Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαλογαύρος, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2018-04-04T10:15:44Z-
dc.date.available2018-04-04T10:15:44Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29023-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2589-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠανελλήνιες εξετάσειςel
dc.subjectΜειονότητεςel
dc.subjectΘετικές διακρίσειςel
dc.subjectΠοσοστώσειςel
dc.subjectGreek National Examsen
dc.subjectMinoritiesen
dc.subjectPositive discriminationen
dc.subjectQuotasen
dc.titleΠολιτικές θετικής διάκρισης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων από την Ελληνική Εθνική Μειονότητα στην Αλβανία και τη Μουσουλμανική Μειονότητα στη Θράκηel
dc.titleThe policies of positive discriminations applied to the Greek National Minority in Albania as well as the Muslim Minority in Thrace, in the selection of candidates to higher educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη σκοπιά φοιτητριών και φοιτητών που δεν ανήκουν στις κατηγορίες αυτέςel
heal.secondaryTitlestudents’ point of view who don’t belong to any of the above categoriesen
heal.classificationΕισαγωγικές εξετάσεις -- Τριτοβάθμια Εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2018-04-04T10:16:44Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 104-121el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η περιγραφή, η ανάλυση και η ερμηνεία των απόψεων φοιτητριών/τών οι οποίες/οι δεν ανήκουν σε κάποια συνταγματικά αναγνωρισμένη μειονότητα, ως προς την πολιτική Θετικών Διακρίσεων αφενός της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία και αφετέρου της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη κατά την εισαγωγή των υποψηφίων αυτών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για την παρούσα μελέτη επιλέχθηκε η ερμηνευτική προσέγγιση, και το καταλληλότερο εργαλείο συλλογής δεδομένων προκρίθηκε ο ημι-δομημένος τύπος συνέντευξης. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από δεκατέσσερις φοιτήτριες/τές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, από δύο διαφορετικά τμήματα: το τμήμα της Ιατρικής και το τμήμα των Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Διαπιστώθηκε ότι κυρίως τρεις είναι οι έννοιες στις οποίες στηρίζεται η ερμηνεία των δεδομένων: η Τυφλότητα απέναντι στις διαφορές, η Αντίστροφη Διάκριση, και η Θεωρία της Αναντιστοιχίας. Στη συνέχεια της εργασίας, οριοθετούνται οι ορισμοί Μειονότητα και Θετικές Διακρίσεις, και παρουσιάζονται οι τρόποι εκπλήρωσης των Θετικών Διακρίσεων σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο, με έμφαση στην εισαγωγή μελών ειδικών κατηγοριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, παρατίθενται ιστορικά στοιχεία των μειονοτήτων της παρούσας έρευνας, καθώς και στοιχεία τα οποία συνέβαλλαν στη θεσμοθέτηση ειδικών νόμων για αυτές, ως προς την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατόπιν, αναπτύσσονται οι κατηγορίες οι οποίες προέκυψαν ανάλογα με τις απόψεις των φοιτητριών/των της εν λόγω έρευνας. Μερικές από αυτές είναι οι εξής: Θετική αποτίμηση των Θετικών Διακρίσεων, αρνητική αποτίμηση των Θετικών Διακρίσεων, βάσεις εισαγωγής της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη, λόγοι ύπαρξης των Θετικών Διακρίσεων, και εκπαιδευτική πορεία των μελών των μειονοτήτων. Στα αποτελέσματα της έρευνας δεν φαίνεται να υπάρχει διαφορά στις απόψεις για την εφαρμογή των Θετικών Διακρίσεων στους υποψήφιους που προέρχονται είτε από την Ελληνική Εθνική Μειονότητα της Αλβανίας είτε της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, και ούτε υπάρχει κάποια διαφορά στις απόψεις των φοιτητριών/τών του δείγματος είτε προέρχονται από το τμήμα της Ιατρικής είτε από το τμήμα των Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Επιπλέον, και όσον αφορά τις δύο μειονότητες μαζί, αναφέρεται από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, ότι μέσω των Θετικών Διακρίσεων εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα τα οποία δεν «αξίζουν» να εισαχθούν. Ως επί το πλείστον, αναμένεται για αυτά τα άτομα ότι δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των τμημάτων, και ότι θα «αποτύχουν» καθώς δεν θα καταφέρουν να αποκτήσουν το πτυχίο. Τα μέλη της μειονότητας, και ειδικότερα οι ελλειμματικές τους ικανότητες, επωμίζονται την ευθύνη της «αποτυχίας» αυτής. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή σε περίπτωση απόκτησης του πτυχίου, τότε οι ικανότητες του μέλους της μειονότητας σε συνδυασμό όμως με το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι οι παράγοντες της «επιτυχίας» αυτής.el
heal.abstractThis thesis aims to describe, analyze and interpret “mainstream” Greek University students’ point of view, concerning the policy of Positive Discriminations applied to the Greek National Minority in Albania as well as the Muslim Minority in Thrace, in the selection of candidates to higher education. The interpretative approach was chosen for the current study as well as the semi-structured type of interview as the most suitable data collection tool. The research sample consists of fourteen students of the University of Ioannina, who belong to two different departments: the Department of Medicine and the Department of Plastic Arts and Art Sciences. Data interpretation is based on a distinction made in the literature between Color-blind Racism, Reverse Discrimination and Mismatch Theory. Subsequently, the terms Minority and Positive Discrimination are defined and the ways of implementing positive discrimination in different countries around the world are presented, with emphasis on the admission of students from so called “special categories” in tertiary education. Criticism to this policy approach is reviewed as well. The participants’ views have been grouped into categories. Some of them are: positive evaluation of Positive Discrimination, negative evaluation of Positive Discrimination, admission bases of the candidates who belong to the Muslim Minority in Thrace, perceived state’s rationale for Positive Discrimination policies, educational course of students admitted to higher education as members of these special categories. The results of the study indicate that participants’ views concerning respectively Greek National Minority in Albania and the Muslim Minority of Thrace do not differ. Also, there is no substantial difference either between the views expressed by the participants belonging to the Medicine Department or the Department of Plastic Arts and Arts Sciences. Moreover, concerning both the two minorities, it was mentioned by students that positive discrimination policies result into the admission of candidates who are not “worthy” to be in higher education. For the most part, it is expected that these individuals will not be able to meet the requirements of the respective departments and will likely “fail” as they will not be able to get their degree. The members of the minority themselves, and in particular their lack of ability, are held responsible for this expected “failure”. In the opposite case, in which these students manage to obtain the degree, this “success” is perceived as due to the capabilities of the member of the minority in conjunction with the education system.en
heal.advisorNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages345 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΑΛΟΓΑΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 2018.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons