Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29491
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ιατράκη, Γεωργία | el |
dc.date.accessioned | 2019-08-30T10:17:25Z | - |
dc.date.available | 2019-08-30T10:17:25Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29491 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.527 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Διδασκαλία | el |
dc.subject | Φυσικές επιστήμες | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | Διαταραχές αυτιστικού φάσματος | el |
dc.subject | Instruction | en |
dc.subject | Science | en |
dc.subject | Intellectual disability | en |
dc.subject | Autism Spectrum Disorder (ASD) | en |
dc.title | Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μαθητές με νοητική αναπηρία ή με διαταραχές αυτιστικού φάσματος | el |
dc.title | Science teaching interventions to students with intellectual disability or autism spectrum disorder | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | μια συστηματική ανασκόπηση | el |
heal.secondaryTitle | a systematic review | en |
heal.classification | Φυσικές επιστήμες -- Μελέτη και διδασκαλία | el |
heal.dateAvailable | 2019-08-30T10:18:25Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2019 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 158-174 | el |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής και αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών Παρεμβάσεων για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε μαθητές με Νοητική Αναπηρία ή με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, με σκοπό την πρόσβασή τους στην γνώση ακαδημαϊκού περιεχομένου. Για τον εντοπισμό και την εξέταση των Εκπαιδευτικών Παρεμβάσεων για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, πραγματοποιήθηκε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας πρωτογενών ερευνών με ποσοτικά αποτελέσματα, δημοσιευμένων μεταξύ 2008 και 2018. Βάσει καθορισμένων κριτηρίων εισδοχής, εντοπίστηκαν 24 δημοσιεύσεις, για τη διδασκαλία λεξιλογίου και την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης ΦΕ, με σχέδιο έρευνας μεμονωμένης περίπτωσης. Συνολικά, συμμετείχαν 77 μαθητές με ΝΑ ή με ΔΑΦ, που φοιτούσαν σε εκπαιδευτικές δομές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Οι δημοσιεύσεις κωδικοποιήθηκαν, αναλύθηκαν, συντέθηκαν και περιγράφηκαν αφηγηματικά ως προς τα αποτελέσματά τους. Για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών Παρεμβάσεων πραγματοποιήθηκε μεταναλυτική προσέγγιση μέσω του υπολογισμού του δείκτη επίδρασης μη αλληλοεπικαλυπτόμενων δεδομένων PND για το σχέδιο έρευνας μεμονωμένης περίπτωσης. Η ανασκόπηση ολοκληρώνεται με τη συζήτηση των αποτελεσμάτων, όπου σημειώνεται η συμβολή της στο ερευνητικό πεδίο της Ειδικής Εκπαίδευσης και σημειώνονται οι περιορισμοί. Επιπλέον, αναδεικνύεται η ανάγκη για συνεχιζόμενη έρευνα στον τομέα της διδακτικής ακαδημαϊκού περιεχομένου ΦΕ για μαθητές με ΝΑ ή με ΔΑΦ. | el |
heal.abstract | The present study attempts to record and evaluate Science teaching interventions to students with Intellectual Disability (ID) or Autism Spectrum Disorder (ASD), in order for them to gain access to academic content. To identify and review these interventions, we conducted a systematic review of the primary research literature, published between 2008 and 2018. Twenty four single case research design studies were identified through determined inclusion criteria, which lead to science vocabulary or basic content comprehension skills. The total number of participants with ID or ASD included was 77 throughout of primary, middle, elementary, secondary or postsecondary education. These articles were coded based on appropriate variables, analyzed and categorized as a descriptive synthesis. Then, a quantity synthesis was approached and the PND effect size was calculated in order to the effectiveness of each intervention be assessed. The study concludes with a discussion, where the contribution of the review and the restrictions for practice are noticed. The necessity for continuous research in natural science teaching to students with ID or ASD is also emphasized. | en |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κώτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 205 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΙΑΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ 2019.pdf | 8.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License