Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28462
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝτάγιου, Ηρώel
dc.date.accessioned2017-11-06T11:14:15Z-
dc.date.available2017-11-06T11:14:15Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28462-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2361-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΟλοκληρωτισμόςel
dc.subjectΔημόσια σφαίραel
dc.subjectΥποκειμενικότηταel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΑυθεντίαel
dc.subjectTotalitarianismen
dc.subjectPublic sphereen
dc.subjectSubjectivityen
dc.subjectEducationen
dc.subjectAuthorityen
dc.titleΟ χαρακτήρας της εκπαίδευσης στη φιλοσοφία της Χάννα Άρεντel
dc.titleThe character of education in Hannah Arend's philosophyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationArendt, Hannah, 1906-1975en
heal.classificationΟλοκληρωτισμόςel
heal.dateAvailable2017-11-06T11:15:15Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 64-69el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία συνιστά μια προσπάθεια ανάδειξης θεμελιωδών στοιχείων που χαρακτήρισαν την αρεντική πολιτική σκέψη, η επιλογή των οποίων έγινε στη βάση ότι το παρόν ανατρέχει κάθε φορά στο παρελθόν για να απαντήσει στα σύγχρονα ερωτήματα που τίθενται. Η Χάνα Άρεντ, επιχείρησε να ερμηνεύσει και να κατανοήσει τους λόγους και τον τρόπο με τον οποίο το ολοκληρωτικό φαινόμενο εκκολάφθηκε μέσα στον ανθρώπινο πολιτισμό και, ακολούθως, στο να προτείνει τις δικλείδες ασφαλείας που θα εμποδίσουν την επάνοδο ανάλογου ολέθρου στο μέλλον. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η ερμηνεία της Άρεντ για τις συνθήκες οι οποίες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο τόσο σε κοινωνικό όσο και σε ατομικό επίπεδο στην ανάδυση του ολοκληρωτικού φαινομένου την περίοδο που ακολούθησε τη λήξη του Ά Παγκοσμίου Πολέμου. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται προσπάθεια να αναδειχθούν οι ανθρωπολογικές θέσεις της πολιτικής φιλοσοφίας της Άρεντ, την οποία αναπτύσσει στη βάση του διαρκούς αγώνα για την προστασία της κοινωνίας από την ολοκληρωτική απειλή. Στο τρίτο κεφάλαιο τη σκυτάλη παίρνει ο ρόλος που οφείλει να διαδραματίσει η εκπαίδευση στο πλαίσιο οικοδόμησης ενός κόσμου στον οποίο θα ανθεί η ανθρώπινη ελευθερία και πρωτοβουλία, ενώ δεν θα υπάρχουν περιθώρια να ευδοκιμούν σπέρματα ολοκληρωτισμού στην κοινωνία. Την εργασία ολοκληρώνουν σκέψεις συμπερασματικού χαρακτήρα αναφορικά με την επικαιρότητα του έργου της Χάνα Άρεντ σήμερα.el
heal.abstractThis study is an attempt to illuminate fundamental elements that define the arendtian political thought, the selection of which constitutes the fact that the way the present addresses the past is defined every time by the contemporary questions that need to be answered. Hannah Arendt made an attempt to explain and to contribute to the comprehension of the totalitarian phenomenon which sprung out of the human civilization. Subsequently, she makes her statement considering the precautions that need to be fully operating in a society so that such horror is prevented from occurring in the future once more. The first chapter analyzes Arendt’s interpretation of the contributing conditions that led to the development of totalitarianism after the First World War, both in the social and in the individual level. The second chapter is attempting to highlight the anthropological views of Arendt’s political philosophy, which she develops on the basis of an endless effort considering the society’s protection against the totalitarian threat. Consequently, the third chapter analyzes education’s role in constructing a world defined by human freedom and initiative, while eliminating any favorable conditions for totalitarian elements to prosper. The study concludes cogitations regarding Hannah Arendt’s timeliness analysis and concerns apeared in her writings.en
heal.advisorNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΠουρνάρη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜαγγίνη, Γκόλφωel
heal.committeeMemberNameΡάντης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages69 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΝΤΑΓΙΟΥ ΗΡΩ 2017.pdf927.3 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons