Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑντώνης, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2019-03-20T10:04:32Z-
dc.date.available2019-03-20T10:04:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29327-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΡοήel
dc.subjectΕκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδιel
dc.subjectΜάθησηel
dc.subjectΒιβλιογραφική ανασκόπησηel
dc.subjectΜέτρησηel
dc.subjectFlowen
dc.subjectEducational digital gameen
dc.subjectLearningen
dc.subjectLiterature reviewen
dc.subjectMeasurementen
dc.subjectSerious gameen
dc.titleΗ διερεύνηση της ροής στο πεδίο των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιώνel
dc.titleExamining flow in the field of educational digital gamesen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΡοήel
heal.dateAvailable2019-03-20T10:05:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 56-64el
heal.abstractΜε δεδομένο το επιστημονικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνεται για τον χώρο των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών με στόχο τη μάθηση, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση της ροής στο χώρο των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών. Ο αποσπασματικός, συγκεχυμένος και μη καθολικός τρόπος διερεύνησης της ροής δημιουργεί την ανάγκη για μια συνολική διερεύνηση του όρου αναφορικά με τα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια..Η συνακόλουθη βιβλιογραφική ανασκόπηση βασίζεται σε 25 ερευνητικά άρθρα τα οποία βρέθηκαν ύστερα από εφαρμογή συγκεκριμένων κριτηρίων διαλογής. Ερευνήθηκαν τέσσερις (4) κύριοι άξονες στο σύνολο της περιορισμένης βιβλιογραφίας που αφορούν τα χαρακτηριστικά της ροής και τρόπους μέτρησης αυτών, την χρήση της ροής ως κριτήριο ποιότητας ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού, την σχέση της ροής με τη μάθηση και την επίδραση ατομικών χαρακτηριστικών στην ροή. Τα αποτελέσματα της ανασκόπησης αναδεικνύουν τη σχεδόν καθολική επικράτηση της χρήσης ποσοτικών εργαλείων μέτρησης της ροής, με τη μορφή διαφορετικών τύπων ερωτηματολογίων τα οποία συνήθως συγκλίνουν στα 9 χαρακτηριστικά της ροής. Ακόμη, η ροή αναγνωρίζεται από το σύνολο των ερευνών ως καθοριστικό στοιχείο ένδειξης της ποιότητας των σχεδιασμένων εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών, δίχως ωστόσο, την αντιστοίχισή της με συγκεκριμένα στοιχεία σχεδιασμού. Επιπλέον, η ροή φαίνεται να έχει μία θετική παρουσία στο χώρο των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών, αποκτώντας συχνά θετική συσχέτιση με τη μάθηση και την παροχή κινήτρων. Αναφορικά με τα ατομικά χαρακτηριστικά δεν παρουσιάζεται μία σαφής εικόνα, λόγω αντίθετων αποτελεσμάτων ερευνών. Λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεντρωθέντα ευρήματα και τους περιορισμούς της βιβλιογραφικής ανασκόπησης που διενεργήθηκε, η έρευνα καταλήγει στην ανάδειξη της ανάγκης αναδιάρθρωσης των εμπειρικών ερευνητικών προσπαθειών. Πεδία αναδιάρθρωσης ενδέχεται να αποτελέσουν κοινές θεωρητικές παραδοχές, εγκυρότερες και πιο αξιόπιστες μεθοδολογικές επιλογές, και αποδοτικότερα εργαλεία μέτρησης, με στόχο τη διερεύνηση χαρακτηριστικών της ροής και σύνδεσης αυτών με τα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια και τη μάθηση.el
heal.abstractFollowing the existing scientific interest on the field of educational digital game aiming on learning, this study aims to examine flow in relation to the field of educational digital games. The fragmented, confusing and non common way of examining flow, creates the need for an aggregated research on the term on the field of educational digital games. The necessary literature review that was conducted is based on 25 research papers following the implementation of specific criteria. As a result four (4) main axes of the restricted literature body were found referring to flow characteristics and measurement of flow, use of flow as an education digital game quality criterion, relations between flow and learning and the effects of individuals’ characteristics on flow. The results of the literature research indicate most commonly the use of quantitive measures of flow, where they take the form of different questionnaires, which make use of the main nine (9) characteristics of flow. Moreover, flow is recognized by the sum of the research articles as a distinctive element on the quality of educational digital games, without correlating specific game elements to certain characteristics of flow. In the field of educational digital games, flow is shown to have a positive presence, often being considered as a beneficial factor related to learning and motivation. Regarding the individuals’ characteristics in relation to flow, a clear image cannot be drawn, due to contradicting research results. Taking into account the results of the present study and the limitations of the literature review that was conducted, this research concludes to the need of restructuring the empirical research attempts on the subject. This restructuring may encompass common theoretical assumptions, more valid and reliable methodological choices and more sufficient measuring tools, aiming the examination of flow characteristics and the connection with educational digital games and learning.en
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages64 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 2019.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons