Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒήχα, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2017-07-03T07:25:08Z-
dc.date.available2017-07-03T07:25:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28068-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2091-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηel
dc.subjectΚυριολεκτική κατανόησηel
dc.subjectΣυναγωγή συμπερασμώνel
dc.subjectΚατανόηση της παρομοίωσηςel
dc.subjectΈλεγχος της κατανόησηςel
dc.subjectΕργαζόμενη μνήνηel
dc.subjectΚίνητρα μάθησηςel
dc.subjectΚίνητρα για ανάγνωσηel
dc.subjectReading comprehensionen
dc.subjectLiteral comprehensionen
dc.subjectInference makingen
dc.subjectSimile comprehensionen
dc.subjectComprehension monitoringen
dc.subjectWorking memoryen
dc.subjectReading motivationen
dc.subjectSelf-regulationen
dc.subjectIntrinsic motivationen
dc.subjectExtrinsic motivationen
dc.titleΗ συμβολή της εργαζόμενης μνήμης και των κινήτρων στην αναγνωστική κατανόηση μαθητών δημοτικούel
dc.titleThe contribution of working memory and motivation to elementary student's reading comprehensionen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑναγνωστική κατανόησηel
heal.dateAvailable2017-07-03T07:26:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 90-97el
heal.abstractΗ αναγνωστική κατανόηση είναι μια διαδικασία πρόσληψης, επεξεργασίας και αφομοίωσης πληροφοριών από το κείμενο. Η εργαζόμενη μνήμη και τα κίνητρα για ανάγνωση είναι δύο παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν την αναγνωστική κατανόηση. Στόχος της διπλωματικής αυτής είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της εργαζόμενης μνήμης και των κινήτρων ανάγνωσης με την αναγνωστική κατανόηση και τις επιμέρους πλευρές της: την κυριολεκτική κατανόηση, τους αναγκαίους και επεξεργαστικούς συμπερασμούς, την κατανόηση της παρομοίωσης και την κυριολεκτική κατανόηση, σε μαθητές δημοτικού. Συγκεκριμένα το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 117 μαθητές Γ’ και Ε΄Δημοτικού. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα έργα: Συστοιχία αξιολόγησης της αναγνωστικής κατανόησης κειμένου, Ερωτηματολόγιο Κινήτρων για την Ανάγνωση (MRQ), Ερωτηματολόγιο Αυτορρύθμισης και Κινήτρων Ανάγνωσης (SRQ) και δύο έργα Εργαζόμενης μνήμης, έργο ανάκλησης λέξεων σε προτάσεις και έργο αντίστροφης ανάκλησης ψηφίων. Η ανάλυση των δεδομένων ήταν ποσοτική. Βρέθηκε ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της εργαζόμενης μνήμης και της αναγνωστικής κατανόησης, όπως και κάποιων επιμέρους πλευρών της. Επιπλέον, φάνηκε ότι οι επιμέρους πλευρές της κατανόησης παρουσιάζουν συσχετίσεις με διάφορους παράγοντες των κινήτρων ανάγνωσης, ενώ η επίδραση της ηλικίας ήταν σημαντική για κάποιες από τις επιμέρους πλευρές της αναγνωστικής κατανόησης και την εργαζόμενη μνήμη.el
heal.abstractReading comprehension is the process of intake, processing and assimilation of the information contained in a written text. Working memory and reading motivation are the two factors which appear to affect reading comprehension. This thesis attempts to explore the interrelation between working memory and reading motivation on the one hand and reading comprehension and its component skills, i.e. literal comprehension, necessary and elaborative inferences, simile comprehension and comprehensive monitoring, on the other hand in primary school students. More specifically, the sample of the research comprised of 117 3rd-grade and 5th-grade students. For collecting the data the following instruments were administered: Reading comprehension test battery, Motivation for Reading Questionnaire (MRQ), Self-Regulation Questionnaire - Reading Motivation (SRQ), and two Working Memory instruments, namely the reading span test and the backward digit recall. Data analysis was carried out using the quantitative method. The conclusion drawn was that working memory and reading comprehension, as well as some of its component skills, are interrelated. It was also found that the component skills of reading comprehension may be associated with a number of reading motivational factors, whereas the effect of age on some of the component skills of reading comprehension and working memory was proven to be considerable.en
heal.advisorNameΔημητροπούλου, Παναγιώταel
heal.committeeMemberNameΔημητροπούλου, Παναγιώταel
heal.committeeMemberNameΧρυσοχόου, Ελισάβετel
heal.committeeMemberNameΦιλιππάτου, Διαμάντωel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages127 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΒΗΧΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 2017.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons