Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοτζαμανίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-03-22T11:34:53Z-
dc.date.available2019-03-22T11:34:53Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29336-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3084-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΚατανόηση μοναξιάςel
dc.subjectΕυεργετική μοναξιάel
dc.subjectΘτνel
dc.subjectLoneliness understandingen
dc.subjectSolitudeen
dc.subjectTomen
dc.titleΗ κατανόηση της μοναξιάς από παιδιά ηλικίας 4 έως 8 ετών και η σχέση της με τη θεωρία τους για τον νουel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΜοναξιάel
heal.dateAvailable2019-03-22T11:35:53Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 62-72el
heal.abstractΔύο ήταν οι στόχοι της παρούσας έρευνας. Αφενός, στόχο αποτέλεσε η εξέταση της κατανόησης της μοναξιάς από παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας και της ικανότητας τους για διάκριση του επώδυνου και ευεργετικού τύπου της. Αφετέρου στόχος ήταν να διερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στην ικανότητα κατανόησης της μοναξιάς και στη ΘτΝ. Στην έρευνα συμμετείχαν 90 παιδιά τα οποία ταξινομήθηκαν με βάση την ηλικία τους σε τρεις ομάδες: 4-χρονα, 6-χρονα και 8-χρονα. Για την αξιολόγηση της ικανότητας των παιδιών να κατανοούν την έννοια της μοναξιάς στα παιδιά χορηγήθηκαν 1) συνέντευξη αποτελούμενη από ερωτήσεις σχετικές με τον ορισμό της μοναξιάς και τη διάκριση των επιμέρους τύπων της και 2) πειραματικό έργο αποτελούμενο από οκτώ ιστορίες το οποίο εξέταζε την ικανότητα των παιδιών να διακρίνουν την επώδυνη από την ευεργετική μοναξιά. Η αξιολόγηση της ΘτΝ έγινε με τη χρήση οκτώ πειραματικών έργων που εξέταζαν δεξιότητες ΘτΝ α’ και β’ τάξης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά περιγράφουν τη μοναξιά με βάση το δυσάρεστο συναίσθημα, την απομόνωση και την απουσία συντροφιάς και πως η ηλικία επιδρά στη διάκριση της επώδυνης από την κυριολεκτική μοναξιά, αλλά και στην αναγνώριση της ευεργετικής πτυχής της. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως με την πρόοδο της ηλικίας τα παιδιά διακρίνουν με μεγαλύτερη επιτυχία τους ήρωες που βιώνουν επώδυνη και ευεργετική μοναξιά βάσει των προθέσεων, κινήτρων και συναισθημάτων τους. Τέλος, βρέθηκε πως υπάρχει σχέση ανάμεσα στις επιδόσεις των παιδιών στα έργα της ΘτΝ και σε συγκεκριμένες διαστάσεις κατανόησης της επώδυνης και ευεργετικής μοναξιάς.el
heal.abstractΣhe present study had two goals; a first goal was to examine the understanding of loneliness of preschool and school- age children and to investigate their ability to distinguish between the concepts of loneliness and solitude. Secondly, it was aimed to investigate the links between children‟s ability to distinguish the concepts of loneliness- solitude and their ToM performance. In this study participated 90 children that were classified into three age groups; 4-year, 6-year and 8-year-old. For the assessment of children‟s ability to understand loneliness were conducted private interviews. Moreover, it was used an experimental task consisted of eight hypothetical stories that assessed children‟s ability to distinguish between the concepts of loneliness and solitude. ToM was assessed through eight first- and second- order experimental tasks. The results showed that children describe loneliness with reference to negative emotion, isolation and lack of company and that the variable of age affects both children‟s ability to distinguish between the concepts of loneliness and aloneness and their perception of solitude. Apart from that, it was found that with advancing age children are more able to distinguish between experiences of loneliness and solitude depicted in stories based on the intentions, motives and emotions of hypothetical peers. Finally, the results suggested a ToM influence in specific domains of loneliness and solitude understanding.en
heal.advisorNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages76 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΤΖΑΜΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ 2018.pdf983.95 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons