Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28211
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Κοκιοπούλου, Παναγιώτα | el |
dc.date.accessioned | 2017-10-18T11:51:21Z | - |
dc.date.available | 2017-10-18T11:51:21Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28211 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2321 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Αγροτομπερδέματα | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικό παιχνίδι | el |
dc.subject | Farmess | en |
dc.subject | Educational game | en |
dc.title | ΑγροτοΜπερδέματα | el |
dc.title | Farmess | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | η χρήση ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού στη μελέτη μαθηματικών δεξιοτήτων και στρατηγικών μαθητών Δημοτικού | el |
heal.secondaryTitle | the use of an educational game in order to study strategies and dexterity of students | en |
heal.classification | Εκπαιδευτικά παιχνίδια | el |
heal.dateAvailable | 2017-10-18T11:52:21Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2017 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία : σ. 48-51 | el |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία κατασκευάστηκε και εφαρμόστηκε πιλοτικά το επιτραπέζιο παιχνίδι «ΑγροτοΜπερδέματα». Στόχος της έρευνας ήταν να εξεταστεί η σχέση της επίδοσης των μαθητών στα Μαθηματικά με την απόδοσή τους στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τις αρχικές προβλέψεις ότι οι μαθητές υψηλών μαθηματικών δεξιοτήτων είχαν καλύτερη απόδοση στο επιτραπέζιο παιχνίδι, κάνοντας σωστή χρήση και αξιοποίηση στρατηγικών και γνωστών μαθηματικών διαδικασιών, σε αντίθεση με τους μαθητές χαμηλών μαθηματικών δεξιοτήτων. | el |
heal.abstract | In the present study, the board game "FarMess" was constructed and piloted. The aim of the research was to examine the relationship between pupils' performance in mathematics and in the specific game. The results of the survey confirmed the initial predictions according to which high math level students had a better performance in board games, making good use and utilizing strategies and known mathematical processes, as opposed to low math level students. | en |
heal.advisorName | Τάτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τάτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σκουμπουρδή, Χρυσάνθη | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβακούση, Ξανθή | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 86 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΚΟΚΙΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 2017.pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License