Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28063
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσάλτα, Θεοδώρα-Εμμανουέλαel
dc.date.accessioned2017-06-27T11:16:47Z-
dc.date.available2017-06-27T11:16:47Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28063-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2129-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκφοβισμόςel
dc.subjectΚυβερνοεκφοβισμόςel
dc.subjectΣυμμετοχικοί ρόλοιel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectBullyingel
dc.subjectCyberbullyingel
dc.subjectParticipant rolesen
dc.subjectEmotional intelligenceen
dc.titleΗ σχέση των επιμέρους ρόλων στον εκφοβισμό και στον κυβερνοεκφοβισμό με τη συναισθηματική νοημοσύνη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείουel
dc.titleThe relationship of the various roles to bullying and cyberbullying and emotional intelligence in a sample of high school studentsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκφοβισμόςel
heal.dateAvailable2017-06-27T11:17:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 89-113el
heal.abstractΗ εργασία αυτή έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση της σχέσης των διάφορων ρόλων στον εκφοβισμό και τον κυβερνοεκφοβισμό με τη συναισθηματική νοημοσύνη σε ένα δείγμα μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου. Αρχικά, γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση του όρου του εκφοβισμού, του κυβερνοεκφοβισμού και της συναισθηματικής νοημοσύνης και παρουσιάζονται ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις έννοιες αυτές. Στη συνέχεια, γίνεται εκτεταμένη αναφορά στη μέθοδο και την ανάλυση των δεδομένων. Στην έρευνα συμμετείχαν 441 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι φοιτούν σε σχολεία των Ιωαννίνων. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελούνταν από πέντε αυτοτελείς κλίμακες: α) ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων β) την “Illinois Bully Scale”, η οποία αναπτύχθηκε για να εκτιμά τα επίπεδα εκφοβισμού, θυματοποίησης ή διαμάχης, γ) το «Ερωτηματολόγιο Συμμετοχικών Ρόλων», το οποίο προσδιορίζει το ρόλο του κάθε μαθητή στα περιστατικά εκφοβισμού και δ) το “Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Adolescents short Form, TEIQ-ΑSF”, που διερευνά τη συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό της προσωπικότητας. Ο εκφοβισμός και η θυματοποίηση βρέθηκαν να έχουν αρνητική σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη. Aκόμη, αρνητική ήταν η σχέση του κυβερνοεκφοβισμού και της κυβερνοθυματοποίησης με τη συναισθηματική νοημοσύνη. Τέλος, εξετάστηκε η σχέση των κύριων μεταβλητών με δημογραφικά στοιχεία.el
heal.abstractThis research aims at investigating the relation of the various roles to bullying and cyberbullying with emotional intelligence in a sample of high school students. Initially, a theoretical approach to the term of bullying, cyberbullying and emotional intelligence and research data on these concepts are presented. Then, there is an extensive reference to the method and the data analysis.The survey involved 441 high school students attending school in Ioannina. A questionnaire was used to collect the data, which consisted of five independent scales: a) a demographic questionnaire; b) the "Illinois Bully Scale" developed to assess the levels of bullying, victimization or conflict; c) the "Participant Role Questionnaire", which identifies the role of each student in bullying incidents and d) the "Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Adolescents Short Form, TEIQ-ASF", which explores emotional intelligence as a personality trait.Bullying and victimization have been found to have a negative relationship with emotional intelligence. Furthermore, the relationship between cyberbullying and cybervictimization with emotional intelligence was negative. Finally, the relationship of the main variables with demographic data was examined.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages122 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΣΑΛΤΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ 2017.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons