Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠισσαδάκη, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2017-07-04T06:35:42Z-
dc.date.available2017-07-04T06:35:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28074-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2119-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕρωτηματολόγιο επικοινωνιακής ικανότητας παιδιώνel
dc.subjectΠροφορικός- γραπτός λόγοςel
dc.subjectΔΑΦel
dc.subjectΕΓΔel
dc.subjectΜ.Δ.el
dc.subjectΝ.Α.el
dc.subjectΠροβλήματα λόγου & ομιλίαςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΕιδικοί παιδαγωγοίel
dc.subjectPragmaticsen
dc.subjectCCCen
dc.subjectASDen
dc.subjectSLIen
dc.subjectL.D.en
dc.subjectI.D.en
dc.subjectSLPen
dc.subjectDyslexiaen
dc.subjectLanguageen
dc.subjectReadingen
dc.subjectCommunicationen
dc.subjectGreek special educatorsen
dc.titleΗ κατανόηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.titleThe understanding of primary school teachers about speech, language and reading problems of pupils with special educational needsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιαταραχές του λόγου στα παιδιάel
heal.dateAvailable2017-07-04T06:36:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 149-159el
heal.abstractΣκοπός αυτής της έρευνας ήταν να εξετάσει τις δεξιότητες του προφορικού λόγου, ιδιαίτερα στο τομέα της πραγματολογίας, αλλά και του γραπτού λόγου μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ). Επιπλέον, έγινε προσπάθεια συσχέτισης των ατομικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών με το ακαδημαϊκό προφίλ των μαθητών. Το δείγμα αποτέλεσαν 65 ειδικοί παιδαγωγοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτοί συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με τα ατομικά τους στοιχεία και το Ερωτηματολόγιο Επικοινωνιακής Ικανότητας για 170 μαθητές με ΕΕΑ. Ειδικότερα, επιλέχθηκαν 6 κατηγορίες μαθητών, 32 μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), 17 με Νοητικά Αναπηρία (Ν.Α), 64 με Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.), 21 με Δυσλεξία, 23 με Προβλήματα λόγου και ομιλίας και 13 με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (Ε.Γ.Δ.). Από αυτούς, τις χειρότερες επιδόσεις στον προφορικό λόγο σημείωσαν οι μαθητές που βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού, στην Ε.Γ.Δ. και στα Προβλήματα λόγου και ομιλίας. Από την άλλη, στο γραπτό λόγο καλύτερες επιδόσεις εντοπίστηκαν στους μαθητές με ΔΑΦ συγκριτικά με τους μαθητές με Ε.Γ.Δ, Ν.Α. και Προβλήματα λόγου και ομιλίας, οι οποίοι αντιμετώπιζαν σοβαρές δυσκολίες. Σε σύγκριση με τις παραπάνω κατηγορίες μαθητών, οι επιδόσεις των μαθητών με Μ.Δ. και Δυσλεξία φαίνεται να είναι σαφώς υψηλότερες. Τέλος, σχετικά με τα γνωρίσματα των εκπαιδευτικών διαπιστώθηκε ότι αυτοί που προετοιμάζονται και ενημερώνονται επαρκώς, έχουν περαιτέρω σπουδές και συνεργάζονται καλά με τους γονείς των μαθητών, οι μαθητές τους εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις στον προφορικό και γραπτό λόγο.el
heal.abstractThe objective of this study is to examine the oral communication-especially of the field of pragmatics, as well as the written skills of students with Special Educational Needs (SEN). Moreover, it was attempted to link teachers’ personal traits to the students’ academic profiles. The sample consists of 65 primary special education teachers. Data were collected through a questionnaire, where the primary special education teachers filled out their personal information and the Children’s Communication Checklist for 170 students with SEN. Specifically, 6 student categories were chosen; 32 students with Autism Spectrum Disorders (ASD), 17 students with Intellectual Disability (I.D), 64 with Learning Difficulties (L.D.), 21 with Dyslexia, 23 with Speech and Language Problems and 13 with Special Language Impairment (S.L.I.). As a result of the study, the poorest performance in the oral communication was exhibited by students who are on the autism spectrum, who have S.L.I and Speech and Language Problems. On the other hand, students with ASD exhibited a better performance in the written speech than the ones with S.L.I., I.D., and Speech and Language Problems, who instead faced serious difficulties. The rankings of students with L.D. and Dyslexia, were definitely higher. In conclusion, as far as the teachers’ personal traits are concerned, it was found that those who prepare in time, are adequately informed, have further studies and corporate well with the students’ parents, have students who exhibit better performance in the oral as well as in the written skills.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΔημητροπούλου, Παναγιώταel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages169 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΙΣΣΑΔΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 2017.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons