Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28081
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Βασίλειος-
dc.date.accessioned2017-07-05T11:02:58Z-
dc.date.available2017-07-05T11:02:58Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28081-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2171-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠρογραμματιστικά περιβάλλοντα για αρχαρίουςel
dc.subjectCode.orgen
dc.subjectStarlogoTNGen
dc.subjectScratchen
dc.subjectΕπανάληψηel
dc.subjectΕπιλογήel
dc.subjectΓεγονόταel
dc.subjectΜεταβλητέςel
dc.subjectΔιαδικασίεςel
dc.subjectΙεραρχική αξιολόγηση προγραμματισμούel
dc.subjectNovice programming environmentsen
dc.subjectProgramming conceptsen
dc.subjectLoopsen
dc.subjectConditionsen
dc.subjectEventsen
dc.subjectVariablesen
dc.subjectProceduresen
dc.subjectHierarchical assessment of programmingen
dc.titleΕκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleμια συγκριτική μελέτηel
heal.generalDescriptionΗ μεταπτυχιακή εργασία είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα (μέχρι και: 12/2021). Το πλήρες κείμενο της μεταπτυχιακής εργασίας είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
heal.classificationΕκπαίδευση -- Πληροφορικήel
heal.dateAvailable2017-07-05T11:03:58Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης-
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 122-130el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη φιλοδοξεί να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της συγκριτικής ανάλυσης των Προγραμματιστικών Περιβαλλόντων για Αρχαρίους (ΠΠΑ) βάσει των παιδαγωγικών και τεχνολογικών χαρακτηριστικών εδραζόμενη στις ομοιότητες και τις διαφορές τους και αφετέρου στο πώς μπορούν αυτά τα επιλεγμένα περιβάλλοντα να αξιοποιηθούν σε μια εμπειρική μελέτη καταγραφής της πορείας των μαθητών. Τρία προγραμματιστικά περιβάλλοντα αρχαρίων διαφορετικών τεχνολογικών και παιδαγωγικών χαρακτηριστικών, το Code.org το StarlogoTNG και το Scratch αξιοποιήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στη διδασκαλία διάφορων προγραμματιστικών εννοιών στα δυο τμήματα της έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου, όπως είναι η επανάληψη, η επιλογή, τα γεγονότα, οι μεταβλητές, οι διαδικασίες. Τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως αυτά προκύπτουν από την Ιεραρχική Αξιολόγηση Προγραμματισμού καταδεικνύουν ότι τα ΠΠΑ συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην κατανόηση προγραμματιστικών εννοιών και στη κατασκευή ολοκληρωμένων έργων. Επίσης έδειξαν ότι δεν υπάρχει διαφορά στα μαθησιακά αποτελέσματα κατά τη χρήση διαφορετικών ΠΠΑ ούτε κάποια διαφοροποίηση στην επίδοση των δύο φύλων. Η άποψη των μαθητών, χωρίς να υπάρχει σημαντική στατιστική διαφορά, αναδεικνύει το Code.org ως το πιο εύκολο περιβάλλον που τους βοηθά να εντοπίσουν και να διορθώσουν τα λάθη τους, το StarlogoTNG ως το πιο χρήσιμο περιβάλλον που συμβάλλει στη δημιουργία τρισδιάστατων έργων με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο και το Scratch ως το πιο ενδιαφέρον περιβάλλον που βοηθά τους μαθητές στην εξοικείωση και εμβάθυνση των προγραμματιστικών εννοιών. Τα ΠΠΑ μετατρέπουν τον προγραμματισμό και τη διδασκαλία του σε μια ελκυστική και ευχάριστη διαδικασία δημιουργώντας αισθήματα αρέσκειας και εξαλείφοντας ταυτόχρονα τα αρνητικά αισθήματα του φόβου και του άγχους.el
heal.abstractThe study aims to present the results of a comparative study of Novice Programming Environments (NPE) based on pedagogical and technological characteristics, indicating similarities and differences and how these environments can be used in an empirical study of student’s progress. Three novice programming environments of different technological and pedagogical features, Code.org StarlogoTNG and Scratch were utilized and used to teach various programming concepts in two groups of the sixth grade at an elementary school, such as loops, conditions, events, variables and procedures. The results of the study, that arise from the Hierarchical Assessment of Programming, have shown that NPEs contribute to the educational process, to the understanding of programming concepts, and to the constructing of integrated projects. They also showed that there is no difference in learning outcomes and in performance between the two sexes when used different NPEs. The students’ opinion, without any significant statistical difference, highlighted Code.org as the easiest environment that helped students to identify and correct their mistakes, StarlogoTNG as the most useful environment that helped the creation of three-dimensional projects in a more entertaining way and Scratch as the most exciting environment that helped on familiarization and deeper understanding of programming concepts. The NPEs have transformed the programming into an attractive and enjoyable process, creating feelings of sympathy and at the same time they eliminated the negative feelings of fear and anxiety.en
heal.advisorNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages216 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 2017.pdf6.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons