Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29334
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Τσούρη, Παρασκευή | el |
dc.date.accessioned | 2019-03-22T09:27:21Z | - |
dc.date.available | 2019-03-22T09:27:21Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29334 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3098 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Λεξιλόγιο | el |
dc.subject | Στρατηγικές εκμάθησης | el |
dc.subject | Δεύτερη ξένη γλώσσα | el |
dc.subject | Vocabulary | en |
dc.subject | Learning strategies | en |
dc.subject | Second foreign language | en |
dc.title | Διερεύνηση στρατηγικών εκμάθησης του λεξιλογίου σε αλλοδαπούς | el |
dc.title | Investigating of vocabulary learning strategies to foreigners | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Λεξιλόγιο | el |
heal.dateAvailable | 2019-03-22T09:28:21Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2018 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 63-78 | el |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις στρατηγικές που υιοθετούν οι διδασκόμενοι την ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα στο Κέντρο Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με σκοπό να κατανοήσουν το λεξιλόγιο στο γραπτό λόγο. Κατά τη διάρκεια της έρευνας οι διδασκόμενοι απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η χρήση των γραμματολογικών ενδείξεων της καινούριας λέξης και η κατανόηση της σημασίας της με τη βοήθεια άλλων λέξεων στην πρόταση, παίζουν το πιο σημαντικό ρόλο στην κατανόηση του λεξιλογίου. Αυτό το συμπέρασμα πιθανόν ενισχύει τη δύναμη του μορφολογικού, καθώς και του συνταγματικού άξονα στην πρόταση και επιβεβαιώνει την ολιστική προσέγγιση των θεμάτων που σχετίζονται με τη διδασκαλία του λεξιλογίου. | el |
heal.abstract | The aim of this study is to investigate the strategies that learners of Greek as a second or foreign language in Center for the Study of the Hellenic Language and Culture, in the University of Ioannina, adopt in order to understand vocabulary in writing. During this study the learners answered a questionnaire. The results indicated that looking for clues in the word itself and the use of the meaning of other words in the same sentence play the most important role in understanding vocabulary. This conclusion probably reinforces the power of the morphological and syntagmatic axis in the sentence and confirms the holistic approach with all the matters that have to do with the teaching of vocabulary. | en |
heal.advisorName | Καψάλης, Γεώργιος Δ. | el |
heal.committeeMemberName | Καψάλης, Γεώργιος Δ. | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδοπούλου, Σμαράγδα | el |
heal.committeeMemberName | Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Νικολέττα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 83 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΤΣΟΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2018.pdf | 823.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License