Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛάμπρου, Δήμητραel
dc.date.accessioned2017-07-03T06:13:56Z-
dc.date.available2017-07-03T06:13:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28067-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2105-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικής αγωγήςel
dc.subjectΠροσωπικότηταel
dc.subjectΨυχοτισμόςel
dc.subjectΣυναισθηματική σταθερότηταel
dc.subjectΕσωστρέφειαel
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectSpecial and general education teachersen
dc.subjectPersonalityen
dc.subjectPhychoticismen
dc.subjectEmotional stabilityen
dc.subjectIntroversionen
dc.subjectMental resilienceen
dc.titleΗ ψυχική ανθεκτικότητα ως παράμετρος της προσωπικότητας των ειδικών παιδαγωγώνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές παρεμβάσειςel
heal.classificationΨυχική ανθεκτικότηταel
heal.classificationΕκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσηςel
heal.dateAvailable2017-07-03T06:14:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 109-119el
heal.abstractΗ εκπαίδευση αποτελεί το μέσο ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της κοινωνίας και να δημιουργηθούν αξίες, πρότυπα, δεξιότητες και γνώσεις. Ωστόσο το σημαντικότερο ρόλο μέσα σε αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα, παίζει η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού αλλά και το επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας του, καθώς αυτός έρχεται σε καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τον μαθητή και είναι αυτός που έχει την μεγαλύτερη ευθύνη για την επιτυχία ή αποτυχία στην πρόοδο του μαθητή. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει ποια διάσταση προσωπικότητας, ποιο επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί ειδικής και γενικής αγωγής και εάν υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ τους και τέλος εάν υπάρχει σχέση μεταξύ της προσωπικότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 200 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (98 ειδικής και 102 γενικής) και για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δυο ερωτηματολόγια. Από τα αποτελέσματα βρέθηκαν διαφοροποιήσεις στα χαρακτηριστικά του δείγματος με τις διαστάσεις προσωπικότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας, προέκυψε πως η διάσταση προσωπικότητας που επικρατεί και στις δυο κατηγορίες εκπαιδευτικών είναι η διάσταση του Ψυχωτισμού, με μεγαλύτερη βαθμολογία στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Η ψυχική ανθεκτικότητα παρουσιάζεται σε υψηλά επίπεδα και στις δυο κατηγορίες με τους γενικής να εμφανίζουν υψηλότερη χωρίς να υπάρχει κάποιο στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα. Τέλος, βρέθηκε πως η Συναισθηματική σταθερότητα και η Εσωστρέφεια αποτελούν προβλεπτικούς παράγοντες της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας συζητούνται με βάση την προϋπάρχουσα βιβλιογραφία.el
heal.abstractEducation is the means to achieve society's goals and to create values, role models, skills and knowledge. However, the teacher's personality and mental resilience plays the most significant role in the educational system as he/she contacts and communicates with the student in a daily basis. Consequently, he/she is mostly responsible for the students' success or failure to make progress. The aim of the present research is to investigate what personality features ,what level of mental resilience are exhibited by teachers of special and general education, whether there is differentiation between them and whether there is a correlation between personality and mental resilience. The research sample consisted of 200 teachers of Primary Education (98 special education teachers and 102 general education teachers) and were used two questionnaires for the prosecution of the research. The results indicated that there are differentiations of the characteristics of the sample between dimensions of personality and mental resilience, psychoticism is the aspect that dominates at a greater rate among special education teachers. Mental resilience is highly evident in both teacher categories, though general education teachers exhibit higher rates, without a statistically significant result between them. Finally, emotional Stability and Introversion reveal the correlation between personality and mental resilience. The results are being discussed.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages131 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΛΑΜΠΡΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 2017.pdf4.02 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons