Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσαρκοβίστα, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2019-09-02T07:53:29Z-
dc.date.available2019-09-02T07:53:29Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29493-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.519-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιδακτικά εγχειρίδιαel
dc.subjectΕκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσαςel
dc.subjectΕλληνική γλώσσαel
dc.subjectTeaching manualsen
dc.subjectSecond/foreign language acquisitionen
dc.subjectGreek languageen
dc.titleΤα διδακτικά εγχειρίδια για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιδακτικά εγχειρίδιαel
heal.dateAvailable2019-09-02T07:54:29Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 122-130el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει, να καταγράψει και να παρουσιάσει τα διδακτικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται και αναλύονται διάφορα Προγράμματα Σπουδών, όπως τα έργα Παιδεία Ομογενών, Ένταξη παιδιών Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών στο σχολείο, Εκπαίδευση των παιδιών Ρωμά, Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη και άλλα. Η μελέτη θα επικεντρωθεί στην ανάλυση του διδακτικού υλικού που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών και προορίζεται για τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η ενασχόλησή μας λοιπόν με τo παρόν θέμα έχει ένα διττό στόχο. Από τη μία είναι η σφαιρική περιγραφή, ανάλυση και παρουσίαση των διδακτικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η περιγραφή του πλαισίου μέσα στο οποίο εξειδικεύονται και υλοποιούνται οι επιμέρους στόχοι των εκπαιδευτικών αυτών σειρών αλλά και των Προγραμμάτων που τα περιβάλλουν. Από την άλλη ευελπιστούμε να αποτελέσει ένα επιμορφωτικό υλικό, ένα χρήσιμο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική σε αλλόφωνους μαθητές είτε μέσα στη γενική τάξη είτε σε αντίστοιχες σχολικές δομές για αλλόγλωσσους μαθητές (Τάξεις Υποδοχής, Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων). Έτσι, η εργασία δίνει μια εικόνα της πλειοψηφίας των διδακτικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, θέμα με το οποίο ελάχιστες έρευνες έχουν ασχοληθεί. Για αυτό τον λόγο, η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί έναυσμα για την πραγμάτωση περαιτέρω ερευνών πάνω στο ενδιαφέρον και χρήσιμο για κάθε εκπαιδευτικό ζήτημα.el
heal.abstractThe aim of this project is to research, record and present the textbooks that used in primary education in Greece, for the teaching of Greeκ language as a second/foreign language. In this context, are included various Programs of Studies, such as the Education of Greeks Abroad, Integration of Repatriated and Alien Children in School, Romani Children in School, Education of the Muslim Minority Children in Thrace and others. This study will focus on the analysis of teaching material aimed at children aged 6-12 and intended for primary school classes. Our concern with this subject has got a double objective. On the one hand, it is the globular description, analysis and presentation of the teaching manuals that used in primary education for the learning of Greek language as a second/foreign language and the description of the framework in which the partial objectives of the educational programs are specialized and materialized. On the other hand, we hope to be a training material, a useful guide for teachers who teach Greek to bilingual students either in the general classroom or in similar school structures for bilingual students (Refugees Education Receptionist Structures). Thus, the work gives an insight into the majority of the teaching manuals that used in Primary Education in our country for the teaching of Greek language as a second language, a subject that not many studies have dealed with. For this reason, this post-graduate work is a stimulus for further researches on this interesting and useful for every educational issue.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέτταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages130 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΑΡΚΟΒΙΣΤΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 2018.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons