Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘέου, Ελένηel
dc.date.accessioned2017-06-30T06:46:21Z-
dc.date.available2017-06-30T06:46:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28064-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2177-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΦαινόμενο του θερμοκηπίουel
dc.subjectΚλιματική αλλαγήel
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ)el
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.subjectΑνοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ)el
dc.subjectΨηφιακά παιχνίδιαel
dc.subjectΠροσομοιώσειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικές εφαρμογέςel
dc.subjectΡουμπρίκεςel
dc.subjectGreenhouse effecten
dc.subjectClimate changeen
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.subjectEducation for sustainable developmenten
dc.subjectInformation and Communications Technology (ICT) in educationen
dc.subjectEducational softwareen
dc.subjectOpen Educational Resources (OER)en
dc.subjectDigital gamesen
dc.subjectSimulationsen
dc.subjectEducational applicationsen
dc.subjectRubricsen
dc.titleΑνάπτυξη και πιλοτικός έλεγχος μιας ρουμπρίκας αξιολόγησης ψηφιακών παιχνιδιών και προσομοιώσεων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγήel
dc.titleDevelopment and pilot study of an evaluation rubric for digital games and simulations about the greenhouse effect and climate changeen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦαινόμενο του θερμοκηπίουel
heal.classificationΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2017-06-30T06:47:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 152-166el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στον εντοπισμό ψηφιακών παιχνιδιών και προσομοιώσεων, τα οποία σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή και διατίθενται ελεύθερα για εκπαιδευτική χρήση. Παράλληλα πραγματεύεται τη δημιουργία ενός εργαλείου αξιολόγησης – μιας ρουμπρίκας - προκειμένου να εξεταστούν τα γνωρίσματα των εφαρμογών αυτών και να ελεγχθεί η καταλληλότητά τους να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παρούσα έρευνα βασικό στόχο αποτελεί ο έλεγχος της λειτουργικότητας, της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας της ρουμπρίκας, μετά τη χρήση της από εν ενεργεία και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε αξιολογώντας δυο εφαρμογές – ένα ψηφιακό παιχνίδι και μια προσομοίωση – από τον κατάλογο που προέκυψε μέσα από τη σχετική αναζήτηση στο πρώτο μέρος της εργασίας. Το δείγμα των εκπαιδευτικών προήλθε από την κατευθυνόμενη και τη βολική μέθοδο δειγματοληψίας, ενώ ακολουθήθηκε η πιλοτική μέθοδος έρευνας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με τις βασικές αρχές της περιγραφικής στατιστικής, με ποσοτική ανάλυση των αριθμητικών δεδομένων και ποιοτική ανάλυση των σχολίων των αξιολογητών. Με βάση τα αποτελέσματα, συνάγεται το συμπέρασμα πως διατίθεται ένας περιορισμένος αριθμός των εν λόγω εφαρμογών, ενώ η ρουμπρίκα κρίνεται, με εγκυρότητα και ικανοποιητικό βαθμό αξιοπιστίας, κατάλληλη και λειτουργική, ικανή να εξυπηρετήσει τον σκοπό της δημιουργίας της.el
heal.abstractThe present thesis aims at identifying digital games and simulations, which are related to the greenhouse effect and the climate change and are freely available for educational use. Besides that it deals with the creation of an assessment tool - a rubric - in order to examine the features of these applications and to check their suitability for use in the educational process. The main objective in the present research is to inspect the functionality, validity and reliability of the rubric, while some (active and prospective) teachers have used it, in order to evaluate two applications - a digital game and a simulation - from the list that emerged from the previous search. The sample of the teachers came of, according to the purposive and the convenience sampling method and then a pilot survey was conducted. The analysis of the results was carried out, according to the basic principles of descriptive statistics, by analyzing the numerical data with the quantitative analysis and the evaluators' comments with the qualitative analysis. Based on the results, it is concluded that there is a limited number of such applications available, while the rubric is judged to be valid and sufficiently reliable, appropriate, functional and capable of satisfying the purpose of its creation.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΛιαράκου, Γεωργία
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages195 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΘΕΟΥ ΕΛΕΝΗ 2017.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons