Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧειλάς, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2019-03-27T10:12:08Z-
dc.date.available2019-03-27T10:12:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29339-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3106-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.subjectΑποτελεσματικός διευθυντήςel
dc.subjectΑποτελεσματικό σχολείοel
dc.subjectΡόλοςel
dc.subjectΕπιμόρφωσηel
dc.subjectEffectivenessen
dc.subjectEffective school principleen
dc.subjectEfficient schoolen
dc.subjectRoleen
dc.subjectFurther educationen
dc.titleΟ αποτελεσματικός διευθυντής στη βιβλιογραφίαel
dc.titleThe notion of the effective school principle, as this is justified in the relevant bibliographyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑποτελεσματικότητα εκπαιδευτικούel
heal.dateAvailable2019-03-27T10:13:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 89-108el
heal.abstractΣτην παρούσα μελέτη διερευνάται ο αποτελεσματικός διευθυντής του σχολείου, όπως αυτός παρουσιάζεται στη βιβλιογραφία. Αρχικά, με την επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, προσδιορίζονται οι όροι σύστημα, σχολείο και αποτελεσματικό σχολείο, εξετάζονται οι παράγοντες και τα χαρακτηριστικά σχολικής αποτελεσματικότητας και γίνεται αναφορά στο κίνημα για τα αποτελεσματικά σχολεία. Στη συνέχεια, αναδεικνύεται η συμβολή του Διευθυντή στην αποτελεσματικότητα του σχολείου και παρουσιάζονται οι στρατηγικές και οι πρακτικές που οφείλει να υιοθετεί. Έπειτα, διερευνάται ο ρόλος του διευθυντή, σύμφωνα με τις θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της σχολικής αποτελεσματικότητας στην άσκηση των καθηκόντων που απορρέουν από το ρόλο του και αναλύονται τα χαρακτηριστικά, οι δεξιότητες και οι ικανότητες που τον καθιστούν αποτελεσματικό. Τέλος, εστιάζοντας στην ελληνική πραγματικότητα εξετάζουμε αν είναι εφικτό να επιτελέσει αποτελεσματικά τον ρόλο του Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι η συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματικότητα του σχολείου είναι καθοριστική, καθώς από αυτόν εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό οι παράγοντες σχολικής αποτελεσματικότητας. Ακόμη διαπιστώνουμε πως ο ρόλος του αποτελεσματικού διευθυντή είναι πολύπλευρος, σύνθετος, απαιτητικός και σε καμία περίπτωση δεν εξαντλείται μόνο στον διοικητικό, διεκπεραιωτικό τομέα. Τέλος, συμπεραίνουμε πως ο διευθυντής του σχολείου στη χώρα μας έχει έναν ρόλο κυρίως εκτελεστικό, οι επιτελικές του αρμοδιότητες είναι περιορισμένες και συνήθως διαχειρίζεται πλήθος εντολών, που προέρχονται από την κεντρική διοίκηση λόγω τόσο του συγκεντρωτικού συστήματος εκπαίδευσης όσο και του μηχανισμού επιλογής των διευθυντικών στελεχών που δεν έχει στόχο την ποιοτική ανάπτυξή τους.el
heal.abstractThe present research explores the notion of the effective school principle, as this is justified in the relevant bibliography. Initially the review of the existing bibliography defines the notions of educative system, school and effective school. It also considers the conditions and characteristics of school effectiveness and there is a reference to the education movement of school effectiveness. Subsequently, the principle's contribution to the school's effectiveness is highlighted and at the same time there are presented the methods and strategies he is obliged to follow to achieve his goal. Furthermore, the principle's role is investigated, according to the theoretical and inquiring approaches of the school effectiveness, in performing the school duties that are derived from his role as principal. What is also analyzed are the characteristics, skills and abilities that make him effective as a principle. Finally, there is examined whether it is possible to effectively fulfill his role in the greek reality. The main conclusion of the research is that the principle's contribution in the school's effectiveness is decisive, as this is largely dependent on the factors of school efficiency. It is also noted that the role of the effective principle is versatile, complex, demanding and is not limited in an administrative and performing role. Finally we assume that in Greece, the principle has got mainly an executive role with limited leading responsibilities. He has to manage and control many directives and orders coming from the central ministry administration as a result on the one hand of a centralised system and on the other of a selection system for staff and executives that does not aim at their qualitative development in their role.en
heal.advisorNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages108 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΕΙΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 2018.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons