Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕλευθεριάδου, Λασκαρίναel
dc.date.accessioned2017-07-06T06:40:28Z-
dc.date.available2017-07-06T06:40:28Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28082-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2121-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜετασχηματίζουσα μάθησηel
dc.subjectΚριτικός στοχασμόςel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΑισθητική εμπειρίαel
dc.subjectΣτερεότυπαel
dc.subjectΠροκαταλήψειςel
dc.subjectΔιαφορετικότηταel
dc.subjectΑποδοχήel
dc.subjectΡατσισμόςel
dc.subjectTransformative learningen
dc.subjectCritical thinkingen
dc.subjectArten
dc.subjectAesthetic experienceen
dc.subjectStereotypesen
dc.subjectPrejudicesen
dc.subjectDiversityen
dc.subjectAcceptanceen
dc.subjectRacismen
dc.titleΗ μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την τέχνη στη διαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.titleμια ερευνητική εφαρμογή σε μαθητές του δημοτικού σχολείου για την προσέγγιση της έννοιας της «διαφορετικότητας»
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2017-07-06T06:41:28Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 130-147el
heal.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αφορά μια πειραματική εφαρμογή ερευνητικού χαρακτήρα και αποτελεί καινοτομία και μια εναλλακτική πρωτότυπη διδακτική πρόταση. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα που υλοποιήθηκε σε μια τάξη ενός Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ως ένα ερευνητικό σχέδιο δράσης με τη μορφή διαθεματικού σχεδίου διδασκαλίας (project) και αναπτύχθηκε σύμφωνα τα στάδια που προτείνει η θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης με τεχνικές που στηρίζονται στην Τέχνη. Ο σχεδιασμός και η εκπόνησή της έλαβε χώρα στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας στα σχολεία, καθώς και για την καλλιέργεια ευγενικών πρακτικών για τον περιορισμό φαινομένων βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών κατά τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίαςείναι να διερευνηθεί,αν στη διαπολιτισμική εκπαίδευση μαθητών του δημοτικού σχολείου είναι τελεσφόρο η εφαρμογή εναλλακτικών και καινοτόμων πρακτικών. Συγκεκριμένα, μελετάται η εφαρμογή της θεωρίας της Μετασχηματίζουσας Μάθησης του Mezirow μέσα από την χειραφετική / μετασχηματιστική διάστασης της Τέχνης σε μαθητές του δημοτικού σχολείου. Βασικοί στόχοι της έρευνας είναι να διερευνηθούν η δυνατότητα και ο βαθμός που οι μαθητές μπορούν να στοχαστούν κριτικά πάνω σε κοινωνικά ζητήματακαι να μετασχηματίσουν παραδοχές και τον στερεοτυπικό τρόπο σκέψης τους μέσα από την επαφή τους με έργα τέχνης κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παρούσα έρευνα, ηχειραφετική διάσταση της Τέχνης χρησιμοποιείται ως ένα εναλλακτικό εκπαιδευτικό εργαλείο στη διαπολιτισμική εκπαίδευση για την προσέγγιση της έννοιας της «διαφορετικότητας»και ερευνάται η δυνατότητα και ο βαθμός που η Τέχνη μπορεί να προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργική φαντασία των μαθητών και να θέσει υπό αμφισβήτηση τις ήδη υπάρχουσες και υιοθετημένες αντιλήψεις και πεποιθήσεις με σκοπό τον μετασχηματισμό παραδοχών και στερεότυπων, όσον αφορά τους «διαφορετικούς», την προώθηση της αποδοχής και του σεβασμού στους «άλλους», και κατά συνέπεια την εξάλειψη ρατσιστικών συμπεριφορών. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό καιτο ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος προσδιορίζονται αρχικά οι έννοιες της μετασχηματίζουσας μάθησης και του κριτικού στοχασμού. Στη συνέχεια μελετάται η αξιοποίηση των παραπάνω θεωριών και η συμβολή τους στη διαπολιτισμική εκπαίδευση μαθητών του Δημοτικού σχολείου για την αναγνώριση της «διαφορετικότητας» και τον μετασχηματισμό προκαταλήψεων και στερεότυπων για τους «διαφορετικούς». Τέλος,περιγράφεται ο ρόλος και η σημασία της μετασχηματιστικής /χειραφετικής διάστασης της Τέχνης ως ένα εργαλείο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών και της στοχαστικής διεργασίας για τον μετασχηματισμό των παραδοχών τους. Στο ερευνητικό μέρος τίθεται αρχικά το μεθοδολογικό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η έρευνα. Στη συνέχεια ακολουθεί η αναλυτική περιγραφή της εφαρμογής της έρευνας. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, γίνεται συζήτηση των αποτελεσμάτων, καταγράφονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν και κατατίθενται προτάσεις για επέκταση της ερευνητικής πρότασης ή για περαιτέρω έρευνα σε ζητήματα που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή της ερευνητικής διαδικασίας.el
heal.abstractThe present postgraduate work concerns an experimental research application and is an innovation and an alternative original teaching proposal. This is a qualitative research that was implemented in a classroom of an Experimental Primary School as a research action plan in the form of a cross-curricular project and developed according to the stages proposed by the theory of Transformative Learning with Techniques Based on Art. Its planning and deployment took place in the context of a wider effort to prevent and combat violence in schools and to cultivate polite practices to reduce the phenomenon of violent and aggressive behavior of students in their interpersonal relationships. In particular, the purpose of this postgraduate thesis is to investigate whether the implementation of alternative and innovative practices is effective in intercultural education of elementary school pupils. Specifically, the implementation of Transformative Learning Theory of Mezirow through the emancipatory / transformational dimension of Art is studied in elementary school pupils. The main objectives of the research are to explore the possibility and the extent to which students can critically reflect on social issues and transform their assumptions and stereotypical way of thinking through their contact with works of art in the educational process. The approach of the concept of "diversity" is pursued through the emancipatory dimension of Art as an alternative educational tool in intercultural education and explores the possibility and the extent to which Art can promote the critical thinking and creative imagination of pupils and put into question the existing and adopted perceptions and beliefs in order to transform assumptions and stereotypes regarding "the different," promoting acceptance and respect for "the other " and thus the elimination of racist behaviors. The thesis consists of two parts, the theoretical and the research. The theoretical part initially identifies the concepts of transformative learning and critical thinking. Then the exploitation of the above theories and their contribution to the intercultural education of elementary school pupils are studied to recognize "diversity" and to transform prejudices and stereotypes. Finally, the role and importance of the transformational / emancipatory dimension of Art is described as a tool for the development of students' critical thinking and the stochastic process of transforming their assumptions. The research part initially sets out the methodological framework according to which the research was designed and implemented. The following is a detailed description of the application of the survey. Finally, the results of the survey are presented, the results are discussed, the conclusions are drawn up and proposals are submitted for extension of the research proposal or for further research on issues that have arisen during the conduct of the research process.en
heal.advisorNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages187 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ 2017.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons