Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28983
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠάνος, Αγάπιοςel
dc.date.accessioned2018-03-06T09:30:45Z-
dc.date.available2018-03-06T09:30:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28983-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2537-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτικό παιχνίδιel
dc.subjectΣοβαρό παιχνίδιel
dc.subjectΒασική φυσικήel
dc.subjectEducational gameen
dc.subjectSerious gameen
dc.subjectElementary physicsen
dc.titleΈνα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη φυσική στο δημοτικό σχολείοel
dc.titleAn educational digital game for elementary physicsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσική -- Μελέτη και διδασκαλία (Πρωτοβάθμια)el
heal.dateAvailable2018-03-06T09:31:45Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 121-126el
heal.abstractΣτη παρούσα μεταπτυχιακή εργασία παρουσιάζονται τα δομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών, η συμβολή τους στην εκπαίδευση, πραγματοποιείται βιβλιογραφική επισκόπηση για τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τη φυσική και για τα μοντέλα σχεδιασμού ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Με αφορμή τη διαπίστωση ότι τα περισσότερα παιχνίδια στη βιβλιογραφία δεν ακολουθούν τεκμηριωμένα κάποιο μοντέλο σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών, σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού, με τη χρήση του μοντέλου σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών LM -GM. Οι 21 δραστηριότητες του εκπαιδευτικού παιχνιδιού που αναπτύχθηκε έχουν ως γνωστικό αντικείμενο τη φυσική και απευθύνονται σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης δημοτικού. Το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Ο τελευταίος μικρός δεινόσαυρος» που αναπτύχθηκε, αξιολογήθηκε ως προς την εμπειρία που αποκόμισαν από το παιχνίδι εννέα μεταπτυχιακοίφοιτητές της κατεύθυνσης Φυσικών Επιστημών στην Εκπαίδευση του Π.Μ.Σ. του Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου GEQ(Game Experience Questionnaire) ως προς επτά παράγοντες (πρόκληση, ικανότητα, ροή, αρνητική επίδραση, θετική επίδρασ η, αισθητηριακή και φανταστική παρουσία και ένταση). Τα αποτελέσματα της διερευνητικής μελέτης έδειξαν ότι οι παίκτες κατέγραψαν θετική στάση απέναντι στο παιχνίδι. Πιο συγκεκριμένα, το παιχνίδι φάνηκε να παρέχει την κατάλληλη πρόκληση στους παίκτες και δεν τους έκανε να αισθανθούν πίεση χρόνου. Οι περισσότεροι παίκτες είχαν την ικανότητα να ολοκληρώσουν το παιχνίδι και μάλιστα ένιωσαν ότι το ολοκλήρωσαν γρήγορα.Η πλειονότητα των ερωτηθέντων φαίνεται να είχε προσηλωθεί στο παιχνίδι, απαντώντας θετικά στον παράγοντα της ροής. Σχεδόνόλοι οι ερωτηθέντες σημείωσαν θετικά αποτελέσματα για τον παράγοντα της θετικής επίδρασης, καθώς αισθάνθηκαν ικανοποίηση και ένιωσαν χαρούμενοι με το παιχνίδι, ενώ αντίστοιχα γιατον παράγοντα της αρνητικής επίδρασης απάντησαν ότι δε βαρέθηκαν και δεν αποσπάστηκε η προσοχή τους από αυτό καθώς έπαιζαν. Το παιχνίδι δεν δημιούργησε ένταση στους παίκτες και δεν τους απογοήτευσε. Τέλος, οι παίκτες βρήκαν το παιχνίδι ενδιαφέρον και το θεώρησαν καλοσχεδιασμένο και με φαντασία.el
heal.abstractThis thesis presents the structural features of educational digital games, their contribution to education, a bibliographic review of digital educational games for physical and educational game design models. With the observation that most games in the bibliography do not document the educational game design model that they follow, the purpose of this work is to design and implement a digital educational game using the LM -GM educational game design model. The 21 activities of the developed educational game are focused on physics and are aimed at students of the 6th grade class.The developed educational game called"The Last Little Dinosaur" was evaluated by ninepostgraduate students that study at the branch of Natural Sciences in PP of the DPE of Ioannina in terms of the experience gained from the gameplay. The evaluation was conducted using a GEQ (Game Experience Questionnaire) on seven factors (challenge, competence, flow, negative effect, positive eff ect, sensory and imaginary presence and tension). The results of the exploratory study showed that the players had a positive attitude towards the game. More specifically, the game seemed to offer the appropriate challenges to the players and did not make them feel time pressure. Most of the players were able to complete the game, and felt that they completed it quickly. The majority of respondents seem ed focused onthe game, responding positively to the flow factor. Almost all respondents scored positive for the factor of positive effect as they felt satisfied and happy with the game.For the factor of negative effect,they said that they were not bothered, nor distracted from it as they were playing. The game did not create tension for the players and did not disappoint them. Finally, the players found it interestingand considered it well-designed and imaginative.en
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages126 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΝΟΣ ΑΓΑΠΙΟΣ 2018.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons