Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29420
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠραμαντιώτη, Ελένηel
dc.date.accessioned2019-06-26T08:13:20Z-
dc.date.available2019-06-26T08:13:20Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29420-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.425-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑισθητικήel
dc.subjectΔιεπαφήel
dc.subjectΓραφιστικήel
dc.titleΗ αισθητική της διεπαφής σε ψηφιακά μαθησιακά αντικείμεναel
dc.titleInterface aesthetics in digital educational objectsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑισθητικήel
heal.dateAvailable2019-06-26T08:14:20Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 113-115el
heal.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της διεπαφής χρήστη των ψηφιακών αντικειμένων, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται οι αρχές σχεδίασης των γραφικών. Παρουσιάζονται τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης γραφικών χαρακτηριστικών των ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, το χρώμα, η αισθητική και τέλος, η συνοχή και λειτουργική σχεδίαση. Τα κριτήρια αυτά οδηγούν σε κατευθυντήριες γραμμές δημιουργίας των γραφικών ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων. Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί ο επανασχεδιασμός του ψηφιακού γραφιστικού περιβάλλοντος εννιά ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων που υπάρχουν στην εθνική ψηφιακή πλατφόρμα συσσώρευσης εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές κατασκευής μαθησιακών αντικειμένων. Με βάση αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές μεταβλήθηκαν τα γραφικά χαρακτηριστικά των μαθησιακών αντικειμένων μέσω της ακόλουθης διαδικασίας: λήφθησαν στιγμιότυπα (screenshots) των βασικών οθονών του κάθε μαθησιακού αντικειμένου, στα οποία στη συνέχεια έγιναν οι τροποποιήσεις. Οι αναλύσεις που προέκυψαν από τον επανασχεδιασμό του γραφιστικού περιβάλλοντος των επιλεγμένων εκπαιδευτικών εφαρμογών από την ψηφιακή πλατφόρμα "Φωτόδεντρο" αναδεικνύουν την ανάγκη αλλαγών στις κατηγορίες του χρώματος, των γραφικών, της συνοχής και της λειτουργικής σχεδίασης. Στην κατηγορία του χρώματος, οι συχνότερες αλλαγές που σημειώθηκαν αφορούσαν τους κωδικούς, τις εντάσεις και τον κορεσμό των χρωμάτων. Πιο συγκεκριμένα, για τα στοιχεία του παρασκηνίου επιλέχτηκαν χαμηλού κορεσμού και σκουρόχρωμα χρώματα, ενώ για τα στοιχεία του προσκηνίου επιλέχτηκαν ανοιχτόχρωμα και υψηλού κορεσμού χρώματα, διατηρώντας την αντίθεση μεταξύ των στοιχείων των δύο αυτών επιπέδων. Στην κατηγορία των γραφικών, οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν αφορούσαν στο στυλ των γραμματοσειρών των τυπογραφικών και κειμενικών στοιχείων· ειδικότερα, επιλέχτηκαν φυσικές και όχι επιτηδευμένες γραμματοσειρές, απλές, χωρίς μεικτόγραμμες απολήξεις, ενώ αυστηρά χρησιμοποιήθηκε συνδυασμός δύο γραμματοσειρών και όχι περισσότερων. Επιπρόσθετα, ο σχεδιασμός των εικονιδίων έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε αυτά να είναι εύληπτα για να μπορεί ο χρήστης να αναγνωρίσει το σκοπό ύπαρξής τους. Στην κατηγορία της συνοχής και της λειτουργικής σχεδίασης, κρίθηκε απαραίτητη η ύπαρξη ισορροπίας μεταξύ του μαθησιακού αντικειμένου και του μεγέθους των παρασκηνιακών στοιχείων, όπως επίσης και η ύπαρξη επαρκούς αντίθεσης των στοιχείων του προσκηνίου με τα στοιχεία του φόντου. Τα βασικά και τα επιμέρους στοιχεία της οθόνης τοποθετήθηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατανεμημένο οπτικό βάρος και να πραγματώνεται η εν γένει αίσθηση της ισορροπίας.el
heal.abstractThis thesis presents the basic features of user interface of learning objects, while it presents graphic design's principles. Moreover, in this paper the basic criteria for the evaluation of graphic characteristics of digital learning objects are stated. These criteria reveal guidelines for building graphics for educational learning objects. The purpose of this paper is to redesign the digital graphic environment of nine digital learning objects found in the national digital platform where educational content for Primary and Secondary Education is accumulated based on the building learning objects guidelines which were constructed. Graphical characteristics of learnig objects were altered according to these constructed guidelines via the following procedure: the basic screens of each learning object were screenshot, and then the modifications took place. Analysis deriving from redesigning the digital graphic environment of digital learning objects highlight the need of change in color, graphics, coherence and functional design. As far as color is concerned, the most frequent changes concerned color codes, tensions and saturation. More specifically, for background elements low background saturation and dark colors were selected, while for foreground elements light and high saturation colors were chosen, maintaining contrast between these two levels. As far as graphics are concerned, changes concerned font styles. In particular, natural, simple and non-sophisticated without mixed endings fonts were selected, while only a combination of two fonts was used. Moreover, icon design was handled in a way that it is easy for the user to understand and recognize the purpose of its existence. As far as coherence and functional design are concerned, it was necessary to create balance between the learning object and the size of the background element, as well as constrast between background and foreground elements. The basic and sub-elements of the screen were positioned in such way that optical weight is well distributed and overall sense of balance is achieved.en
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages115 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΡΑΜΑΝΤΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ 2018.pdf7.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons