Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠουλόπουλος, Πέτροςel
dc.date.accessioned2018-10-15T11:04:34Z-
dc.date.available2018-10-15T11:04:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29144-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2859-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectBertrand Russelen
dc.subjectΑντίληψηel
dc.titleΤο νόημα και η λειτουργία της αντίληψης στη σκέψη του Bertrand Russellel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια ερμηνευτική προσέγγιση των αισθητηριακών δεδομένωνel
heal.classificationΑντίληψηel
heal.dateAvailable2018-10-15T11:05:34Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 87-93el
heal.abstractΗ προβληματική της παρούσας εργασίας εστιάζει στο επιστημολογικό ζήτημα περί αντίληψης, κυρίως υπό το πρίσμα της μέσης και δευτερευόντως από αυτό της ύστερης φιλοσοφικής σκέψης του Bertrand Russell. Η δικαιολόγηση των πεποιθήσεων για τα φυσικά αντικείμενα και το φυσικό κόσμο στη βάση της αισθητηριακής ή αντιληπτικής εμπειρίας, παραμένει ένα ζήτημα, ευρέως γνωστό ως πρόβλημα του εξωτερικού κόσμου. Οδηγό μας σ’ αυτή την αναζήτηση της επιστημολογικής προβληματικής γύρω από την αντίληψη και τα αισθητηριακά δεδομένα αποτελεί το γνωσιοθεωρητικό έργο του Ουαλού φιλοσόφου, με έμφαση στο 3ο και 4ο κεφάλαιο του OurKnowledgeoftheExternalWorld (πρώτη δημοσίευση 1914). Ο κόσμος που υπάρχει αποτελείται από πολλά πράγματα με πολλές ποιότητες και σχέσεις. Μία πλήρης περιγραφή του υφιστάμενου κόσμου θα απαιτούσε όχι μόνο έναν κατάλογο πραγμάτων, αλλά και αναφορά σε όλες τις ποιότητες και τις σχέσεις τους. Στη συνέχεια ο Russell τονίζει τη σημασία του ότι αν υπάρχουν γενικές αλήθειες, τότε η γνώση μερικών τουλάχιστον εξ αυτών είναι ανεξάρτητη από την εμπειρία. Επιπρόσθετα ο Russellυποστηρίζει ότιη κοινή γνώση (commonknowledge) που εμπλέκεται στο πρόβλημα της γνώσης του εξωτερικού κόσμου είναι διαφόρων ειδών. Αρχικά έρχεται η εξοικείωσή (acquaintance) με συγκεκριμένα αντικείμενα της καθημερινής ζωής – έπιπλα, σπίτια, πόλεις, άλλοι άνθρωποι κ.ά. Μετά έρχεται η προέκταση αυτή της γνώσης με συγκεκριμένα αντικείμενα πέρα από την προσωπική εμπειρία, μέσω της ιστορίας, της γεωγραφίας, των εφημερίδων κ.ά. Τέλος, έρχεται η συστηματοποίηση όλης αυτής της γνώσης με τα μέσα της φυσικής επιστήμης. Είναι παραδεκτό ότι σε μία τέτοια γνώση υπάρχουν λάθη λεπτομερειών, ωστόσο είναι διορθώσιμα με τις μεθόδους που ανέδειξαν τις σχετικές πεποιθήσεις. Εξάλλου, ως πρακτικοί άνθρωποι δεν σκεφτόμαστε ούτε λεπτό την υπόθεση ότι το όλο οικοδόμημα μπορεί να έχει χτιστεί σε επισφαλή θεμέλια. Γι’ αυτό το λόγο μπορούμε να δεχτούμε όλη αυτή τη συσσωρευμένη κοινή γνώση ως δεδομένα (data) που είναι διαθέσιμα για τη φιλοσοφική ανάλυση.el
heal.abstractThe main subject of the present study is human knowledge. In terms of epistemology (study of knowledge) the basic three questions are: 1) What we know? 2) Can we know the truth and 3) How do we form knowledge? Particularly, this study through the examination of the main notion of perception presents the views of Bertrand Russell about human knowledge. These views have been formulated in his lecture by the title: «Our Knowledge of the External World (OKEW)». Thereto Russell among others says that he wishes to apply the logical-analytic method to one of the oldest problems in philosophy, the problem of our knowledge of the external world. The first part of the present study refers to Russell’ s philosophical development through his life such as to the circumstances under which he wrote the lectures of OKEW. Additionally and before the presentation of Russell’s views in OKEW, there is made a brief description of the physiology of human senses. Subsequently we proceed to the reconstruction of OKEW. In the start of his lecture Russell describes the two current philosophical tendencies (classical tradition and evolutionism)and points out what they support about human knowledge. Afterwards he distinguishes the analytic philosophy from the above tendencies and says that he will apply the scientific method in philosophy in order to examine the problem of our knowledge of the external world. Therefore Russell believes that logic is the essence of philosophy and can lead us well at least in order to find a logical solution in the problem of knowledge. Thus in OKEW the British philosopher analyzes the problem of knowledge mainly through the study of the relation between subject – object and cause - effect.en
heal.advisorNameΣακελλαριάδης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣακελλαριάδης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΠρελορέντζος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΔρόσος, Διονύσηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages93 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ 2018.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons