Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαζάκος, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2018-10-03T08:52:52Z-
dc.date.available2018-10-03T08:52:52Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29140-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2807-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel
dc.subjectΔια βίου εκπαίδευσηel
dc.subjectΚατάθλιψηel
dc.subjectΑυτοκαταγραφήel
dc.subjectΆτομα με αναπηρίαel
dc.subjectQuality of lifeen
dc.subjectLifelong learningen
dc.subjectPeople with disabilitiesen
dc.subjectDepressionen
dc.subjectSelfmonitoringen
dc.titleΗ δια βίου εκπαίδευση ως παράμετρος της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρίαel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔια βίου εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2018-10-03T08:53:52Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 125-153el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά την ποιότητα ζωής ενήλικων ατόμων με αναπηρία και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει σε αυτή η δια βίου εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η καταγραφή της ποιότητας ζωής και των επιπέδων κατάθλιψης των ατόμων με αναπηρία, καθώς και η επίδραση που ασκούν σε αυτά οι κοινωνικές τους δεξιότητες και οι αντιλήψεις τους για τη δια βίου εκπαίδευση. Στη διεξαγωγή της εμπειρικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε το έτος 2017-2018, συμμετείχαν εκατόν σαράντα τρία (143) άτομα με οπτική, ακουστική, κινητική/σωματική αναπηρία και νοητική αναπηρία και σαράντα επτά (47) άτομα χωρίς αναπηρία. Ακόμη, χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα ερευνητικά εργαλεία: η σύντομη εκδοχή του ερωτηματολογίου World Health Organization Quality of life (WHOQOL-BREF), το Patient Health Questionnaire - 9 (PHQ – 9), το Revised Self-Monitoring Scale (RSMS) και ένα ερωτηματολόγιο καταγραφής των Αντιλήψεων για την Δια Βίου Εκπαίδευση που κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας. Παράλληλα με τη σκιαγράφηση των επιπέδων κατάθλιψης και της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία, διερευνήθηκε η επίδραση που ασκούν σε αυτή δημογραφικά στοιχεία, όπως η ηλικία, το εισόδημα, η επαγγελματική και οικογενειακή κατάσταση. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαφάνηκε ότι η ποιότητα ζωής για τα άτομα με αναπηρία είναι χαμηλότερη από ό, τι για τα άτομα χωρίς αναπηρία στις περισσότερες διαστάσεις της, ενώ τα άτομα με αναπηρία εμφανίζουν μεγαλύτερη πιθανότητα για αυξημένα επίπεδα κατάθλιψης. Η παρούσα έρευνα αναδεικνύει ακόμη τη δυνατότητα της δια βίου εκπαίδευσης να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της ψυχικής υγείας των ατόμων με αναπηρία, καθώς επίσης την ανάγκη για περεταίρω διερεύνηση σε μεγαλύτερο δείγμα του ελληνικού πληθυσμού, ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλες πρακτικές, που θα οδηγήσουν τα άτομα με αναπηρία να ζουν με ποιότητα.el
heal.abstractThe current master thesis investigates the quality of life of adults with disability and the role that lifelong learning can play. Specifically, the aim of this research is to record the quality of life and depression levels of people with disabilities, as well as the impact their social skills and perceptions on lifelong learning have on them. For research needs, a hundred and forty-three (143) people with visual, acoustic, physical and intellectual disability and forty-seven (47) people without disabilities participated in the empirical study that was conducted in 2017-2018. In addition, four research tools were used: the brief version of the questionnaire World Health Organization Quality of life (WHOQOL-BREF), the Patient Health Questionnaire 9 (PHQ-9), the Revised Self-Monitoring Scale (RSMS), and a questionnaire about the Perspectives on Lifelong Learning that was created for the needs of this study. Alongside with the depression levels and the quality of life of people with disabilities, the effects of demographic variables, such as age, income, professional and family status have also been investigated. The analysis of the results showed that the quality of life for people with disabilities is lower than that for people without disabilities in most dimensions, while people with disabilities are more likely to have elevated levels of depression. The present study also highlights the potential of lifelong learning to contribute to improving the quality of life and mental health of people with disabilities, as well as the need for further investigation into a larger sample of the Greek population in order to design appropriate practices that will lead people with disabilities to live a quality life.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages153 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΖΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 2018.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons