Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπλάτσιου, Αντιγόνηel
dc.date.accessioned2019-05-27T11:30:42Z-
dc.date.available2019-05-27T11:30:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29389-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.355-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜωρίς Μερλώ-Ποντύel
dc.subjectΎφοςel
dc.subjectΑντίληψηel
dc.subjectΣωματικότηταel
dc.subjectΈκφρασηel
dc.subjectΣεζάνel
dc.subjectΦαινομενολογίαel
dc.subjectΦιλοσοφίαel
dc.subjectStyleen
dc.subjectMerleau-Pontyen
dc.subjectPhilosophyen
dc.subjectPhenomenologyen
dc.subjectCezanneen
dc.subjectPerceptionen
dc.subjectEmbodimenten
dc.titleΗ έννοια του ύφους στη φιλοσοφική σκέψη του Μωρίς Μερλώ-Ποντύel
dc.titleThe concept of style in Maurice Merleau-Ponty’s philosophical thoughten
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationMerleau-Ponty, Maurice, 1908-1961en
heal.dateAvailable2019-05-27T11:31:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 91-95el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αναζήτηση και η κατανόηση της έννοιας του ύφους (style), όπως αυτή προσλαμβάνεται μέσα από το φιλοσοφικό έργο του Μωρίς Μερλώ-Ποντύ. Ωστόσο, το ύφος δεν αποτελεί μια από τις βασικές έννοιες με τις οποίες καταπιάνεται ο φιλόσοφος. Γι’ αυτόν τον λόγο, και με οδηγό τη Φαινομενολογία της αντίληψης, την Αμφιβολία του Σεζάν, αλλά και το δοκίμιο «Η πλάγια λαλιά και οι φωνές της σιωπής» από τα Σημεία, επιχειρείται η εμβάθυνση στις βασικές του θέσεις, με στόχο να αναδειχθεί η βαθιά συσχέτιση που το ύφος έχει με αυτές. Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος εξετάζονται οι έννοιες της αντίληψης, της σωματικότητας, και της έκφρασης, προκειμένου να διεισδύσουμε στο πεδίο της τέχνης. Εν συνεχεία, το δεύτερο μέρος αναφέρεται στη μερλωποντιανή πρόσληψη της ζωγραφικής του Πωλ Σεζάν, και στον τρόπο με τον οποίο η καλλιτεχνική δημιουργία καθίσταται ικανή να παραλληλιστεί με τη φαινομενολογία, και με τη φιλοσοφία εν γένει. Το έργο τέχνης εκλαμβάνεται, δηλαδή, ως το πιο έμπρακτο εκφραστικό ενέργημα και συνδέεται με την αντιληπτική δραστηριότητα του ένσαρκου υποκειμένου. Στο τρίτο μέρος, επιχειρείται η διερεύνηση της έννοιας του ύφους και, συγκεκριμένα, αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο το ύφος σχετίζεται με το ζήτημα της πρόθεσης και της εκτέλεσης. Η εργασία καταλήγει στη θεώρηση του ύφους υπό οντολογικό πρίσμα: Το ύφος συνιστά χαρακτηριστικό στοιχείο της αντίληψης και διέπει κάθε ιδιαίτερο τρόπο αναφοράς στο είναι. Το ύφος, με άλλα λόγια, αποτελεί την ανεπαίσθητη παρουσία που «χρωματίζει» κάθε οργανική πτυχή της ένσαρκης ύπαρξης και, τέλος, επιβεβαιώνει την αδιάσπαστη συστοιχία μεταξύ ανθρώπου και κόσμου.el
heal.abstractIn the present work, I will try to trace and comprehend the concept of style, as it appears in Merleau-Ponty’s philosophical thought. However, style is not a central concept in Merleau-Ponty’s philosophy. For this reason, I will focus on the Phenomenology of Perception, Cézanne's Doubt, as well as the essay "Indirect Language and the Voices of Silence" in Signs, in order to examine the central themes of his philosophy, and highlight their substantial links to the concept of style. Briefly, in the first part I will present the concepts of perception, body, and expression in order to gain a deeper understanding of the field of art. Subsequently, the second part refers to Merleau-Ponty’s view of Paul Cézanne's painting, and to the way in which artistic creation is comparable to phenomenology, and philosophy in general. The work of art is perceived as an expressive gesture and is associated with the perceptual activity of embodied subjectivity. The third part attempts to explore the concept of style, analyzing how it relates to perceptual activity and embraces every modality of being-in-the-world. In other words, the aim of this thesis is to consider style from an ontological point of view: Style, in its implicit presence, orients every organic aspect of lived experience, and (in conclusion) confirms the indissoluble correlation between the subject and the world.en
heal.advisorNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΜαρκουλάτος, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΜπανάκου-Καραγκούνη, Χαράel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages96 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΛΑΤΣΙΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ 2019.pdf956.98 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons