Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουτούπη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-02-28T09:06:18Z-
dc.date.available2020-02-28T09:06:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29661-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9658-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτική αξιολόγησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό υλικόel
dc.subjectΣχολικό εγχειρίδιο ιστορίαςel
dc.subjectΣχολικές εργασίεςel
dc.subjectΕρωτήσειςel
dc.subjectΤαξινόμηση ερωτήσεωνel
dc.subjectΠαιδαγωγικό περιεχόμενοel
dc.subjectEducational evaluationen
dc.subjectEducational materialen
dc.subjectHistory textbooken
dc.subjectSchool assignments and activitiesen
dc.subjectQuestionsen
dc.subjectQuestion’s taxonomiesen
dc.subjectPedagogical contenten
dc.titleΑξιολόγηση των εργασιών στο σχολικό βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού Σχολείου ως προς το παιδαγωγικό τους περιεχόμενοel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτική αξιολόγηση-
heal.dateAvailable2020-02-28T09:07:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 312-321el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά το παιδαγωγικό περιεχόμενο των εργασιών στο εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Η εργασία συναρθρώνεται από δύο μέρη: Το θεωρητικό και το εμπειρικό. Το θεωρητικό μέρος ξεκινά με την έννοια και τις βασικές παραμέτρους της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα αναφέρεται στον ορισμό, τους σκοπούς, το αντικείμενο και τα κριτήρια (Κεφάλαιο Πρώτο). Στη συνέχεια, επιχειρείται η θεωρητική τεκμηρίωση του ρόλου και των κριτηρίων της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αφορά τα Προγράμματα Σπουδών, τα σχολικά εγχειρίδια και τα εκπαιδευτικά λογισμικά (Κεφάλαιο Δεύτερο). Στο επόμενο κεφάλαιο (Κεφάλαιο Τρίτο), μέρος της θεωρητικής πραγμάτευσης αποτελεί ο ρόλος, οι στόχοι του μαθήματος της Ιστορίας και τα κριτήρια αξιολόγησης των σχολικών εγχειριδίων της Ιστορίας. Ακολούθως, παρουσιάζεται το περιεχόμενο της αξιολόγησης του μαθητή για να διαφωτιστεί η έννοια και η μέτρηση της επίδοσης. Ακολουθεί η θεωρητική προσέγγιση των σχολικών εργασιών και γίνεται εστίαση στον ρόλο των ερωτήσεων και ανάλυση των ταξινομιών των ερωτήσεων (Κεφάλαιο Τέταρτο). Το εμπειρικό μέρος περιλαμβάνει την ερευνητική μεθοδολογία (Κεφάλαιο Πέμπτο) και την παρουσίαση των ευρημάτων βάσει διερεύνησης των κατηγοριών των ερωτήσεων του σχολικού εγχειριδίου. Στη συγκεκριμένη εργασία οι κατηγορίες μελέτης των ερωτήσεων είναι με κριτήριο α) τις νοητικές λειτουργίες που δραστηριοποιούν, β) τον τύπο της απάντησης που προκαλούν (Amidon και Hunter), γ) την ταξινομία του Πανεπιστημίου Stanford, δ) την ταξινομία του Bloom και των συνεργατών του, ε) την κατηγορία Brown και Wragg, στ) τις ταξινομίες που χρησιμοποίησε η Κουλουμπαρίτση (2003) για την κατανόηση κειμένων και ζ) τη δυνατότητα διαθεματικού περιεχομένου ή προεκτάσεων (Κεφάλαιο Έκτο). Τέλος, το τελευταίο κεφάλαιο περιλαμβάνει και τη συζήτηση αυτών και τις καταληκτικές διαπιστώσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η κατηγοριοποίηση και η ανάλυση των ερωτήσεων βοηθά τον εκπαιδευτικό να οργανώσει καλύτερα το μάθημα, να θέσει συγκεκριμένους στόχους και εν τέλει να κατανοήσει καλύτερα τη διδακτική λειτουργικότητα των ερωτήσεων που περιέχει το σχολικό εγχειρίδιο.el
heal.abstractThe current thesis investigates the pedagogical content of the assignments in the History Handbook of Elementary School. The work is structured in two parts: Theoretical and empirical. The theoretical part begins with the concept and basic parameters of educational evaluation and specifically is referred to the definition, aims, subject and criteria (Chapter One). Then, a theoretical substantiation of the role and criteria of evaluation of educational material, regards to curricula, school textbooks and educational software is attempted (Chapter Two). In the next chapter (Chapter Three), part of the theoretical discussion is about the role, objectives of the History lesson and the criteria for evaluating History textbooks. After that, the content of the student’s assessment is presented to clarify the meaning and performance measurement. The theoretical approach to school activities follows and focuses on the role of questions and the analysis of question’s taxonomy (Chapter Four). The empirical part includes the research methodology (Chapter Fifth) and the presentation of the findings based on the investigation of the taxonomies of questions in school textbooks. In this research the categories on which the questions are being studied are with criterion a. the cognitive functions that they operate on, b. the type of response they give (Amidon and Hunter), c. the Stanford University classification, d. the Bloom model, e. the Brown and Wragg category, f. the taxonomies related to text comprehension used by Couloubaritsi (2003) and g. the ability for content or extensions based on interdisciplinarity (Chapter Six). Finally, the last chapter includes the discussion of the findings and conclusion. Overall, the study demonstrates that categorizing and analyzing questions helps the teacher to organize the lesson, to set specific goals, and ultimately to understand better the level of appropriacy of the questions which are included in the school book.en
heal.advisorNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages388 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΥΤΟΥΠΗ ΜΑΡΙΑ 2019 .pdf4.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.