Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28172
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Δαρδαμάνη, Αικατερίνη Κ. | el |
dc.date.accessioned | 2017-10-05T06:20:16Z | - |
dc.date.available | 2017-10-05T06:20:16Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28172 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2253 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Θεωρία του νου | el |
dc.subject | Εσωστρέφεια | el |
dc.subject | Εξωστρέφεια | el |
dc.subject | Προσωπικότητα | el |
dc.subject | Theory of mind | en |
dc.subject | Introversion | en |
dc.subject | Εxtroversion | en |
dc.subject | Personality | en |
dc.title | Η θεωρία του νου στην ενήλικη ζωή | el |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | συνδέσεις με την προσωπικότητα | el |
heal.classification | Προσωπικότητα | el |
heal.dateAvailable | 2017-10-05T06:21:16Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2017 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία : σ. 70-78 | el |
heal.abstract | Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στη θεωρία του νου (ΘτΝ) και σε διαστάσεις της προσωπικότητας σε δείγμα ενηλίκων. Στην έρευνα πήραν μέρος 129 ενήλικες, 67 γυναίκες και 62 άνδρες, με μέσο όρο ηλικίας Μ = 20.78 έτη. Η προσωπικότητα των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε με το NEO-Personality Inventory-Revised (NEO-PI-R) και άλλες σταθμισμένες κλίμακες που εξετάζουν διαστάσεις της. Η ΘτΝ αξιολογήθηκε με σταθμισμένες δοκιμασίες για ενήλικες (Reading the Μind in the Εyes κ.ά.) και την Κλίμακα Ψυχολογικής Εστίασης. Τα ευρήματα δεν έδειξαν σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στις επιδόσεις των συμμετεχόντων στις δοκιμασίες ΘτΝ και στην προσωπικότητα, αλλά μόνον ανάμεσα σε μια συγκεκριμένη διάσταση, την εσωστρέφεια-εξωστρέφεια και στις επιδόσεις των συμμετεχόντων στην Κλίμακα Ψυχολογικής Εστίασης. Το φύλο και η ηλικία των συμμετεχόντων δεν επέδρασε σημαντικά στη σχέση των συγκεκριμένων διαστάσεων της προσωπικότητας με τη ΘτΝ. Συζητούνται οι περιορισμοί της έρευνας και προτείνονται μελλοντικές ερευνητικές κατευθύνσεις σε αυτή την περιοχή. | el |
heal.abstract | The aim of this research was to investigate the association between Theory of Mind (ToM) and personality dimensions in a sample of adults. 129 adults, 67 women and 62 men (M= 20.78 years) participated in the research. Participants’ personality was examined with the NEO-Personality Inventory-Revised (NEO-PI-R) and with other standardized scales examining its dimensions. Theory of Mind was examined with standardized adult tests (Reading the Mind in the Eyes et al.) along with the Psychological Mindedness Scale. Research outcomes suggest that there exist no significant differences between participants’ performance in ToM tasks and personality, but only between a particular dimension, introversion-extroversion, and participants’ performance in the Psychological Mindedness Scale. Results showed that gender and age had no impact upon participants’ specific personality dimensions and ToM abilities. Restrictions of this research are debated and future directions in this area are suggested. | en |
heal.advisorName | Μισαηλίδη, Πλουσία | el |
heal.committeeMemberName | Μισαηλίδη, Πλουσία | el |
heal.committeeMemberName | Μπρούζος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Μπονώτη, Φωτεινή | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 78 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΔΑΡΔΑΜΑΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Κ. 2017.pdf | 469.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License