Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜαυρίδου, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2019-07-01T07:35:38Z-
dc.date.available2019-07-01T07:35:38Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29427-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.445-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΠεριβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΑπόψειςel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσηςel
dc.subjectEvaluationen
dc.subjectEnvironmental Education/Education for Sustainable Developmenten
dc.subjectEducational programen
dc.subjectViewsen
dc.subjectΑttitudesen
dc.subjectTeachers of Primary Educationen
dc.titleΑξιολόγηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleοι απόψεις των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζαςel
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2019-07-01T07:36:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 113-124el
heal.abstractΗ αξιολόγηση αποτελεί μια πολυσήμαντη έννοια και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και η αξιολόγηση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΠΕ/ΕΑΑ) είναι αναγκαία για την αποτίμηση των αποτελεσμάτων του προγράμματος και την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας σχετικά με την αξιολόγηση των προγραμμάτων ΠΕ/ΕΑΑ. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης με ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας σχετικά με την αξιολόγηση προγραμμάτων ΠΕ, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η εμπειρική έρευνα που υλοποιήθηκε, η αναγκαιότητα της οποίας προέκυψε τόσο από τη μελέτη της αρθρογραφίας όσο και από την εμπειρία της ερευνήτριας. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν: α) τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα κριτήρια που καθορίζουν την ποιότητα ενός προγράμματος ΠΕ/ΕΑΑ, β) τις στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς την έννοια της αξιολόγησης, γ) το πώς αντιλαμβάνονται την αξιολόγηση ενός προγράμματος ΠΕ/ΕΑΑ, δ) τον βαθμό και τον τρόπο που αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί τα προγράμματα ΠΕ/ΕΑΑ που υλοποιούν και ε) πώς θα μπορούσε να γίνει πιο ελκυστική η αξιολόγηση ενός προγράμματος ΠΕ/ΕΑΑ για τον εκπαιδευτικό. Για τον σκοπό αυτό υλοποιήθηκαν πέντε ομάδες εστίασης (focus group) και δύο ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι πραγματοποίησαν σχετικά προγράμματα το σχολικό έτος 2017-18. Τα δεδομένα που προέκυψαν αναλύθηκαν με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Στα αποτελέσματα διαπιστώνεται ότι υπάρχουν σημαντικές θετικές ενδείξεις στην αλλαγή στάσης των εκπαιδευτικών απέναντι στην έννοια της αξιολόγησης, την οποία θεωρούν κομμάτι της εργασιακής τους πραγματικότητας. Διαπιστώνεται ακόμη ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αξιολογούν με ποικίλους τρόπους τα προγράμματα τους, αλλά αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες που λειτουργούν ως τροχοπέδη για πιο συστηματική και ουσιαστική αξιολόγηση των προγραμμάτων ΠΕ. Τέλος, διαπιστώνεται η προθυμία των εκπαιδευτικών για πιο ουσιαστική ενσωμάτωση της αξιολόγησης, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν μια σειρά από κίνητρα που θα ενισχύουν αυτή τη διαδικασία. Τα κίνητρα αυτά, κατά την άποψη τους, είναι τόσο οικονομικής ενίσχυσης του προγράμματος με ό,τι περιλαμβάνει αυτό, αλλά και κίνητρα προβολής των καλών πρακτικών των εκπαιδευτικών στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Ωστόσο, και η ίδια η Πολιτεία καλείται επίσης να υποστηρίξει τα προγράμματα ΠΕ/ΕΑΑ με ουσιαστικές παρεμβάσεις και ενίσχυση της όλης διαδικασίας υλοποίησης τους.el
heal.abstractEvaluation, as widely accepted, is a very important concept and an integral part of the educational process. Evaluation of Environmental Education programs is now considered as a necessity for evaluating the results of the program and for educating the teacher. The purpose of this research is to investigate the perceptions of the Teachers of Primary Education in Preveza regarding the evaluation of the EE programs. In the first part of our research, the theoretical framework of the study is presented in two parts: a) the conceptual presentation of the involved items and their between relationship and b) a review of literature and articles on the evaluation of EE programs in Greece and Internationally. The second part presents the research part and the research methodology. More specifically, the research questions related to: a) Teachers’ views on the criteria that determine the quality of a EE / SE program; b) Teachers' attitudes towards the notion of evaluation; c) How the teachers perceive the evaluation of a EE / SE program; d) the degree and the way teachers evaluate the EE / SE programs they are implementing, and e) how to make evaluation of an EE / SE program for the teacher more attractive. For this purpose, five focus groups and two semi-structured interviews with teachers of various specialties, who carried out Environmental Education programs in the school year 2017-18, were implemented. The data obtained, were analyzed by the thematic analysis method. The results showed that there are significant positive indications in the change of teachers’ attitudes towards the concept of evaluation, which they consider part of their working reality. It is also noted that the majority of teachers are evaluating their programs in a variety of ways, but they face objective difficulties that act as a brake on more systematic and meaningful evaluation of EE/SE programs. Finally, teachers' willingness to intensify and use evaluation in a more correct frame provided that there are a number of motives that will enhance this process. These motives according to teachers’ views should be either financial reinforcement of the program’s elements or projection of good practices to the wider educational community. However, the State is called as well, to support the programs of EE/ESD with essential interventions and enhancement of the procedure of their implementation.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓεωργόπουλος, Αλέξανδροςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages138 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ 2019.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons