Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28984
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλογραιάκη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2018-03-06T10:25:00Z-
dc.date.available2018-03-06T10:25:00Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28984-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2571-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠαιδική ηλικίαel
dc.subjectΣχολικά εγχειρίδιαel
dc.subjectΠοιοτική έρευναel
dc.subjectΑνάλυση περιεχομένουel
dc.subjectChildhooden
dc.subjectSchool textbooksen
dc.subjectQualitative researchen
dc.subjectContent analysisen
dc.titleΗ παρουσίαση της παιδικής ηλικίας στα σχολικά εγχειρίδια της νεοελληνικής γλώσσας του δημοτικού σχολείουel
dc.titleThe presentation of childhood in the school textbooks of modern greek language in primary schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.generalDescriptionΗ μεταπτυχιακή εργασία είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα (μέχρι και: 12/2023) Το πλήρες κείμενο της μεταπτυχιακής εργασίας είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
heal.classificationΠαιδική ηλικίαel
heal.dateAvailable2018-03-06T10:26:00Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 176-188el
heal.abstractΗ εργασία πραγματεύεται την παρουσίαση της παιδικής ηλικίας στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου. Αναμφισβήτητα η παιδική ηλικία αποτελεί μία δεδομένη χρονική περίοδο στη ζωή κάθε ανθρώπου. Οι αντιλήψεις για την παιδική ηλικία και το παιδί διαφοροποιούνται από εποχή σε εποχή κι εξαρτώνται άμεσα από τις όποιες αλλαγές υφίστανται οι κοινωνικοί θεσμοί και το αξιακό σύστημα κάθε κοινωνίας. Τα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τα κυριότερα μέσα διδασκαλίας στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και καλύπτει το υψηλότερο ποσοστό διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα.Μέσω της ποιοτικής προσέγγισης ανάλυσης περιεχομένου επιδιώχθηκε να εντοπιστούν οι αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας σε όλα τα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο. Η επεξεργασία και ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων υλοποιήθηκε ανά τάξη. Επισημάνθηκαν οι ακόλουθες θεματικές κατηγορίες: α) Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των παιδιών β) Παιδί και οικογένεια γ) Παιδί και φίλοι δ) Παιδί και σχολείο ε) Παιδί και ενήλικες του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος στ) Γνωριμία με παιδιά άλλων χωρών ζ) Γνωριμία με τα δικαιώματα των παιδιών η) Παιδί και περιβάλλον θ) Παιδί και ελεύθερος χρόνος Τα σχολικά εγχειρίδια του γλωσσικού μαθήματος παρουσιάζουν την παιδική ηλικία ως μία ηλικία κατά τη διάρκεια της οποίας τα μέλη της διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Τα περισσότερα κείμενα εστιάζουν στις διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις των παιδιών. Τα παιδιά στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια παρουσιάζονται ως δρώντα κοινωνικά υποκείμενα που εκδηλώνουν το προσωπικό τους ενδιαφέρον για παιδιά άλλων χωρών, για τα δικαιώματά τους, για την προστασία του περιβάλλοντος. Αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο συμμετέχοντας σε ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες. Η παρούσα ερευνητική μελέτη κατέληξε σε πολύτιμη γνώση αναφορικά με την αναπαράσταση της παιδικότητας στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας. Τα πορίσματά της θα μπορούσαν να αποτελέσουν δεδομένα για μελλοντική συζήτηση και έρευνα.el
heal.abstractThe present work deals with the presentation of childhood in the school textbooks of the Primary School Language. Undoubtedly, childhood is a given period of time in every person's life.Childhood and child perceptions vary from season to era and are directly dependent on any changes in the social institutions and the value system of each society. School textbooks are the main teaching tools in everyday school reality.The Language Course is taught in all classes of the Primary School and covers the highest rate of teaching hours in the timetable.A qualitative approach to content analysis has sought to identify childhood representations in all school textbooks in the primary school.The editing of school textbooks was done by class. The following thematic categories were identified: a) Characteristics of children b) Child and family c) Child and friends d) Child and school e) Child and adults of the wider social environment f) Acquaintance with children from other countries g) Acquaintancewithchildren'srights h) Child and environment i) Child and leisure The school textbooks of the language course present childhood as an age during which members have specific features.Most texts focus on the interpersonal and social relationships of children.Children in modern school textbooks are presented as active social subjects who show their personal interest in children from other countries, for their rights,in protecting the environment. They take advantage of free time by participating in pleasant and creative activities. This research study has resulted in valuable knowledge about the representation of childhood in the school textbooks of the Language.Its findings could be data for future discussion and research.en
heal.advisorNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Σουζάνα-Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚωνσταντίνου, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΠορτελάνος, Σταμάτηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages188 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΛΟΓΡΑΙΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 2018.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons