Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29281
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιλίφη, Κυριακήel
dc.date.accessioned2019-02-25T09:30:56Z-
dc.date.available2019-02-25T09:30:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29281-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεματική εβδομάδαel
dc.subjectΈμφυλες ταυτότητεςel
dc.subjectΕκπαιδευτική καινοτομίαel
dc.subjectΕφηβική ηλικίαel
dc.subjectThematic weeken
dc.subjectGender identityen
dc.subjectEducational innovationen
dc.subjectΑdolescenceen
dc.titleΗ θεματική εβδομάδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών σε ζητήματα έμφυλων ταυτοτήτωνel
dc.titleTeachers’ reflection towards thematic week of students’ awareness on gender identity issuesen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη υποδοχή της καινοτομίας από τους εκπαιδευτικούςel
heal.classificationΈμφυλη ταυτότητα -- Ελλάδαel
heal.dateAvailable2019-02-25T09:31:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 374-394el
heal.abstractΣτις είκοσι έξι του δεκέμβρη του σχολικού έτους δύο χιλιάδες δεκαέξι-δύο χιλιάδες δεκαεπτά στα Γυμνάσια της χώρας κοινοποιείται η απόφαση του υπουργείου παιδείας, έρευνας και θρησκευμάτων, μέσω της αντίστοιχης εγκυκλίου, για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας με τίτλο «σώμα και ταυτότητα» και τρεις άξονες εστίασης. Αυτό που ενδιαφέρει στην παρούσα εργασία ως πεδίο μελέτης είναι ο τρίτος άξονας εστίασης της θεματικής εβδομάδας υπό τον τίτλο «έμφυλες ταυτότητες», ειδικότερα το πλαίσιο της υποδοχής, του προβληματισμού και της αξιολόγησης αυτής της δράσης από τους εμπλεκόμενους φορείς της υλοποίησης, και συγκεκριμένα από τη σχολική κοινότητα. Τα ερευνητικά δεδομένα απορρέουν από προσωπικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς και διευθυντές γυμνασίων του νομού ιωαννίνων, που υλοποιήθηκαν με στόχευση τη διερεύνηση του αντίκτυπου που είχε αυτή η πρωτοβουλία του υπουργείου. Τα ευρήματα καταδεικνύουν τον έντονο προβληματισμό των διδασκόντων, ιδιαίτερα εκείνων που επιφορτίζονται του βάρους στη διαχείριση θεμάτων που άπτονται της διερεύνησης και μετάδοσης απόψεων, ιδεών και γνώσεων στο πεδίο μελέτης των έμφυλων ταυτοτήτων. η πρωτοβουλία μέσω της θεματικής των έμφυλων ταυτοτήτων αξιολογείται υπό το πρίσμα της θεωρίας της επιτελεστικότητας της judith butler, η οποία κάνει λόγο για το καθιερωμένο πλέγμα της επιβεβλημένης ετεροφυλοφιλικής ηγεμονίας, που οριοθετεί μια κανονιστική διχοτόμηση στα φύλα.el
heal.abstractOn december twenty sixth at the academic year two thousand sixteen-two thousand seventeen, the greek minister of education notified the decision to implement a week of pedagogical activities (“thematic week”) to secondary schools all over the country with the title “body and identity” and three thematic approaches. The present study concentrated on the third thematic direction under the title “gender identities” and the aim was to identidy the reflection of this initiative on the school community, explore the attitudes and views of greek teachers concerning the provision of this initiative to adolescents, as well as to describe the strategies developed to raise the profile of gender discourse. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with a sample of 19 teachers currently employed in gymnasiums at the city of Ioannina. The results demonstrated the teachers’ awareness to discuss gender issues. Respondents raised concerns about their role in interpretation and transmission perceptions about the construction of gender identities. In conclusion, drawing on butler’s understanding of gender and sexuality and specifically the theory of “performativity”, i try to understand this innovation, taking into consideration the “heterosexual matrix”, the term butler uses to highlight the hegemonic construction of heterosexuality as a key marker of what is seen as “intelligible” and “normative” in the ways in which gender is routinely performed.en
heal.advisorNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΑποστόλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameBenincasa, Lucianaen
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages462 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΙΛΙΦΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 2018.pdf4.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons