Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣουρτζίνου, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2018-10-17T10:09:07Z-
dc.date.available2018-10-17T10:09:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29152-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2865-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΣυγχωρητικότηταel
dc.subjectΣυναισθηματική ανάπτυξηel
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτική ομάδαel
dc.subjectChildrenen
dc.subjectΕmotional developmenten
dc.subjectForgivenessen
dc.subjectPsychoeducational groupen
dc.titleΕφαρμογή και αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για την καλλιέργεια της συγχωρητικότητας σε παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετώνel
dc.titleThe implementation and the investigation of the effectiveness of a psychoeducational program about the promotion of forgiveness in children aged 9 to 12 yearsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΣυγχωρητικότηταel
heal.dateAvailable2018-10-17T10:10:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 189-200el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία περιγράφεται η εφαρμογή και η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο αποσκοπούσε στην ενίσχυση της συγχωρητικότητας σε παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών. Τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα (Ν = 67) ταξινομήθηκαν με τυχαίο τρόπο σε δύο ομάδες, την ομάδα παρέμβασης (n = 30) και την ομάδα ελέγχου (n = 37). Οι συμμετέχοντες και των δύο ομάδων συμπλήρωσαν πριν από την έναρξη και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος κάποια εργαλεία για τη μέτρηση των μεταβλητών της συγχωρητικότητας, της ενσυναίσθησης, του θυμού και των κοινωνικών δεξιοτήτων. Η παρέμβαση είχε διάρκεια έξι συναντήσεων και ο σχεδιασμός της έγινε με βάση τα τέσσερα στάδια (αποκάλυψη, απόφαση, εργασία και εμβάθυνση) του μοντέλου συγχώρεσης του Enright (1994) αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο αφηγήσεις για θέματα που ήταν σχετικά με τη συγχώρεση αλλά και δραστηριότητες έκφρασης συναισθημάτων, παιχνίδια ρόλων και ομαδικά παιχνίδια. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι τα παιδιά της πειραματικής ομάδας είχαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα διάθεσης για συγχώρεση προς κάποιο άτομο που τους πλήγωσε, καθώς και καλύτερη κατανόηση της έννοιας της συγχώρεσης. Σημειώθηκε, ακόμη, στα παιδιά της πειραματικής ομάδας αύξηση της ικανότητάς τους για εποικοδομητική έκφραση του θυμού τους, υψηλότερα επίπεδα συναισθημάτων λύπης προς κάποιο άτομο που βιώνει μια δύσκολη κατάσταση (ενσυναίσθηση) και υψηλότερα επίπεδα συμμόρφωσης με τους κοινωνικούς κανόνες. Οι παραπάνω αλλαγές δεν σημειώθηκαν στα παιδιά που συμμετείχαν στην ομάδα ελέγχου, γεγονός που ενισχύει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος όσον αφορά την καλλιέργεια τόσο της συγχωρητικότητας, όσο και των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά.el
heal.abstractThis paper describes the implementation and the investigation of the effectiveness of a psychoeducational program that aimed to promote forgiveness in children aged 9 to 12 years. Children (N = 67) participated in this research, were randomly assigned to the intervention (n = 37) or the control (n = 30) group. Participants in both groups completed both before and after participation in the program self-report measures about the variables of forgiveness, empathy, anger and social skills. The intervention lasted six sessions and was designed on the basis of the four stages (uncovering, decision, work, deepening) of Enright's process model of forgiveness (1994), using mainly narratives about forgiveness in conjunction with activities of emotional expression, role playing and group games. The analysis of the data revealed that the children of the intervention group showed higher levels of forgiveness and a better understanding of its meaning, compared with the control group. In addition, they showed an increased ability of constructive expression of anger, higher levels of empathy and an increase of their compliance with the social rules. The absence of the above findings in the control group supports the effectiveness of the program in promoting forgiveness and improving the emotional and social skills of children.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages228 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 2018.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons