Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28170
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλύβα, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2017-10-03T09:50:19Z-
dc.date.available2017-10-03T09:50:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28170-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2283-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΔιαχείριση θυμούel
dc.subjectΠαιδιά Β’ & Γ τάξης δημοτικού σχολείουel
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτκές ομάδεςel
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectAnger managementen
dc.subjectSecond & third grade primary school studentsen
dc.subjectPsychoeducational groupsen
dc.titleΕφαρμογή και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για την διαχείριση του θυμού και την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών δημοτικού σχολείουel
dc.titleImplementation and evaluation of the effectiveness of a psycho-educational program for anger management and social skills strengthening in primary schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΘυμός στα παιδιάel
heal.classificationΚοινωνικές δεξιότητεςel
heal.dateAvailable2017-10-03T09:51:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 163-171el
heal.abstractΣτην παρούσα διατριβή περιγράφεται η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος οκτώ συναντήσεων με σκοπό την διαχείριση του συναισθήματος του θυμού και την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών της Β’ και Γ’ τάξης Δημοτικού σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 117 παιδιά, τα οποία διαχωρίστηκαν στην ομάδα παρέμβασης (n = 56) και την ομάδα ελέγχου (n = 61). Τα παιδιά και των δύο ομάδων συμπλήρωσαν πριν και μετά την εφαρμογή του προγράμματος το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Strengths and Difficulties Questionnaire, SDQ, Goodman, 1997) και το ερωτηματολόγιο Συμπεριφοριστικών Απαντήσεων στο Θυμό (Behavioral Anger Response Questionnaire, BARQ, Linden et al., 2003). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι κοινωνικές δεξιότητες της ομάδας παρέμβασης βελτιώθηκαν κατά την διάρκεια του προγράμματος, με τις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου να παρουσιάζουν σημαντική διαφορά στους μέσους όρους μεταξύ της πριν και της μετά μέτρησης. Αντίθετα δεν παρουσιάστηκε κάποια αλλαγή στην ομάδα ελέγχου. Όσον αφορά στο συναίσθημα του θυμού, οι υποκλίμακες του ισχυρισμού, της κοινωνικής υποστήριξης, του συλλογισμού, της αποφυγής και της εξάπλωσης θυμού παρουσίασαν στατιστικά σημαντική αύξηση των μέσων όρων. Αντίθετα, η υποκλίμακα των έντονων εκφράσεων θυμού μειώθηκε στατιστικά σημαντικά. Επιπλέον, η follow up μέτρηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά την πάροδο πέντε μηνών, έδειξε ότι τα αποτελέσματα διατηρήθηκαν για τα παιδιά της ομάδας παρέμβασης. Συνολικά, τα ευρήματα της έρευνας υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος ως προς την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και τη διαχείριση του θυμού των παιδιών.el
heal.abstractThis master thesis describes the implementation and evaluation of a psychoeducational eight season program, which was designed in order to achieve the management of anger and the enhancement of social skills in second and third grade primary school students. Our survey involved 117 students, separated in two groups, intervention group (n=56) and control group (n=61). Students in both groups completed, before and after the application of the program, the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ, Goodman, 1997) and the Behavioral Anger Response Questionnaire (BARQ, Linden et al. , 2003). The results showed that the intervention group improved social skills levels, with the subscales of questionnaire showing significant difference in averages between before and after measurement. On the other hand, there was no change in the control group. As for the feeling of anger, the subscales of assertion, social support, rumination, avoidance and diffusion, showed a statistically significant increase in the average. Yet, the subscale of direct anger decreased significantly. In addition, follow up measurement, which was held after five months, showed that the effects were maintained for the intervention group students. Overall, the research findings support the efficacy of the program in social skills enhancement and student’s anger management.el
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages180 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΛΥΒΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 2017.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons