Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒασάκου, Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2019-02-15T08:27:18Z-
dc.date.available2019-02-15T08:27:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29265-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.3020-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠαιδαγωγική επικοινωνίαel
dc.subjectΠαιδαγωγική αλληλεπίδρασηel
dc.subjectΠρακτικές και χαρακτηριστικά εκπαιδευτικούel
dc.subjectΕπιπτώσεις οργάνωσης επικοινωνίας στους μαθητέςel
dc.subjectPedagogical communicationen
dc.subjectPedagogical interactionen
dc.subjectTeachers’ practices and characteristicsen
dc.subjectImpacts of communication on studentsen
dc.titleΑξιολόγηση της οργάνωσης της παιδαγωγικής επικοινωνίας από τον εκπαιδευτικόel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleδιερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνωνel
heal.classificationΕπικοινωνία στην εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2019-02-15T08:28:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 189-197el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως απώτερο στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας με τους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, έγινε απόπειρα αποσαφήνισης των εννοιών της παιδαγωγικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, καθώς και προσπάθεια εμβάθυνσης στις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το ρόλο τους στο σύγχρονο σχολείο, τις πρακτικές και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που επηρεάζουν την επικοινωνία στη σχολική τάξη και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η επικοινωνία που αναπτύσσεται μεταξύ των μετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προκειμένου να προκύψουν ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τα παραπάνω αξιοποιήθηκαν δεδομένα, τα οποία προέκυψαν από δέκα διεξοδικές συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς και εξετάσθηκαν μέσω της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα θέματα που προέκυψαν αναφέρονταν στα γενικότερα χαρακτηριστικά της παιδαγωγικής επικοινωνίας, τις πρακτικές και συμπεριφορές του εκπαιδευτικού που επηρεάζουν την παιδαγωγική επικοινωνία, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού που επηρεάζουν την παιδαγωγική επικοινωνία, τα χαρακτηριστικά της σχολικής τάξης και του σχολικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν την παιδαγωγική επικοινωνία και τις επιπτώσεις της οργάνωσης της παιδαγωγικής επικοινωνίας στους μαθητές. Τα ευρήματα που προέκυψαν ανέδειξαν πλήθος χαρακτηριστικών τόσο του εκπαιδευτικού όσο και του σχολικού περιβάλλοντος, τα οποία ασκούν θετική ή και αρνητική επίδραση στην επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητών. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στους προβληματισμούς και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αλληλεπίδραση και την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν στη σχολική τάξη όσον αφορά στην επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητών. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν δίνουν τη δυνατότητα περαιτέρω προβληματισμού πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και συμβάλλουν στη διατύπωση προτάσεων που στοχεύουν στην ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως παιδαγωγού και στην καλύτερη συνεργασία του με τους μαθητές.el
heal.abstractThe purpose of this study is to examine the primary school teachers’ opinions on the organization of pedagogical communication with their students. More specifically, a clarification of the terms “pedagogical interaction” and “pedagogical communication” was attempted. Also, an attempt was made to deepen the teachers’ opinions on their main role in school, as well as their personal characteristics and practices that influence the classroom communication and the impact that communication between teachers and students may have in the educational process. In order to draw some conclusions on the above, data of ten in-depth interviews with teachers was analyzed through quality content analysis. The basic categories formed referred to the general characteristics of pedagogical communication, the practices and behaviors of the teacher that affect pedagogical communication, the characteristics of the teacher's personality that influence pedagogical communication, the characteristics of the school class and the school environment that affect pedagogical communication and the impact of pedagogical communication on students. The findings showed the importance of a number of characteristics of both the teacher and the educational environment, which have a positive or negative impact on teachers and students communication. Furthermore, emphasis was placed on teachers’ concerns and suggestions on how to interact better and solve the problems that arise in the classroom regarding teacher and student communication. What is more, the findings give the opportunity for further examination of this issue and contribute to the formulation of proposals that aim at strengthening the teachers’ role and working better with the students.en
heal.advisorNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages234 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΒΑΣΑΚΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ 2018.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons