Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29664
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαφίλα, Άννα-Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-02-28T10:04:02Z-
dc.date.available2020-02-28T10:04:02Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29664-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9661-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαδίκτυοel
dc.subjectΔιαδικτυακός εθισμόςel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΠοσοτική έρευναel
dc.subjectInterneten
dc.subjectInternet addictionen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectQualitative researchen
dc.titleΟ εθισμός στο διαδίκτυοel
dc.titleInternet addictionen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleέρευνα σε μαθητές της Ε' και της ΣΤ' τάξης δημοτικού σχολείουel
heal.secondaryTitleresearch on students in the last two grades of primary schoolen
heal.classificationΔιαδίκτυο-
heal.dateAvailable2020-02-28T10:05:03Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 133-147el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία εστιάζεται στο φαινόμενο του εθισμού στο Διαδίκτυο, καθώς και την ανάδειξη παραγόντων που σχετίζονται με την υπερβολική χρήση του Διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκε ο βαθμός χρήσης του Διαδικτύου στους μαθητές Ε' και ΣΤ' τάξεων δημοτικών σχολείων σε επαρχία της Πρέβεζας και στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων. Πρόκειται για μια προσπάθεια μελέτης της συσχέτισης της χρήσης του Διαδικτύου με συγκεκριμένους κοινωνικούς και δημογραφικούς παράγοντες σε ένα δείγμα πληθυσμού, το οποίο θεωρείται υψηλού κινδύνου για παθολογική χρήση. Στην έρευνα συμμετείχαν 94 μαθητές στους οποίους χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο IAT (Internet Addiction Test/ Τεστ Εξάρτησης στο Διαδίκτυο) με την προσθήκη ερωτήσεων σχετικών με κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά και με τη χρήση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν ένα πολύ μικρό ποσοστό των μαθητών που έκανε υπερβολική χρήση του Διαδικτύου. Δεν φάνηκε να υπάρχει διαφοροποίηση στο βαθμό χρήσης του Διαδικτύου όσον αφορά στην ηλικία, το φύλο και τον τόπο κατοικίας των μαθητών. Σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων, τα ευρήματα της έρευνας φανέρωσαν μια αυξανόμενη εμφάνιση της υπερβολικής χρήσης του Διαδικτύου από τους μαθητές των οποίων οι δύο γονείς είχαν φοιτήσει μέχρι το γυμνάσιο. Όσον αφορά στις διαδικτυακές δραστηριότητες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούσαν τον κυριότερο λόγο χρήσης του Διαδικτύου από τους μαθητές. Συμπερασματικά, η παρούσα έρευνα ανέδειξε ελάχιστες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στην κανονική και την προβληματική χρήση του Διαδικτύου, όσον αφορά στους κοινωνικούς και δημογραφικούς παράγοντες που εξέτασε. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και δη η ραγδαία εξάπλωση του Διαδικτύου στη ζωή μας, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας και καθιστά τον εντοπισμό και τον ορισμό της προβληματικής χρήσης του Διαδικτύου ένα δύσκολο έργο των ερευνητών, διότι η χρήση του Διαδικτύου αυτή καθεαυτή είναι ιδιαίτερα γενικευμένη.el
heal.abstractThe present work focuses on the phenomenon of internet addiction, as well as highlighting factors associated with excessive use of the Internet. Specifically, the degree of internet use in the last two classes of elementary school students in province of Preveza and downtown Ioannina was investigated. This is an attempt to study the association of Internet use with specific social and demographic factors in a population sample considered to be at high risk for pathological use. The study involved 94 students who were administered the IAT (Internet Addiction Test) by adding questions about some socio-demographic characteristics and using online activities. The research findings revealed a very small percentage of students who made excessive use of the Internet. There was no difference in the age, gender and place of residence of students using the Internet. Concerning the level of parental education, the findings of the study revealed an increasing incidence of overuse of the Internet by students whose two parents had attended high school. As far as online activities are concerned, social media was the main reason for students to use the Internet. In conclusion, the present study revealed little difference between the normal and problematic use of the Internet in terms of the social and demographic factors it examined. The evolution of technology, and the rapid proliferation of the Internet in our lives, is now an integral part of everyday life and makes identifying and defining problematic Internet use a difficult task for researchers, since the use of the Internet as such is very general.en
heal.advisorNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages153 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΦΙΛΑ ΆΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ 2019.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons