between the groups for MOT-TEST, social skills and self-esteem was used, and, then, a regression analysis for the relationship between the variables was used. The results showed that in the kinetic development there was a statistically significant difference between initial and final measurement. Although, social behavior and self-esteem presented a signifi-cant difference between the control and the experimental group, it cannot be considered as statistically significant. The analysis of regression between the social behavior and self-esteem indicates a positive linear relationship between the two variables. In con-clusion, it is proposed that factors that can enhance the dynamics of Greek traditional dance has to be a part of further investigate and also suggestions have to be proposed for the better interaction between Greek traditional dance and childhood.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΒενετσάνου, Φωτεινήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages153 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΛΙΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Σ. 2019.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons