Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29306
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜονεμβασιώτη, Κωνσταντίνα-Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-03-13T08:23:22Z-
dc.date.available2019-03-13T08:23:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29306-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3062-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑριστείαel
dc.subjectΆριστος μαθητήςel
dc.subjectΚίνητρο μάθησηςel
dc.subjectΑξιολόγηση του μαθητήel
dc.subjectΠεριγραφική αξιολόγησηel
dc.subjectΑνατροφοδότησηel
dc.subjectExcellenceen
dc.subjectExcellent studenten
dc.subjectLearning motivationen
dc.subjectStudent evaluationen
dc.subjectDescriptive assessmenten
dc.subjectFeedbacken
dc.titleΗ αριστεία ως κίνητρο στην εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleαπόψεις μαθητών δημοτικών σχολείων νομού Ιωαννίνωνel
heal.classificationΑξιολόγηση μαθητώνel
heal.dateAvailable2019-03-13T08:24:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 150-166el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Ιωαννίνων, σχετικά με την αριστεία ως κίνητρο μάθησης και επίδοσης. Η εργασία αυτή αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το εμπειρικό. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας επιχειρείται η εννοιολογική προσέγγιση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης ενώ γίνεται αναφορά στα είδη, στις αρχές, στους σκοπούς και στην παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης. Ακολούθως, προσδιορίζονται οι μορφές που μπορεί να λάβει η αξιολόγηση, τα στάδια της και οι τεχνικές με τις οποίες μπορεί να αξιολογηθεί ένας μαθητής, καθώς και τα μέσα έκφρασης του αξιολογικού αποτελέσματος. Έπειτα, γίνεται αναφορά στα κίνητρα των μαθητών για επίδειξη υψηλών σχολικών επιδόσεων και αριστείας και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τους μαθητές ώστε να έχουν την επιδίωξη αυτή. Το εμπειρικό μέρος της εργασίας περιλαμβάνει τη μεθοδολογία της έρευνας, την παρουσίαση των ερευνητικών ευρημάτων, τη συζήτηση επί αυτών και τη διατύπωση συμπερασμάτων και ορισμένων προτάσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, για την αξιολόγηση των μαθητών χρησιμοποιούνται κυρίως παραδοσιακές τεχνικές αξιολόγησης σε συνδυασμό με κάποιες εναλλακτικές τεχνικές και τα αποτελέσματα εκφράζονται με τη χρήση αριθμητικής βαθμολογίας, λεκτικής διατύπωσης και σε μικρότερο βαθμό με περιγραφική αξιολόγηση. Παράλληλα, διαφαίνεται η θετική στάση των μαθητών ως προς τη χρήση περιγραφικής αξιολόγησης σε συνδυασμό με την αριθμητική βαθμολογία. Η ψυχική διάθεση των μαθητών κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης επηρεάζεται καθώς, η διαδικασία αυτή τους προκαλεί συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης, καθώς ελέγχεται η πρόοδός τους και ταυτόχρονα άγχους και αγωνίας για να καταφέρουν την υψηλότερη δυνατή επίδοση, οι μαθητές δήλωσαν ότι επιθυμούν να ενημερώνονται για το αξιολογικό αποτέλεσμα τόσο με τη χρήση αριθμητικής βαθμολογίας, όσο και με περιγραφική αξιολόγηση. Επίσης, οι περισσότεροι μαθητές διαθέτουν ενδογενή κίνητρα μάθησης και θεωρούν ότι η επίδοσή της δεν επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες, παρά μόνο από την καταβολή προσωπικής προσπάθειας. Η πλειονότητα των μαθητών επιθυμεί την επίτευξη της αριστείας και της καλής σχολικής επίδοσης και αναγνωρίζει στην έννοια του άριστου μαθητή ποιοτικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με στοιχεία όπως οι επικοινωνιακές ικανότητες, η συμμετοχή, η συνέπεια, η επιμέλεια κ.ά. και όχι μόνο τις υψηλές γνωστικές ικανότητες και επιδόσεις. Τέλος, αναδεικνύονται κάποιοι παράμετροι που σύμφωνα με τις απόψεις των μαθητών συμβάλλουν στην επίτευξη αριστείας και στην ανάδειξη των άριστων μαθητών, όπως η συχνή ανατροφοδότηση από την αξιολογική διαδικασία, η χρήση περιγραφικής αξιολόγησης, η εντατικοποίηση των προσπαθειών που καταβάλλουν και η πρόοδός με μικρούς κι επιτεύξιμους στόχους.el
heal.abstractThe purpose of this paper is to investigate the views of primary school pupils in the prefecture of Ioannina on excellence as a learning and performance motivation. The study consists of two parts: the theoretical and the empirical part. In the theoretical part the conceptual framework of educational assessment and students’ performance evaluation are presented. Also, reference is made to the types, the principles, the purposes and the pedagogical function of the students’ performance assessment. Subsequently, there is an attempt to identify the forms that assessment can take, its stages, and the techniques by which a student can be evaluated, as well as the means of expressing the assessment result. Then, a brief approach is made over pupils’ motivation in order to pursue high performance and excellence and also which factors influence pupils to achieve this goal. The empirical part of the current work includes the methodology research, the presentation of the research findings, discussion over these findings, the formulation of conclusions and suggestions. According to the research results, for the students assessment mainly uses traditional assessment techniques in combination with some alternative techniques and the results are expressed using numerical score, verbal phrasing and to a lesser extent with a descriptive assessment. At the same time, there is a positive attitude of students towards the use of descriptive assessment but in combination with the numerical score. The pupils’ mental mood during the evaluation process is affected as this process generates feelings of joy and satisfaction over their progress and at the same time, anxiety and distress to achieve the highest possible performance. Pupils stated that their assessment result affects them and that they prefer to be informed about their evaluation result with the use both numerical score and descriptive assessment. Also, most pupils have endogenous learning incentives and feel their performance is not affected by external factors, but only by making personal effort. The majority of students wish to achieve excellence and achieve high performances. In addition, they recognize in the concept of excellent students qualitive features associated with elements such as communication skills, participation, consistency, diligence, etc. and not only high cognitive skills and performance. Ultimately, there are highlighted some parameters that, according to pupils’ opinions, contribute to the achievement of excellence and the emerge of excellent pupils such as frequent feedback through the assessment process, the use of descriptive assessment, the intensification of efforts and the existence of small and achievable goals.en
heal.advisorNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages179 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΩΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ-ΜΑΡΙΑ 2018.pdf3.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons