Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαταραχιά, Ιωάνναel
dc.date.accessioned2017-11-07T08:42:02Z-
dc.date.available2017-11-07T08:42:02Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28479-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2365-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΒαθμολόγησηel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectGradingen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectPrimary schoolen
dc.titleΗ αξιολόγηση των μαθητών του δημοτικού σχολείου, 1974-1993el
dc.titleStudents' assessment in primary school from 1974-1993en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑξιολόγησηel
heal.dateAvailable2017-11-07T08:43:02Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 75-81el
heal.abstractΜε την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρούμε την παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της αξιολόγησης -πιο συγκεκριμένα της βαθμολόγησης- των μαθητών στο ελληνικό δημοτικό σχολείο και το πώς αυτές οι αλλαγές έγιναν δεκτές τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από τους άμεσα εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική πράξη, γονείς και μαθητές. Συγχρόνως στοχεύει στο να αναδείξει τον τρόπο που αυτές οι αλλαγές χαιρετίστηκαν από τον επίσημο φορέα των δασκάλων, τη Δ.Ο.Ε. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) μέσα από το περιοδικό τους το «Διδασκαλικό Βήμα». Η περίοδος που εξετάζουμε ξεκινά από τη Μεταπολίτευση και συγκεκριμένα από το 1974 και σταματά το 1993. Μέσα στη μελέτη μας αποτυπώνονται οι αλλαγές, οι προσπάθειες αναθεώρησης, βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και οι αντιδράσεις, οι αντιμεταρρυθμίσεις που ακολούθησαν και που δημιούργησαν αναστάτωση και ανασφάλεια σε εκείνους που εμπλέκονταν στην εκπαιδευτική πράξη και οι οποίοι με τη σειρά τους γίνονταν μέρος του προβλήματος καθώς το πολιτικοποιούσαν. Για την προσέγγιση του θέματος χρειάστηκε να επιτευχθούν οι ακόλουθοι στόχοι, η κατανόηση της αξιολόγησης σαν έννοια και συγκεκριμένα η αξιολόγηση στην εκπαίδευση στο ελληνικό σχολείο, η μελέτη και η ανάλυση της ιστορικής εξέλιξης της αξιολόγησης και ιδιαίτερα της βαθμολογίας του μαθητή στο δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα, από τη Μεταπολίτευση ως το 1993 και η μελέτη και η ανάλυση του τρόπου που τις προσέγγισε αυτές τις αλλαγές η Δ.Ο.Ε. μέσα από τα άρθρα στο Τύπο της εποχής. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει μια πτυχή του εκπαιδευτικού παρελθόντος και γι’ αυτό το λόγο η μέθοδος που χρησιμοποιούμε είναι η ιστορική. Για τη λεπτομερή μελέτη και την ορθή αξιοποίηση των κειμένων θεωρήθηκε ως καταλληλότερη η ανάλυση περιεχομένου. Η μελέτη των πηγών μας έδειξε πως οι παγιωμένες πρακτικές και αντιλήψεις, η σιγουριά της πεπατημένης και η δύναμη της συνήθειας λειτούργησαν ως τροχοπέδη στο χώρο της εκπαίδευσης. Η παλιά νοοτροπία και σκέψη όλων όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, δασκάλων, μαθητών και γονέων, ήταν δύσκολο να αλλάξει απλά με ένα νόμο ή ένα Προεδρικό Διάταγμα. Παρά τις όσες αλλαγές επιχειρήθηκαν στον τομέα της βαθμολόγησης καμία αλλαγή δεν σταθεροποιήθηκε στην ελληνική εκπαίδευση σε ένα πολυτάραχο διάστημα.el
heal.abstractThe present diploma thesis aims at presenting the historical evolution of the assessment -more specifically, the grading- of students in primary schools in Greece and at showing how these changes were accepted by both the teaching community and those who were directly involved in it, meaning parents and students. At the same time, it intends to present the way in which these changes were approved by the official body of teachers, known as Δ.Ο.Ε. (acronym for the Teachers’ Federation of Greece) through their magazine, the “Teaching Step”. The period that is studied starts from the Regime Change in 1974 and ends in 1993. Moreover, this study illustrates the changes, the efforts of amendment and improvement of the educational system, as well as the reforms and the anti-reforms that followed and created upheaval and insecurity to all those who were involved in this action and became part of the problem since they made it a political one. Before we approach this topic, we needed to achieve some other goals first: to comprehend the meaning of the word ‘assessment’, and more specifically assessment in Greek schools, to study and analyze the historical evolution of the assessment, especially that of a student’s grading in the Greek primary school from the Regime Change in 1974 to 1993, and also to study and analyze the way in which these changes were approached by Δ.Ο.Ε. (see above) through articles in the Press at that time. The present diploma thesis examines an aspect of the past of education and for this reason, the method used is the historical one. For a detailed study and proper employment of the texts, content analysis was considered as the most suitable one. Source studying showed that steadfast strategies and views, the certainty of a ‘sure way’ and the power of being already used to something, functioned as obstacles in the education field. The obsolete way of thinking of all those who were part of the educational process, meaning teachers, students and parents, was hard to change with just a law or a Presidential Decree. Despite all the changes that were attempted in the grading sector, no change was stabilized in the Greek educational system during a turbulent period.en
heal.advisorNameΑθανασιάδης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΑθανασιάδης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΣιάνου-Κύργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΠαπακωνσταντίνου, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages81 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΤΑΡΑΧΙΑ ΙΩΑΝΝΑ 2017.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons