Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28171
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚάτσιου, Πολυξένηel
dc.date.accessioned2017-10-03T11:18:55Z-
dc.date.available2017-10-03T11:18:55Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28171-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2303-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεραπευτική συμμαχίαel
dc.subjectΑντίληψη σχέσης με συντονίστριαel
dc.subjectθυμόςel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectTherapeutic allianceen
dc.subjectUnderstanding relationship with coordinatoren
dc.subjectAngeren
dc.subjectSocial skillsen
dc.titleΗ αξιολόγηση της διαδικασίας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διαχείριση του θυμού και την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές δημοτικού σχολείουel
dc.titleThe evaluation of the process of a psycho-educational program on anger management and the strengthening of social skills of primary school students.en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΘυμός στα παιδιάel
heal.classificationΚοινωνικές δεξιότητεςel
heal.dateAvailable2017-10-03T11:19:55Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 169-176el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στην αξιολόγηση των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος οκτώ συναντήσεων για τη διαχείριση του θυμού και την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές δημοτικού σχολείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 56 μαθητές της Β’ Δημοτικού και της Γ’, που φοιτούσαν σε ένα σχολείο των Ιωάννινων και σε ένα σχολείο της Θεσπρωτίας αντίστοιχα. Οι μεταβλητές διαδικασίας που μελετήθηκαν ήταν η αντίληψη της σχέσης με τη συντονίστρια και η θεραπευτική συμμαχία. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν δύο φορές - μετά τη δεύτερη συνάντηση και μετά την όγδοη - τοΕρωτηματολόγιο Σχέσεων (RelationshipInventory˙ Barrett-Lennard, 1978), το οποίο μετρά τις αντιλήψεις για τις στάσεις του συντονιστή μιας ψυχοεκπαιδευτικής ομάδας (αναγνώριση, ενσυναίσθηση, απουσία όρων, συνέπεια). Παράλληλα, συμπλήρωσαν την Κλίμακα Συμμαχίας Ψυχοεκπαιδευτικών Ομάδων για παιδιά (PsychoeducationalGroupAllianceScale for Children˙ Brouzos, Vassilopoulos, Baourda, underreview), στο τέλος κάθε συνάντησης, η οποία μετράει τη θεραπευτική συμμαχία μεταξύ των παιδιών-μελών της ομάδας και του συντονιστή.Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αντίληψη των μελών για τη σχέση τους με τη συντονίστρια βελτιώθηκε σημαντικά σε όλες τις υποκλίμακες (αναγνώριση, ενσυναίσθηση, απουσία όρων, συνέπεια) κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Επιπλέον, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της θεραπευτικής συμμαχίας κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Παράλληλα, οι αναλύσεις συσχέτισης των μεταβλητών διαδικασίας, έδειξαν ότι υπάρχει συσχέτιση θεραπευτικής συμμαχίας και αντίληψης της σχέσης με τη συντονίστρια μόνο στην έναρξη του προγράμματος, ενώ οι συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών για την αντίληψη της σχέσης με τη συντονίστρια εμφανίστηκαν τόσο κατά την έναρξη, όσο και κατά τη λήξη του προγράμματος. Τέλος, οι συσχετίσεις μεταβλητών διαδικασίας-αποτελέσματος φανέρωσαν ότι η θεραπευτική συμμαχία αλλά και η αντίληψη της σχέσης με τη συντονίστρια συσχετίζονται με την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.el
heal.abstractThe present study concerns the evaluation of the group processes of a psycho-educational programme consisting of eight meetings on anger management, and the strengthening of social skills of primary school students. The sample was represented by 56 students of B and C class, who attended two schools: in Ioannina andThesprotia respectively. The process variables studied were the understanding of the relationship with the coordinator and the therapeutic alliance. The participants completedthe Relationship Inventory of Barrett-Lennard, which assesses the understanding of coordinator attitudes (level of regard, empathy, unconditionality, congruence), twice: after the second meeting and after the eighth meeting respectively. Simultaneously, they completed the Psychoeducational Group Alliance Scale for Children (Brouzos, Vassilopoulos, Baourda, under review), at the end of each session: a scale that assesses the therapeutic alliance between the group-members and the coordinator.Results showed that the members’ understanding of their relationship with the coordinator increased significantly on all subscales of attitudes (level of regard, empathy, unconditionality, congruence) through the programme. The same stands for the therapeutic alliance as well, recording a statistically important increase. In addition, correlation analysis showed that there is a correlation between understanding of the relationship with the coordinator and the therapeutic alliance only at the beginning of the programme, whereas the correlations between the four subscales of understanding the relationship with the coordinator appeared both at the beginning and at the end of it. Last but not least, what is worth-mentioning is that these two process variables are related to the effectiveness of the programme.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages180 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΤΣΙΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ 2017.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons